Gå til innhold

Er microb. helsefarlig? bruker dere mye microb.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker micro hele tiden. Varmer vann, melk og grøt i den. Det eneste jeg har hørt er at en ikke skal varme mm i den for det ødelegger vitaminene i den. Men tanteungene mine har vokst opp og er sunne og friske selv om moren varmet mm i den. Så står det vel på mme pakkene at en må være forsiktig med microvarmet melk siden den varmer så ujevnt. Må riste melken godt etterpå og kjenne på den. Jeg har gjort det hele tiden, og lillemann er 5mnd.

Skrevet

vi bruke den masse. varme alle måltidan til mathia å masse til oss!! supert me micro

Skrevet

Jeg har lest at de begynner å finne ut at microbølgene ikke er bra for blodet. Dette blir veldig hysjet ned men mannen som hadde skrevet artikkelen mente det var skummelt med micromat.

Skrevet

Det at micro ikke er så bra er jo gammelt nytt da. På 80-tallet, den gang de færreste hadde micro, og de fleste ønsket seg det, ble dette debattert.

Herregud, høres ut som den gamle dama nå, hihi...

Jeg har aldri satt meg inn i debatten, men bruker miroen heller ikke så mye. Er jo ikke en "naturlig" måte å varme opp på, derfor litt skeptisk..

Skrevet

Bare en korreksjon hvis det er lov; Microen ødelegger ikke noen vitaminer men antistoffene i mm blir ødelagt av det så det er litt fyfy når det gjelder det. Ellers har jeg ikke trua på at det er særlig farlig.:)

Skrevet

jeg er ganske skeptisk til micro, har ikke micro og aldri savnet det heller.

Skrevet

Det jeg har klart å lese meg til sier helt klart at nei, micro er ikke farlig. Det hadde ineppe vært en lovlig salgsvare til bruk av tilberedning av mat hvis den hadde vært farlig, tipper både strålevernet og helsemyndighetene hadde vært kjapt ute da ja.

Sjekk ut denne linken for å se en diskusjon vedrørende dette. Såvidt jeg husker fra fysikkleksjonene så stemmer dette.

http://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t636905.html

Som en ser her: Ufarlig etter at microbølgeovnen er avslått/maten oppvarmet. Microbølgene gjør at maten/væsken vibrerer og dermed blir oppvarmet. Det er ingen "restbølger" i maten.

Ergo - ikke farlig, med mindre man har en lekk ovn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...