glad_jenta Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Hvordan gjør dere det?? å hvor lang tid fra dere legger til han/hun sover`?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Grøt kl 17.30, lek til ca 18.15, bading og så kos på stellebordet og på med pysj. Pusser tenner og så går vi på soverommet. Har en skikkelig rutinerunde her; hun er med å slukke lys, åpne vinduet, ordne dyna etc., så legger jeg henne i nattposen og så er det på fanget og få pupp. (hun kan få flaske også, sover greit da og). Som regel halvsovner hun på fanget, og jeg legger henne over i senga. Hvis hun ikke sovner på fanget herjer hun rundt endel i senga, og da bruker vi lengre tid. Blitt mer av det i det siste... Ikke så rart, hun er snart 10 mnd. Da bruker vi kanskje en halvtime på å få henne til å sove. Synger litt, og sitter ved senga. Hender også at hun våkner igjen av at hun snur seg, og ikke kommer på at hun kan legge seg igjen... Får fortsatt pupp om natten. Hun plages endel med tenner om dagen! Hva med deg?
Mauritius:) Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Snuppa er 10 mnd, før legge tid får hun grøt, steller henne, ha på pysj, hun får melk i senga, ha på nattpose, smokk, legge henne på magen og klapper henne forsiktig på rumpa, det tar 5-10 min før hun sover! Hun sover fra 20.00 helt til 09.00!
Gunhildl Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Lillesnupp er 9 mnd og en uke, og leggingen går nå som en drøm. Frem til hun var 8,5 mnd holdt vi på en halv til en heltime med byssing og amming og byssing og amming. Nå derimot: 18.00 Grøt 18.30 Kveldsstell (bading annenhver dag) ca 19.00 Er med og synger nattasang for storesøster på snart 3 og så inn på eget rom for litt pupp - max 5-10min. Legges over i senga, synger "so-ro lillemann" og mamma går ut. Sovner av seg selv med kosebamsen sin. Noen ganger skravler hun en liten stund mens andre ganger er det helt stille.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Her er begynner kveldsstellet ca 18. grøt 18.30 og sover kl 19.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Gutten min er 9 mnd. Han får grøt en gang mellom 17.30 og 18. Stelles på badet litt etter kl 18. Går opp på rommet for litt kosepupp ca 18.30. Når han er ferdig med puppen, synger jeg "byssanlull" for han. Deretter legger jeg han ned i sengen og går ut. Noen ganger blir det stille med en gang, andre ganger ligger han og skravler litt for seg selv før han sovner. Hender noen ganger at vi må inn en gang eller to og gi smokken og legge han tilrette igjen.
glad_jenta Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2007 pupp ca.1815 grøt ca. 1830 evt. bading etterpå(annenhver dag) tannpuss.,pysj går opp på rommet,synger å ser i bok. legger i sengen å går ut av rommet. tar ca. 30 min. før han sovner,må inn flere ganger pga han står i sengen å gråter,vil ikke sove...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 lillegutt får grøt i 18 tiden, så tar vi på pysj... deretter koser vi litt eller han driver litt på gulvet.. kl 19 er han stort sett så trøtt han jeg legger han, sier god natt og går ut igjen.... da snur han seg stort sett til siden og sovner...
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Må bare få lov å spørre deg hvordan dere gjorde dette? Vi har en liten kar på snart 10 mnd som også krever amming og byssing for å få sove. Legger jeg han i våken tilstand blir det bare storskriking. Pappa'n har vært borte i sju uker nå, og jeg har tenkt at etter at han kommer hjem på fredag, skal han få ta over alt som har med legging og soving. Lillegull skal i tillegg på eget rom, og avvennes med nattmåltidet (måltidene). Hadde tenkt å ta disse tre på en gang, da jeg mener det er bedre å bare få det overstått, regner med masse skriking. Vi får forberede oss på det verste, men håper selvsagt på det beste. Ble litt oppmuntret av å lese innlegget ditt, og håper derfor du kansje kan gi meg noen gode råd:)
Gunhildl Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Heisann :-) Jeg begynte med å koble henne fra puppen før hun sovnet helt inn og la henne over i sengen - eller på samme måte ved vugging. De første to dagene begynte hun å gråte. Lot det gå 5 minutter så gikk jeg inn og tok henne opp inntil meg og roet henne ned og la henne ned igjen før hun sovnet og så gråt hun 3-4 minutter og sovnet av seg selv. Dag 3 så sovnet hun ikke ved puppen lenger - sang da nattasang og puttet i seng og hørte ikke et pip (bortsett fra skravling). Hun begynte med å sove rundt ved samme tid av seg selv!!! Jeg gruet sånn for nattavvenning. Noen ganger våkner hun i 5 tiden og da gidder jeg ikke å ta gråtekur - gir henne pupp og hun sover videre til 6-7 tiden. Håper det fungerer like bra for dere som for oss. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Tusen takk for gode råd. grur mej noe voldsomt til dette. Har bestemt meg for å gå meg en tur hver kveld mens leggingen pågår, for bare tanken på at han skal gråte seg i søvn er helt uholdbar for meg. Jeg er altfor svak for de to småsnuskene mine:o)
Gunhildl Skrevet 3. januar 2007 #12 Skrevet 3. januar 2007 Huff ja - jeg vet hva du mener - jeg er også egentlig helt imot å gråte seg i søvn - men jeg maktet ikke å holde på i evigheter for å få henne til å sovne for hun vil ikke ligge ved siden av og ikke sitte rolig i fanget - bare ved amming. Så da var det å bære da. Til slutt satte gubben ned foten og sa at vi måtte prøve denne "kuren" men med max 5 min intervall - og jeg insisterte at vi måtte ta henne opp å gi litt kos. Noen insisterer på å ikke ta de opp. I løpet av to dager fikk vi et nytt lïv, men 5 minutter føltes veeeeldig lenge når det sto på. Så det var verdt det....
glad_jenta Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. januar 2007 ja å så har jeg sluttet med nattamming for 2 mnd. siden. men ser mange ammer til de sovner,hva med tannpuss for de med tenner da? Største grunnen til at jeg sluttet å amme til han sovnet var pga at han hadde fått tenner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå