@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 Er i dag 36+0 og gleder meg sykt til fødselen og få treffe det lille nurket som ligger og klargjør seg for den nye verden:) Har nå leitet frem vuggen som jeg selv brukte da jeg ble født( morfaren min laget den:)*stolt oldefar* nå ja ), skal la den stå litt nå så vaske over den og sette den på soverommet ved siden av senga Satte nettopp på den første maskinen med babyklær og gleder meg til å legge det sammen og få det på plass i løpet av morgen dagen!!! Skal lete frem nummer til føden nå etterpå, og begynne å tenke på den berømte sykehusbagen:) Ååå... gleder meg sånn nå at jeg er helt dårlig Håper jeg får litt før tiden for har panikk for å føde en stor baby!! Ligger så langt oppe som det er mulig på sf-målet!!! Hvordan står det til med dere andre damer da?? Begynner dere å blli klar eller??? Uff... kom nett på at jeg har jo ikke hentet vogn og stellkommoden enda!! Vel det kommer nok uansett på plass i tide, er bestilt og satt av så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 3. januar 2007 #2 Del Skrevet 3. januar 2007 Er 35+6 jeg og vi har nettopp tatt ned alt utstyret etter første man. Skal sette ei vaskemaskin nå snart, men må nok vente til den er ferdig først. Holder på å kose meg og finne igjen alt, men mangler strikka klærene så jeg må nok lete litt til. Vi fikk nemelig det litt travelt nyttårsaften vi. Da var vi begge sikker på at nå ble det fødsel. Men heldigvis stoppet det opp og gikk over. Var på besøk hos mamma og pappa og kjørt på hompete vei når vi dro dit så det spørs om det var det som utløste det hele. Men vi sto det over, og det er jo like greit. Vi jo komme nærmest mulig termin jeg da selv om det har vært greit å bli ferdig med det nå. Har alt i hus tro jeg vist jeg ikke finner noe billig i Østersund i helga da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrulla Skrevet 3. januar 2007 #3 Del Skrevet 3. januar 2007 Har ikke veldig mye klart enda grunnet oppussing av hus, men føler jeg har en viss oversikt. Nå som det begynner å komme på plass er det på tide å få baby tingene i hus. Vogn og seng kommer neste helg fra lagring hos besteforeldre, stellebord og vogge kommer når jeg måtte ønske det fra venner og naboer, så de største tingene tror jeg vi har i nærheten hvertfall ;o) På tide å begynne med litt klesvask, for å få oversikt over hva som mangler tror jeg. Hmmm... føler plutselig at jeg kanksje ikke har så godt tid likevel... Må jo rydde og vaske huset også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
line-82 Skrevet 3. januar 2007 #4 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg er så klar!!!! Har vasket alt tøyet til nurket, banket madrasser, hengt opp gardiner på babyrommet, gjort klar tøyet til sykehuset, og funnet frem bagen:) Alt som mangler nå er den lille jenta vår som vi er sykt spente på å treffe, føler at alle tanker og følelser dreier seg om henne om dagen, og det gjør jo ikke akkurat lettere.... Har gruet meg til fødselen hele veien siden det er vår første, men nå er det bare som om det blir den neste store opplevelsen.(Kremt, selvfølgelig om jeg får epidural, ellers ombestemmer jeg meg, hehe...) Er 35 uker i dag, så det blir en liten stund til å vente, men jeg er så fryktelig spent!Hvordan i all verden skal man få tiden til å gå?????? *Gleder meg sånn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bumbibjørn Skrevet 3. januar 2007 #5 Del Skrevet 3. januar 2007 jeg er kjempeklar. ferdig å pakke bagen. fikk opp senga i dag og tenkte jeg skulle stryke sengesett i morra. vogna står klart og alt er i boks. Jeg har også digre sf mål og den lille er 20% over gjennomsnitt i str. så ja håper jeg får litt før termin:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
currrly Skrevet 3. januar 2007 #6 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg er 35+5 i dag og synes den siste tiden har gått kjempe fort, selv om jeg også har vært fullt sykemeldt! Har egentlig hatt alt av utstyr og klær klart en stund og barnerommet er rosa og klart Har vasket litt etter litt av klær, men kommer stadig hjem med no nytt da Gleder meg såå til å endelig få se ho, litt mindre til fødselen, men blir nok en flott opplevelse til slutt det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg&sambo er foreldre Skrevet 3. januar 2007 #7 Del Skrevet 3. januar 2007 jeg er 33+6 idag og har hatt en del ting klart en stund, egentlig. Men må få skrudd sammen sprinkelsenga, kjøpt madrass og en del andre småting. Også trenger jeg virkelig ett par kommoder til alt nyvaska babytøyet:) Har så smått begynt å tenke på sykehusbagen, og tenker jeg kommer til å begynne å pakke den snart. Ellers blir jeg mer og mer klar for det som skal skje- og ikke minst spent! Men håper på en måte ikke at noe skjer før tida, for jeg