Gå til innhold

ang navelen.........og gulping


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

jonathan er i dag 11 dager gammel.. hvor lang tid tar det før navle stumpen detter av da???

 

skiftet bleie på han i dag tidlig og da var det blod på kanten av bleien og jeg kunne se at den var løs, ble redd og trodde det var noe galt siden det var blod der.. er det normalt??

 

oxo lurer jeg på noe ang gulping...

 

han gulper ut nesa.. noen andre sine barn som gjør det?? så ligger han der og får ikke puste, så jeg tør såvidt legge meg om natten i frykt for at han skal bli kvalt.. huff... han får det jo opp op jeg løfter han over skulderen ,men nfytti hvor redd jeg blir, var på legevakten med han i går pga han hoster og nesa renner, har gått over nå da, oxo var ikke legen inne på legevakta når vi kom så vi ble sendt hjem og bedt om og komme tilbake om det ble værre... tenk og sende en 10 dager gammel unge hjem.. fy f....så i natt har ikke jeg og sambo sovet stort bare ligget og passet på lille gull ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navlen til Sigrid datt av etter en liten uke. Tror det er helt normalt om Jonathans navleklype detter av nå¨:)

 

Det høres ikke ut som om dere har hatt en kjekk natt og kveld med det legevaktsbesøket:/ Når det gjelder gulping gjennom nesen så gjør Sigrid også det. Da jeg var på helsestasjonen i dag sa de at dette er helt ufarlig, men at det skremmer både foreldre og baby da babyen ikke får puste før gulpen er oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok mer enn en uke her før stumpen datt av.. men alle "måter" er normalt virker det som:)

 

gulpen kommer opp i nesa her å noen ganger, men virker ikke som hu ikke får puste da.. skjønner godt at dere blir bekymra, Runa her hadde også en liten periode med litt hosting og tett nese, men gikk over ganske fort heldigvis.. hvis han er tett i nesa kan du prøve å dryppe litt morsmelk i nesa. det skal visst funke hvis du ikke allerede har prøvd;o)

det funka på øyebetennelsen frøkna her hadde ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han hoster litt innimellom og nesa er ikke tett lengre nå, dryppet saltvannsdråper i nesa så nå ser det ut som om det er bra igjenn:) er ikke rart vi blir redde er jo så små og hjelpesløse de små nurkene,,, hehe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet de er jo så bittte bitte små.. men vokser til kjempefort. Lille Runa ser man stor forskjell på ihvertfall.. hehe.. plutselig passer ikke klærne lenger.. har filmet litt hele tiden og rart å se fra de første 2 ukene nå ja;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer nok veldig når navlestumpen faller av. Vi var en tur hos helsesøster med våres Jonatan sin da det var litt puss og blod i bleien. Dette var ikke noe farlig. Vi fikk bare beskjed om å rense den morgen og kveld med 1% klorheksidin. Det samme gjør vi nå i etterkant at den har falt av også da det fortsatt ikke er helt tørt der enda.

 

Vi sliter også med gulping. Vi har derfor valgt å legge JOnatan på siden om natta slik at om han gulper så får han det lettere ut en om han ligger på ryggen. Heldigvis har han ikke fått noe ut gjennom nesa enda.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanlig at det er litt blod og litt "gørr" sånn rett før den faller av fikk jeg beskjed om;o) men kan jo være forskjell sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke farlig at de ligger på siden og sover da??? fikk streng beskjed om og legge han på ryggen,pga fare for krybbe død.... huff.. er så mye og passe på og masse unødige bekymringer....er ikke noe puss i navelen, bare litt blod... ser ut som om den skal løsne snart

 

lykke til til deg oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...