Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk..

Kjenner jeg er utålmodig.. vi som egentlig hadde tenkt til å kjøre på til det klaffet, må vente på resultater fra blodprøve som selvfølgelig ble tatt midt i romjulen og hele pakken!! :-( Ekstra ventetid, og det fører jo til at vi ikke engang kan prøve denne måneden.. nå teller jeg dager for fulle piner her.. sukk..

Ikke nok med det, så kunne sekretæren til min lege fortelle at det er ikke sikkert at jeg engang skulle få hjelp, da det beste er å vente på naturlig syklus!! :-( Tror dem virkelig at jeg er laget av stål?? Jeg har ikke lyst å vente, og spesielt ikke etter at jeg fikk en nyhet om at jeg mest sannsynlig ikke hadde fått eggløsning på en lang stund siden mine eggstokker var fullt av follikler.. sukk!! :-(

Jeg er virkelig av beundring av dem som klarer å holde ut dette her!! Ikke nok med det, så er "alle" mine venner "plutselig" blitt gravide, og noen skal snart ha!! JEG BLIR GAL!!

Ville bare klage litt.. sukk..

Klem:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei angelina!

Jeg holder også på å bli helt gal! Det er virkelig slitsomt å gå å vente, telle, håpe og tenke i så mange måneder! Og jeg har også mange venner og kjente som er gravide og føder. Det tar på ja!

Skjønner godt at du blir motløs når du til og med må vente på å kunne fortsette prøvingen, det er en ekstra påkjenning.

Kan jeg spørre hva slags undersøkelse du tok som påviste follikler i eggstokkene? Jeg har gjort ultralyd flere ganger, HSG og blodprøver som viser at jeg har eggløsninger og normale hormoner.

Men tankene ligger på lur noen ganger og jeg tenker på om det er noe mer jeg burde testet?

Håper det ordner seg for deg så du får reist til danmark snart!

Klem fra planlegger.

Skrevet

Hei planlegger!

Jeg tok vanlig ultralydundersøkelse som viste flere klare egg, de var tydlige og svarte rundinger. Hun legen mente at jeg hadde samlet opp, altså fått klare egg men ikke eggløsning. Hun sa at det var vanlig å ha alt fra ett klart egg til tre fire. Men jeg hadde 5 på ene siden og 3 på den andre siden, noe hun mente var oppsamling.

Så da tok hun eggløsnings blodprøve, for å se om jeg hadde eggløsning eller ikke- venter svar på den nå etterhvert.

Men mistenker at jeg ikke har hatt eggløsning, pga korte blødninge og en ekstra syklushopp- altså forlenget syklus fra 26 dager til 29 dager. Ellers er den meget regelmessig. Men nå har den ofte hoppet fra 26-27 dager til 29 dager, og spesialisten mente at dette kunne være hoppe-over-eggløsningssyklus.

Kanskje jeg tenker for mye, men jeg lengter veldig. Har du profil på siden din?

Klem:-)

Skrevet

Det er så mye grubling og luring rundt dette her at jeg blir gal. Så mye testing og kanskje liksom. Hadde ikke trodd det skulle være så mye om og men jeg, tenkte at jeg er ung og frisk og etter 2-3 ganger er jeg sikkert gravid. Men så skulle det altså ikke være så greit nei....

Kanskje vi tenker for mye vi også, men det blir litt vanskelig å la være. Det er ikke så veldig mye annet som engasjerer meg noe særlig for tiden.....

Har ikke helt satt meg inn i dette med profiler jeg, hva er det for noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...