Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det fler som har foreldre som kommer og bestemmer hvordan dere skal jøre det med barna?farmoren til sønnen min er en veldig bestemt dame..uheldigvis..når sønnen min overnatter hos farmor og kommer hjem igjen er han helt umulig å legge for hun bruker å bære han til søvs eller legger han i vogna og triller han til han sover og det jør hun når han skal legge seg til kvels.han er 11mnd.og for å ikke snakke om mat!!!hun propper inn og propper inn!!sønnen min blir ikke tjukk uansett hvor mye han spiser men i følge henne er han for tynn..har prøvd å sagt i fra men det er ikke vits i.hva skal jeg jøre?

Skrevet

Jeg har en sånn svigermor. Hun mener alt hun gjør så gdot, det samme med rådene. Og ikke nok med det men jeg har en sånn svigersøster også for å være sikker på å få dekket det liksom...

Det jeg gjorde var å få svigerfar til å si fra til dem begge på en måte som gjorde at de skulle skjønne at jeg ikke var sur, ikke ville at de skulle la være å gi råd etc men roe ned littegranne... Det fungerte veldig godt ( iallefall på svigermor, svigersøs er et håpløst tilfelle:p)

Skrevet

Skriv en liste til henne neste gang hun passer han om hva han skal ha å spise til hvilke tider. Det gjør jeg :) Da føler hun kanskje litt mer "forpliktelse" til å følge deres matrutiner. Og ang. hvordan hun legger han om kvelden, hadde jeg sagt det rett ut til henne- at det er dumt fordi han får den vanen at han må trilles etter å ha vært hos henne.

Hvis du synes det er ekkelt å si ifra, så husk at du sier jo ifra på gutten din sine vegne- altså for hans eget beste :)

Skrevet

huff ja det går vel over snart over regner jeg med:)

Skrevet

har prøvd å sagt i fra men hun er av dn typen som blir ekstremt fornermet,så det er litt vanskeli.men hun er ikke så gæli med maten som før,når han var et par mnd så ga hun han så mye mat hver gang han skulle ha mat at han ble skikkeli dårlig og når jeg sa i fra da,da skal jeg låve deg at det ble liv i stua!hun ble kjempe forbanna.

Skrevet

men jeg mener absolutt ikke noe stygt om henne,er kjempe glad for at hun er tilstede og hjelper til alt hun kan,men trur hun sammenligner barnebarne for mye med sønnen sin,de er veldig like når pappan var på samme alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...