vil at lillegutten inni her skal være ferdig og klar for verden når han kommer ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philippa=) Skrevet 4. januar 2007 #8 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg er 36+1. Var hos JM idag, symf. målet var komt opp på 34...., tror jeg har endel vann i kroppen. (opp 5 kg på en mnd hjelp..) men ellers har jeg fått ut julen, vasket å stroket klær, handlet inn bleier, ordnet klar vognen og skrutt isammen sengen. det jeg har igjen nå er å hente best. varer som bilsete, sprinklebeskytter, madrass, og div stelleutstyr, hente vugge å pakke sykehusbagen (har begynnt så vidt) i morgen kommer moren min og hjelper meg med å vaske og .... etc. Gleder meg til å bli ferdig med alt! Men har begynnt å gru meg litt ti fødsel..... men vet ikke hva til heller. er vel litt slik med alle førstegangs.... Men hva er SF målene deres nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 4. januar 2007 Oj... nå ble jeg nesten litt skremt her :-o Mitt sf-mål var på 34 sist jeg hadde kontroll, var da 34+2. Skal i morgen igjen, og er da 36+2. Har jo ligget helt på grensa på sf-målet de siste tre gangene så ligger jeg der denne gangen også så kommer jeg til å spør om å få vekstetimering eller hva det nå heter. LIvredd for å føde en stor baby., og jeg har ikke noe særlig med vann i kroppen heller . Ellers har jeg nå fått vasket vuggen og sattd en på plass, er så smått begynt å legge sammen noen av baby klærne jeg fikk vasket i går:) Skal på kafe om ikke så lenge tror jeg og kose meg med noen venninner:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 4. januar 2007 #10 Del Skrevet 4. januar 2007 jeg vaska nettopp klærne til den lille,og hver gang jeg går inn på badet og ser alle disse bittesmå klærne, kiler det i magen med tanken på hva som venter oss! vi har det meste på plass nå,også slike små ting som zink salve etc,for nå begynner jeg virkelig redebygging her! har ikke pakka bagen enda,for det meste som skal i den bruker jeg til vanlig:)men jeg tror jeg vet hva som skal bli med,så da så!åh, nå minnet jeg meg selv på å lade kamerabatteriene!hadde vært tragisk om vi skulle glemt kameraet!! jeg gleder meg kjempemye til å se sønnen vår for første gang, selv om jeg begynner å bli litt skeptisk til fødselen da...heldigvis vet jeg ikke hva jeg går til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiona71*2pp Skrevet 6. januar 2007 #11 Del Skrevet 6. januar 2007 Så klar så klar. Har vaska alt av klær som vi har arva, pluss kjøpt. Har skrudd opp senga på soverommet, satt vogga i stua, har henta vogna, og fått opp stelleborde på badet. Vente på en kommode som e bestilt tell å ha babyklær i, og vente selvsagt på babyen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Na`is`vi`mi` Skrevet 6. januar 2007 #12 Del Skrevet 6. januar 2007 Ser at du skal føde på Nordfjordeid du også..kjekt:) Er langt frå klar til baby skal komme,men har god tid.. Har jo 5 veker igjen. Men sjukehusbaggen er faktisk klar.. Det eg ikkje får gjort før fødsel..kan pappaen og mine 3 andre barn ta seg av når eg er på føden..Har vaska opp littegrann klær i minste str. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 6. januar 2007 Ja vi er ikke mange her som skal føde på eid Bare glad jeg har termin når jeg har så jeg slapp å oppleve at fødselene satte i gang når føden var stengt!!! Du har vel da klart det eg ikkje har klart:) Sykehusbaggen:) Gjorde klart hentesettet i går da og har leita frem et par ammebher eg har kjøpt, så det ligger nå her Må få somla meg til å gjøre den helt klar for jeg er litt sånn at jeg liker å gjøre ting selv Sambo greier det sikkert fint uten min hjelp men, må ha en hånd med i laget uansett jeg da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radka Skrevet 8. januar 2007 #14 Del Skrevet 8. januar 2007 Godt at dere er forberedt, jenter! Tenkte jeg bare skulle skrive en hilsen til alle dere andre som er som meg, som ikke er helt klar... Det er nr 2, termin 7.februar, og jeg kjenner at forventningspresset er noe mindre enn forrige gang ( 4 år siden), men jeg er klar for å få babyen ut altså! Vi skal flytte om noen måneder, og har egentlig verken rom eller plass til alt babystæsjet...Av erfaring fra sist, så er jeg ikke stresset mht sengeplass - det blir vognbagen de første ukene uansett. Men stelleplass og oppbevaring av klær vet jeg ikke helt hvor blir ennå, i denne trange leiligheten.. Men det løser seg! Storesøster gleder seg veldig! Vi har kjøpt et reise-hjem-antrekk da, må ha noe nytt. Er kanskje mentalt bedre forberedt enn sist, men ikke praktisk. Syns alt er så himla tungt å gjøre. Hadde glemt hvor stor og ubevegelig man blir...Lykke til alle sammen! Vi mangler forresten også et navn til den lille gutten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå