Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 En pasient av meg står på stesolid eventuelt, i dag ble han ganske urolig under stell, ville dere gitt det da? Han hadde et stort anfall i går kveld og vi fikk ikke kontakt med han i dag.. Bare lurer..
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Er du sykepleier? Hjelpepleier? Hjemmehjelp? Dette er selvfølgelig ikke et seriøst spørsmål. Sikker på at du har en annen instans å henvende deg til vedrørende endringer av en pasients medikamenter.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Det skal stå i papirene til pasiente når det kan være aktuelt med evt. medisiner. Så ut i fra de få opplysningene er det vanskelig å vurdere om det bør gis. Men ofte venter en for lenge før en gir evt, medisiner har keg inntrykk av.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 eh, kanskje du skulle studert litt hardere på sykepleien?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 skal man gi stesolid hvis anfallet ikke varer så og så lang tid`? Hvis du var usikker var det ikke flere som kunne ta avgjørelsen sammen med deg? Vi er svært forsiktige med å bruke stesolid..er hjelpepleier.
Denise:-) Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 du kan ikke ta opp dette her i dette foraet? det er jo litt på jordet. du kan jo ikke vite om de som svarer deg har peiling eller virkelig er sykepleiere.
Piraka Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Kjenner flere sykepleiere. Der de jobber, er det avd.sykepleier som er den rette å spørre om slikt - er hun som er sjefen
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 hm.. merkelig spm på det forumet her egentlig.. Er sykepleier.. , men hva mener du med anfall da... ? urolig anfall liksom? ikke kontakt.. hvordan er respirasjonen? stesolid virker jo ytterligere på respirasjonen ... men hvis det "bare" var at han var urolig så hadde jeg gitt stesolid.. hvis usikker gir man bare liten dose og hyppig.. Men.. det er jo pasienten man må se på... vanskelig å svare på egentlig.. men det er jo en grunn for at man har det på evt..
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 ofte så kan avd sykepleiere lite.. de har som regel sittet på kontoret det meste.. og kan ikke så mye om slike ting.. iallefall der jeg har vært jobbet og steder jeg var i praksis.. Men.. det er alltid noen "gærva" sykepleiere som kan MYE..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå