Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte uten...

Tok 2 timer så hadde ikke tid til noe

Skrevet

Jeg fødte uten og det gjør jeg ikke igjen. Hadde fått det for meg at epidural ikke kunne være bra for barnet og har litt skrekken for medisiner..Eh..hadde! om jeg føder igjen skal jeg be om epidural før jeg kommer til sykehuset. Helst skulle jeg hatt nåla i meg konstant fra sv.sk.uke 30....

Skrevet

har født 3 barn uten bedøvelse...og er litt stolt av det:) hehehehe men så har jeg forresten skikkelig angst får sprøyter også:)

Skrevet

Fødte uten! Fødselen tok 13 timer, men det var ikke SÅ vondt at jg måtte ha bedøvelse. Jeg brukte både dusj og badekaret for å lindre smertene og det hjalp veldig.

Skrevet

Jeg fødte førstemann med epidural, og andremann uten noen ting. Første fødsel var veldig lang, mens andre var veldig kort.

Skrevet

Uten :) Litt lystgass da jeg ble strippet fra 9 til 10 cm... Klarte meg kjempefint uten ! *stolt *

Skrevet

Fikk ikke være med på fødselen jeg, snufs! Lå i narkose!

Skrevet

Jeg født uten....auauauauauau...

Skrevet

1 med og 1 uten : )

Skrevet

Jeg fikk bare saltvannspapler og lystgass. Fødselen tok 6,5 timer fra jeg ble lagt inn, 12,5 fra vannet gikk.... Ba om mer bedøvelse mot slutten. men fikk det ikke, da det ikke var så lenge igjen.

Skrevet

Fikk først morfin, hjalp ikke. Så lystgass, hjalp ikke. Så fikk jeg epidural. Hjalp litt.:) Så jeg prøvte alt!:)hehe

Skrevet

Fikk bare lystgass.. regnes det som bedøvelse? :P Hadde full åpning da jeg kom på fødestua, så var for sent til å få epidural! ;) Tok bare 20 min etter at jeg kom på fødestua allikevel, så hadde ikke behov for noe mer bedøvelse! =)

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Ble satt på drypp fra helvette fordi jeg ikke var moden engang 1 døgn etter vannet var gått. Etter 22 timer i riehelvette og knappe 3 cm åpning fikk jeg epidural.

Mine rier var kunstige og derav ekstremt jævlie for å si det mildt.

Ett døgn etter epiduralen ble satt kom lille med hastesnitt fordi jeg åpnet meg kun knappe 4 cm..

Skrevet

Med...måtte få epidural siden det ikke var noen effektive rier hos meg :( Men er glad jeg fikk epiduralen,gjorde vondt å bli strippet siste cm med den,så kan ikke tenke meg hvordan det ville vært uten. Og i tillegg ble gutten min til slutt tatt med tang...det var JÆ.... vondt selv med epidural,unner ikke min verste fiende den smerten det må være uten..

Skrevet

Nr 1: De satte tre epiduraler uten at de hadde noen virkning. Det var et seteleie som endte i ks til slutt

Nr2: fødet med epidural, men fikk ikke ha den så lenge da. rask fødsel osv. Men gud for en deilig opplevelse det var når den begynte å virke. Lå der å smilte og spøkte, ble ikke glad når de skrudde den av å gav meg drypp:( Fikk ikke gode nok pressrier

Skrevet

Uten. Hadde litt lystgass og akupunktur, men funket ikke særlig. Kommer nok til å be om epidural neste gang.. Da vet jeg nemlig hva jeg går til. Det gjorde jeg ikke denne gangen kan du si...

Skrevet

Hadde planer om å prøve akupunktur og badekar først.

Men da fødselen startet, gikk jeg rett på styrtrier og hadde nesten ikke pauser mellom riene, var kjempesliten bare etter noen timer, så jeg tryglet om epidural. og fikk det heldigvis. Hadde ikke klart fødselen uten.

Skrevet

Fikk en trøstesprøyte med morfin, men har ikke peiling på om den funka :) hehe..

Ville ha alt jeg kunne få, men når det gikk så fort som det gjorde (2 1/2 time fødsel) var det ikke tid til noe annet enn morfin.. Hadde vondt ja!!

Skrevet

Fikk lystgass under begge fødslene, og var godt fornøyd med den.

Ønsket meg epidural under fødsel 2, men det var alt for sent, så det ble med lystgassen....

Skrevet

Lystgass og epidural! Gjorde j***** vondt uansett, så skal i hvert fall ikke prøve uten neste gang, med mindre jeg må!!

Skrevet

Uten.. Fødselen tok kun 2 1/2 time fra vi kom på sykehuset, så rakk egentlig ikke å tenke på bedøvelse. Spurte pent om jeg ikke kunne få noe helt på slutten før pressriene, men da var det for sent gitt! Hehe! Lå i badekar en times tid, så følte det hjalp litt..

Skrevet

Jeg fødte også uten, hadde en jordmor som var så ekstremt imot det. Hun skulle gi meg lystgass men var student og fant ut i ettertid at hun ikke hadde skrudd den på heller..... hmmmm og jeg som ba om å få alt jeg kunne få av smertelindringer på forhånd.

Følte meg litt snytt men samtidig hadde jeg en fantastisk fin fødsel og det gikk jo greit til slutt! Vet ikke om jeg vil ha det neste gang.

Skrevet

Jeg fikk epidural, men den ble slått av etter bare 2 timer. Da hadde jeg full åpning men ingen rier. Fødte 3 timer seinere med vakum, så egentlig var det jo uten bedøvelse...

Helt jœvlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...