Gå til innhold

Noen lærere her i 2. tri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lærer selv (nyutdannet) og synes det er så vanskelig med tanke på planlegging for tiden. Er ekstremt trøtt og har ikke overskudd til planleggingen. Den daglige spaserturen blir det heller ikke noe av så jeg føler meg ganske sløv.. Er forresten 13 uker ++. Er trettheten noe som snart går over eller varer det en stund? Jeg regner med at det er avhengig fra person til person, men sånn ca. iallefall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hellu...

Er lærer jeg også, er 15+3 i dag.

Sinnsykt trett og sliten, men holder liksom ut mens jeg er på jobb, også klapper jeg sammen når jeg kommer hjem.

Blir sur og grinete og vil bare sove, kjipt for de to "små" jeg har hjemme :/

Men d går vel over, til en viss grad, etter hvert.

Kroppen skal jo "lage" baby i 9 mnd så d brukes jo endel energi på det...

Sukk...

Skrevet

hei! Jeg er også nyutdannet lærer. :) Jeg har jobbet 100% siden august, og er nå 24 uker på vei. Jeg har vært mye borte den siste tiden pga bekkenløysing og kraftige magesmerter. Jeg vil nå høyst sansynlig gå ut med delvis sykemelding slik at ting blir litt mere stabilt for både meg og arbeisplassen. Jeg håper at hvis jeg kan få en litt lavere arbeidsprosent vil jeg greie å gjøre de arbeidsoppgavene jeg skal gjøre, og arbeidsplassen min slipper at jeg til stadighet ikke greier mere...

Hvor i landet holder du til da?

Skrevet

Hei hei

10.klasselærer i Drammen her, ja. 100% og vel så det.

Sitter faktisk på jobb nå - grisehat - er såååå trøtt og lite motivert, men må jo være forberedt til i morgen.

Jeg er 17+0 i dag.

Håper jeg får igjen gnisten når jeg kommer i gang igjen. Har vært nyyyydelig med ferie.

Hvilke trinn har dere og hvor holder dere til?

Skrevet

jeg er spesped- og timelærer på 1-4 trinnet. Dagene er utrolig slitsomme for tiden.

Skrevet

Jeg jobber på en ungdomskole. Er kontaktlærer i 9. klasse, men har også fag i 10. kl. Var helt utslitt før juleferien, men nå har jeg fått hvilt skikkelig ut og håper det holder en stund... Er i 20. uke, men har hele tiden vært i god form - heldigvis:)

Veldig mange lærere er jo ekstremt pliktoppfyllende, og får liksom aldri gjort ting bra nok(slik er iallefall jeg), men når man er gravid tror jeg man må innfinne seg med at man ikke bestandig kan stille 100% forberedt, og ting tar lengre tid. Ikke gjør mer enn nødvendig hvis du er sliten. Hold ut fram til permisjonen begynner, og sett av tid til å kose dere med magene:)

Skrevet

Her også. Jobber i ungdomsskolen og venter tvillinger. Er 50% sykmeldt, men er jo på jobb hver dag hele dagen likevel. Er som dere veldig sliten og har lite overskudd til 2-åringen hjemme. Det er litt trist, men jeg går jo snart ut i full sykmelding har jeg skjønt. Da håper jeg jeg får tid og energi til meg selv og henne. For ikke å snakke om mannen min.....

Jeg er forresten 14+1 i dag.

Skrevet

Hei!

Jeg er også lærer. Kontaktlærer på 10. trinn, men underviser på to trinn til.

Er nå 17 + 4 og er i en god periode. Har vært mye trøtt og sliten, la meg bare til å sove da jeg kom hjem fra jobb. Nå har det heldigvis gått litt over og jeg ser ganske lyst på livet.

Skrevet

Jeg er lærer på en ungdomsskole. Er kontaktlærer for 9 trinn men har timer på 10. også. Er slitsomt, men går stort sett greit. Syns det største problemet er når hormonene herjer mye med elevene mine. jeg har for mye hormoner sjøl for tida, så tålmodigheten er ikke på topp...

Trøttheten gir seg nok snart. jeg ble pigg som bare det rundt uke 15 (er 21 uker nå) Det er dessuten helt greit å være litt sløv nå! En ting er at man er ekstra sliten etter jobben fordi man er gravid, men i tillegg er det jo kjempemørkt ute og det frister jo ikke akkurat å gå ut på tur når man først har sunket ned i godstolen om kvelden...

Skrevet

Jeg er også nyutdannet lærer :) Er kontaktlærer på 6.trinn. Var utrolig sliten før juleferien,men nå er jeg 15+2 og formen er mye bedre.

Problemet mitt er motivasjonen til å planlegge og å lage gode opplegg. Før,da jeg jobbet som vikar, kunne jeg sitte i timesvis og planlegge et par undervisningstimer. Nå gjør jeg så lite som mulig!

Skrevet

Morsomt at det er så mange lærere her!

Er selv lærerstudent på tredje året, studerer 100% og jobber 50% litt på ungdomsskole og litt i barnehage. Det er beintøft! Blir ikke mye tid ti studiene. Må innrømme at jeg er fryktelig misunnelig på dere som "bare" jobber;)

Skrevet

Jeg er kontaktlærer på 5. trinn. Kjenner meg igjen når det gjelder det å være sliten etter arbeidsdagen. Nå er jeg blitt 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og det gjør iallefall at jeg har litt bedre tid til arbeidsoppgavene mine. Har litt mer overskudd til de der hjemme også. Men i hodet jobber jeg nok 100% ennå...

Får ikke sove i kveld/natt. Blir nok en god dag i morgen=)

Skrevet

Jeg er utdannet laerer og har undervist paa en barneskole i 6 aar. For tiden studerer jeg til en mastergrad i leseopplaeringspedagogikk i USA. Dette semesteret skal jeg jobbe med masteroppgaven min og skal i den forbindelse tilbringe mye tid paa barneskoler i New York. Heldigvis har kvalmen gitt seg, men jeg er fortsatt kjempesliten, saa haaper det gaar bra...

Skrevet

Heia.

Spes ped'er her ja. Jobber i skolen innenfor barnevernet. Kjempekjekt til vanlig, nå er det et ork. Er nesten 19 uker, fortsatt mergenkvalm og murmeldyr etter jobb.

Er i "klubben" din i natt maispire, får ikke sove. Vrir meg og holder kjære sambo våken.

Ellers alt bra! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...