Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi blir 2 år om et par uker og jeg har lyst til å stelle istand et lite bursdagsselskap. I og med at vi ikke har andre venner med barn på hennes alder, tenkte jeg å invitere barna i hennes avdeling hjem til oss den dagen.. (ca 12 barn). Men hva er egentlig vanlig når de er så små? Bør foreldrene bli med, eller skal jeg ikke skrive noe om det? Skal jeg invitere alle (de minste er jo 1 år..) eller blir det teit å utelate noen..?

Og hva foreslår dere at vi serverer? Feks pølse og sjokoladekake og oppskjært frukt?

Og hva bør vi gjøre av leker ol for at de skal ha det gøy? Har aldri arrangert bursdag før, så jeg trenger litt tips :):)

sunshine/80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

vi skal ha bursdagsfest for vår nå. vi har venner med barn i ulik alder, så jeg invitere ikke barnehagen, men jeg tenker at enten inviterer du de barna hun leker mest med,kan jo bli litt roligere, eller så inviterer du alle. Og jeg tror du må regne med endel foreldre, det er i allefall det jeg har opplevd. Jeg regner med at endel også kommer begge to . Veldig hyggelig, men veldig mange folk fort!

vi skal servere pølse, og sjokoladekake. Oppskjært frukt er jo kjemelurt, og noe jeg kommer til å servere etter tips fra deg. Jeg skal bare ha en ballong til hver og en hatt til hver, så jeg trenger også tips her! er ballonger dumt kanskje....veldig mye lyd???

lykke til!

Skrevet

Jeg sitter og lager invitasjoner nå... tenkte å kjøpe inn ballonger, og spille barnemusikk... Kaffe / te og kake til de voksne og pølser, kake og frukt til barna. Ikke godteri. Skal heller ikke servere brus, synes de er for små. Kanskje eplejuice og saft..?

Er bare litt redd for at vi ikke får plass... Vi har ikke så veldig mange sitteplasser. Tror nok jeg skal invitere de som er født i samme år, altså 2-åringen :)

Skrevet

Da snuppa ble to år inviterte vi kun 2 åringene (altså de fra samme årskull) på burdagsfest. MED foreldre (lykke til om du inviterer uten ;o)).

Vi serverte lyllingpølse med lompe til små og store. Men påfølgende sjokoladekake. Er ingen fan av godteposer, så på slutten fikk alle en rosineske hver. Av 8 barn var det bare en som ikke likte det.

Ellers går i grunn alt av seg selv.. Jeg hadde lagt frem fargestifter og hadde hvit papirduk, men barna var nok litt små, så det endte med at vi foreldrene tegnet mest ;o)

Ingen vits å legge opp til noe organisert leking, dette klarer de helt fint selv da de ser så små.

To timer er forøvrig passe. Det er mye støy :o)

Skrevet

Jeg skulle være bortreist på 2-årsdagen til Snups, så vi hadde tenkt å feire etterpå, men plutselig bestemte vi oss til å ha selskapet før jeg dro. Da hadde vi ca. 24 timer å forberede på! Så det ble et veldig spontant og uplanlagt selskap.

Vi har mange venner med små barn, så vi inviterte noen av dem - men ville ikke drømt om å invitere noen av barna uten foreldre (vi er jo venner med foreldrene, da, men likevel....) Jeg bakte bløtkake og eplekake, foreldrene fikk kaffe, og barna fikk vann, tror jeg, siden det er det foreldrene helst ser at de drikker.

Og ellers håpet jeg at alt ville gå av seg selv. Det gjorde det, men det var bl. a. takket være besteforeldrene som ankom med en heliumtank og masse ballonger! De gjorde ikke annet enn å blåse opp ballonger, og det gjorde stor lykke hos alle barna, som var i alder fra 10 mnd. til 7 år.

Toåringer er forresten glade i å danse.... Kanskje du kan få alle til å gjøre det en stund. Ha videokameraet klart!

Lykke til!

Skrevet

Du nevnte sitteplasser - hos oss ble folk sittende på gulvet. Vi har vegg-til-vegg-teppe OVERALT, til og med på kjøkkenet (har nettopp flyttet inn:), så det falt naturlig, men hvis du bare har tepper noen steder, så synes jeg det er enklest å sitte på gulvet når man har med toåringer å gjøre.

Skrevet

Da frøkna bei to år servert vi pølse m brød, sjokoladekake forma som bamse, muffins pynta som marihøe, bie etc etc, geletog, også bløtkake... brus og juice og drekk...

Vi hadd bærre familie og nån venna da... men ho har seks søskenbarn... så hær va fullt hus og stormende jubel... pappkrone tel alle og søte papptalerkna med førskjellie dyre motiv...

Ho har bursdag i sluttn a juli så nån satt sæ ute sjøl om det ikke va så vældi varmt... det e alltid kul på veggan når vi har bursdag hær i huset...

På ett årsdagen laga æ små marsipankaka tel alle... men vi va over tjue støkka så det gjør æ ikke igjen... om det skal bærre vær nån få så går det jo ann...

Skrevet

Servere sjokoladekake til 12 to-åringer..? Gulp.. hva har jeg gjort. Nå er det for sent, invitasjonene er allerede delt ut i barnehagen..

He,he. Håper nesten at ikke alle kommer. Vi har egentlig en veldig liten leilighet..

Skrevet

Vi feire 2-årsdagen i sommer så da var det litt enklere både med plass og lek siden vi satt ute. Vi inviterte bare naboungene som hun vanligvis leker med (totalt 5 stk med bursdagsbarnet og storesøster). Foreldrene var selvsagt med. Vi serverte pølser, sjokoladekake og gele til både voksne og barn. Tøysejenta hadde på seg kronen hun fikk i barnehagen og de andre barna fikk hatter.Vi hadde festet en del ballonger rundt omkring og de hadde det moro med disse lenge.

Neste år har jeg tenkt å invitere de i barnhagen som er like gamle som henne.

Skrevet

Lykke til med 12 barn i huset... Her var de 5, og det var plenti :)

Vi serverte pølser i brød og hadde sjokoladekaketog. Etter dette gikk barna fra bordet. De voksne spiste pølser i brød samtidig som barna, bare stående ved barnet sitt. Da barna gikk fra bordet, spiste de voksne sjokoladekake+en annen kake+drakk kaffe og brus.

Barna lekte i stua og fikk etterhvert godtepose.

Mer lek, og så var det på tide å gå hjem. Selskapet varte 2 timer, som var passelig. Tiden fløy, var aldri aktuelt å se film eller ha annen underholdning. Kan nevne at sønnen min etter jula har et godt utvalg på lekefronten, så de hadde massevis å gjøre på.

Skrevet

Kan legge til at det var ikke mye oppi godteposen, var ganske symbolsk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...