Gjest Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Det virker som om alle har faste flotte rutiner med mating, soving, leking og legging, bortsett fra meg.. Jeg får det rett og slett ikke til! Baby(5 mnd) styrer dagen selv, og ofte blir det for mye soving slik at nattesøvnen blir ødelagt. Skal jeg vekke henne på dagen? Noen ganger sover hun godt om natta, noen ganger ikke. Dette styrer igjen dagen. Vil så gjerne få til faste gode rutiner på måltider og søvn.. Hvordan klarer dere det? Føler at det er bare meg i hele verden som ikke får det til Hjelp--
firemerkersmør Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Ikke alene om dette nei. Tassen på 7 mnd har ikke faste rutiner. Alt er ca tider. Sover han lengre blir alt forskyvet. Søvn avler søvn, så tror ikke du skal vekke
moo Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Vi har lite rutiner og struktur i hverdagen til babyen. Hun er 7,5 mnd, blir ammet når hun viser tegn til å ville det, får smaksprøver av fast føde ved familiemåltider dersom hun er våken, og styrer sovingen helt selv. Dagsovingen varierer mye fra dag til dag. Vi er fornøyd med å ha det slik! Jeg synes det er mye mer avslappende å ta dagen som den kommer, og møte behovene hennes når de dukker opp. Jeg kjenner folk som ikke kan gå ut på visse tidspunkter på dagen pga babyens rutiner. Babyen vår er ganske fleksibel - er hun trett når vi er ute, så sover hun i vognen eller i mei tai. Med tre små barn i huset, blir det nok rutinepreg over hverdagen allikevel.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Barna våres er nok veldig forskjellig for her strever vi med dagsøvnen. Men når jeg begynte å skrive ned når hun sov og når hun spiste fant jeg fort et mønster. Hun må bysses/eller i vogn før det har gått 2 timer fra sist søvn, men sover maks 1 time pr gang. Slik fikk vi et mønster. Og grøten får hun når hun våkner som alltid blir mellom 11 og 12. Vet jo ikke hvordan det blir når hun får flere måltid...5,5 mnd nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå