Gå til innhold

Komentarer om magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får høre hele tiden at magen er så stor :-(

I følge legen er målene fine, og normale. Men alle sier at er så stor.

"er du sikker på at det bare er en der da?" - Et vanlig spørsmål. Eller at nå kan det ikke være lenge igjen. Er i uke 33 nå, og enda 2 mnd igjen. Hvordan skel jeg bli seende ut til slutt da?

Er kraftig fra før. Gått opp ca 7 kilo i svangerskapet.

Flere som får slike komentarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får omvendt jeg, "neimen du har jo så liten mage.. oi er du 8 mnd på vei??!" og tidligere sa de at det ikke vistes..skal si deg at det er like irriterende ;) målene her ligger litt over den røde linja, så alt er normalt. har i tillegg gått opp 13 kg.. folk må vel bare komme med en eller annen kommentar da :P

Skrevet

jeg får og samme kommentarer!! "nei, den stooore magen? har vel ikke lenge igjen da vel"? også har jeg termin i mars.. har lagt på meg ca 11 kilo, er veldig spinkel fra før, og ligger midt på skjemaet hos jordmor.. noenganger får jeg lyst til å slå ned de som sier sånn! argh! hvorfor måå alle kommentere magene våre? :(

Skrevet

Du e nok ikkje den einaste! Alle kommentere magen å spørr om vi e sikker på at det bare e en inni dær?! Ligg innførr det grønne felte hos jm uansett! Tru ka dæm vil. ;p

Men e bidd så vant me det at æ bare flire til dæm no. Hadde det akkurat samme sist! Å det va bare en. ;)

Skrevet

jeg får høre at magen min ikke er så stor.. jeg har lagt på meg 20 kg.. men hvis du er litt kort i ryggen så kommer jo magen mer ut.. jeg er lang i ryggen,og babyen har bedre plass,så er vel derfor magen ikke strutter så mye. Babyen din er nok helt normal :))

Skrevet

Jeg får de kommentarene hele tiden, er også i uke 33, er nok litt sår akkurat der

Skrevet

"Oi... (sjokkert pause) du ser... sprekkeferdig ut" -

"Du skal vel ha baby før jul du?" - sagt i november, har termin 15 februar.

Du er ikke den eneste... hvis det er noen trøst.

Skrevet

off, begynne å bli litt lei av "gu så stor du er blitt" jo takk jeg vet det liksom......

heldigvis var det ei snill ei her om dagen som sa "syns ikke du er så stor jeg, du skulle sett meg ;););)" Sånne kommentarer liker jeg bedre ;)

Gleder meg til alle disse som sier sånne dumme komentarer blir gravide selv, så får di kanskje tenkt seg om...........kanskje det kommer en liten hevn fra meg......mohahamohaha

Skrevet

Er også lang i ryggen, lagt på meg 20 kg og ligger helt innenfor normalen på alle målinger. Likevel kommenterer folk at magen er liten... Føler meg jo som en dundre selv.. he he.

Synes generelt sett det er en uting at alle skal kommentere, det er akkurat som om de MÅ si noe nesten uansett hvor dårlig de kjenner deg....

Selv personer som har barn selv kommenterer jo.... og de vet jo like godt som oss at dette med magemål er helt individuelt.

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Samme her, nå er det heldigvis bare 26dager til terminen, men har fått høre det der veldig lenge. Forferdelig slitsomt..

Skrevet

He he godt jeg ikke er alene da :-)

Skrevet

Jepp, samma her. Noen synes jeg har blitt sååå stor, mens andre igjen ikke syns jeg er spesielt diger.

Tror folk har en tendens til å glemme hvor store man egentlig kan bli osv.

Dessuten tror jeg det har virket som om det er lenge igjen når jeg før nyttår sa vi skulle ha i mars. Mars var liksom til neste år, og laaaangt unna fikk jeg inntrykk av.. enda det gjerne bare var 2,5-3 mnd igjen.

SF-målene mine har lagt langs linjen hele veien, så er ikke over der på noen måte...

Skrevet

jo takk dette er et kjent utsagn ja. Men det virker nok som om magen er kjempe stor fordi jeg er ganske liten. Babyen må jo gjøre av seg en plass også. Forresten så får jeg fremdeles på meg jakka som jeg trodde skulle bli for liten i oktober så jeg er nok ikke så stor.

En annen ting som irriterer meg er at gamle damer skal stryke på magen hele tiden, hallo det er min mage og jeg synes ikke det er like gøy. Her om dagen sa jeg faktisk i fra til ei dame bare se ikke rør. Skal si hu ble paff. Gubben flira rått av henne. hi hi får håpe hu har lært.

Skrevet

Har hørt det mye. Men så fant jeg ut at jeg bare kunne si "nei, den er faktisk ikke så stor, den er helt gjennomsnittlig i følge jordmor og legen". Og det hjalp. For folk vet egentlig ikke hvor stor det er normalt å være. De bare plopper ut med det første og beste de tenker på -for til gravide kan man jo si hva som helst?:) Uansett, jeg foretrekker magekommentarer framfor skrekkhistorier om fødsler. Især gamle damer liker å trekke fram sånne..Eller frisører. Som om det er noe man trenger å bli påminnet akkurat nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...