Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med epidural pga seteleie, men synes det var veldig vondt allikevel, så lurer på hvordan det hadde vært uten...iiiik

Skrevet

1. barn hadde jeg både saltvannspampletter (eller hva det heter), morfin og epidural. Epiduralen ble satt for sent og hadde ikke noen særlig effekt.

2. barn ingenting - rask og grei fødsel og i sååå god form etterpå

Skrevet

Epidural... Og det var deilig!

Skrevet

Uten, selv om jeg skulle ha epidural. De på sykehuset klarte ikke å gi meg hverken den eller klyster, og jeg er usikker på om jeg tør å få flere barn nå pga det(epiduralen altså, ikke klysteret).

Fødselen tok 8 timer fra vannavgang og jeg var på sykehuset etter 1,5 time så de hadde tid. Lå å gulpet i meg lystgass som ikke hjalp. Grrrrrrr, blir sint når jeg tenker på det. 4,7 kilo var han også.

Skrevet

Fødsel nr1, med lystgass, ca 15 timer fra begynnelse til slutt.

Fødsel nr2, med akkupunktur, ca 17 timer fra start til slutt

og fødsel nr 3 med lystgass denne gangen tok det heldigvis kun 4 timer totalt.

Fødsel nr 1 var grusom siden det plutselig ble komplikasjones så di tok vannet og satte meg på, ettersom som jeg har forstått, nærmset max drypp, så det og ikke få smærtestillende da var ikke noe gøy.

Skrevet

Uten :-) Gjør det gjerne igjen!

Skrevet

Fødte uten noenting, det tok 24 timer fra første rie til hun ble tatt med vaacum (da fikk jeg heldigvis litt lokalbedøvelse der nede). Brukte badekar. De måtte ta vannet mitt,og etter det gikk jeg fra 6-10 cm. på tre kvarter. De riene var så vonde at de var nesten ikke til å overleve, men da var det for sent med bedøvelse...

Er litt stolt over at jeg klarte meg i etterkant, men vet ikkeom jeg skal tørre å satse på en naturlig fødsel med en eventuell nestemann og. Det var VONDT og LENGE. Men for en premie som kom ut til slutt!!

Skrevet

Har født to barn uten bedøvelse - med den første følte jeg ikke behov for noe bedøvelse og med nr to rakk vi ikke tenke tanken engang, hun er nemlig født på akuttmottaket på ahus, mens faren var på vei opp fra parkeringshuset - hehe

Skrevet

Med nr 1 fikk jeg ikke epidural pga jordmor ikke gadd måle åpningen før det var for sent. Da ble det heller ikke tid til å lære meg å puste i lystgassen, så jeg fødte uten bedøvelse. Jeg ble også klippet uten bedøvelse med nr 1. Ikke godt nei. Heldigvis satte hun bedøvelse mens hun sydde igjen etterpå, så jeg merket ikke stort til det.

Med nr 2 fikk jeg heller ikke epidural (kom inn på sykehuset med 5 cm klokken 23.30 på kvelden). Men denne gangen fikk jeg lystgass som hjalp en del. Men på slutten var jo alt så vondt likevel, så lystgassen hjelp ikke stort da. Siden hun kun skulle sy et par "pyntesting", gav hun ikke bedøvelse under syingen, så den var ikke spesielt "behagelig" den gangen.

Jeg synes faktisk det er rart at sykehusene er så gjerrige med bedøvelsen under fødsel. Hadde menn født ungene, hadde koltbordet med smertestillende vært påfylt til enhver tid!!

Skrevet

Første fødsel gikk unna på 4 timer uten, gikk kjempe fint.

Andre fødsel gikk unna på 3 timer, prøvde lystgass en gang men fikk det ikke til. Det gikk alikevel greit.

Tredje fødsel gikk unna på 1 time og 15 min uten, gikk greit men var den værste fødselen.

Skrevet

Født med begge gangene. Takker høyere makter for at epiduralen ble oppfunnet!!!!!

Skrevet

Uten epidural, hadde tenkt å ha det, men rakk ikke det nei... Men fikk lystgass i 20 minutter da. :o)

Skrevet

jeg fødte uten. tok i overkant av en time. men skulle ikke ha det heller så helt greit for meg.

Skrevet

ble også klipt en god del. kan ikke si jeg merket stort. og kommer nok til og føde uten vis det blir flere ganger. syntes ikke det var så forbaska vondt som alle skal ha det til. alt ble borte når snupp var ute.

Skrevet

Fikk modningsakupunktur (som visstnok skulle være litt smertelindrende) Ellers ikkeno`.

Skrevet

Det gikk veldig kjapt og grei, så det ble uten. Fikk drypp i tilfelle riene skulle dabbe av mellom tv1 og tv2. Ikke at det trengtes, Adrian kom 3 minutter etter Edvin.

Skrevet

Måtte ha epidural siden snuppa lå i sete.

Men den funket jo aldri.. så en evt. neste gang vil jeg ikke ha noe...

Skrevet

1 med. Hadde ikke lest nok info rett og slett så var uforberett.

nr 2 og 3 uten. Bare varmepose og pusteteknikk. Pusteteknikk er undervurdert. Den ene gangen jeg glemte det fikk jeg panikk. Å er kjempe stolt over urkvinnen i meg.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...