Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, venter barn og er litt nervøs for amming. Hører om så mange tilfeller fra venninner og kjente at det ikke alltid går så lett og at mange gir opp! Jeg vil så gjerne amme, er det noen som har amme erfraring, går det som regel greit? Og er det noen som får melk i brystnene før fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk melk, eller noe lignende, rundt uke 20 jeg da.. Men det garanterer jo ikkeno!

Nå skal det sies at jeg ikke kjenner noen hittil som har gitt opp da, så det går nok bra, skal du se! :-)

Skrevet

Jeg var kjempenervøs for at jeg ikke skulle få det til da jeg fikk min første. "Ingen andre" i familien hadde lyktes - dvs mor, søster, tanter.... Men det gikk bra! Ammet til hun var 14 månder. Starten er litt tøff for de fleste, tror jeg, men benytt deg av det erfarne personalet på sykehuset - be om hjelp, les det du kommer over (de der små heftene fra jordmor, er ikke dumme!) Ikek mist motet av at det står overalt at "det kun er vondt å amme dersom en benytter feil ammeteknikk" - helt klart noe i det, men tror de fleste har i det minste LITT vondt i begynnelsen! Det stakkars vevet i brystvorten er jo ikke vant til SÅ hard medfart som det ¨år av en litenbaby som helst vil ligge der så mye så mulig ;)

Og: benytt deg av Ammehjelpen - nummeret deres står bak på de infoheftene. Lykke til! Det går så bra! (Og om man allikevel ikke lykkes; så er man jo en kjempegod mor som gir flaske allikevel!!)

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

E ville gjerne amme gutten min, tenkte ikke over at det ville bliu noe problemer.. Men fikk dessverre det. Og e prøvde virkelig kjempe masse, men det gikk bare ikke. Gutten min ville ikke ta puppen skikkelig, og e stressa og stressa forferdelig mye pluss alle de hormonene du har i tillegg.. Var ikke noe kjekt:(

Fikk kjempe god hjelp på sykehuset og ammehjelpen, men ingenting gikk, prøvde alt.. Håper det går bra for deg, er så mange som ikke tenker over ammingen. Men hos de fleste vil det en eller anna gang oppstå problemer..bedre å være forberdet på det. Det som skjedde til slutt hos meg, var at e leide pumpe av ammehjelpen og pumpet meg i 3mnd. Noe som er kjempe kjempe arbeid!!!! Ikke noe å annbefale igrunnen, men var fast bestemt på at babyen min skulle få melk av me. Denne gangen tar e lettere på det, om e får det til, så kjempe bra, men om ikke så får det bare være. KOs deg med babyen den første tiden istede for å tenke på ammingen, føler e gikk glipp av så mye. Og babyen får jo mat og næring anyway, selv om det blir mam eller pupp=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...