Gå til innhold

Noen andre som har babyer som ikke legger på seg i forhold til normalen?


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Jenta mi er oppvakt og utvikler seg fint. Hun smiler, løfter på hodet, følger med blikket, men hun legger så lite på seg at vi nå må opp og veie to ganger i uken. Dette er frustrerende for mamma'en som jo vil at lillejenta skal bli stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir man sjekket før 6 ukers kontrollen?

 

Sikkert ikke noe galt, men skjønner jo at du tenker over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veid en gang i uka fordi hun ikke la på seg før vi dro fra sykehuset. Hun legger jo på seg, men det har gått litt i rykk og napp, samtidig som rykkene ikke er så enormt store. Iden vi kom hjem fra sykehuset for litt over 3 uker siden har hun bare gått opp 400 gram. Helsesøster mente det bare var jenta vår som finner sin egen kurve, men mamma'en blir jo litt urolig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille snuppa vår la bare på seg 25 g forrige uke, så jeg må gi litt tillegg pga lite melk! så nå sitter jeg å pumper meg og tar nesespray som skal hjelpe for at melken skal komme fortere og drikker ammete.. har ikke veid ho denne uken, men hun virker mer fornøyd. Tror ikke jeg er til så mye hjelp sorry!

 

Lykke til videre iallefall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare etter noen som har det likt. Felles trøst:) Er så frustrerende. Trodde jeg hadde mer enn nok melk. Sist vi veide hadde hun lagt på seg 200 gram på ei uke, denne uka var det 40 gram. Jeg føler meg litt mislykka egentlig.

 

Fikk beskjed av helsesøster om å vente med erstatning og prøve å påtvinge et økedøgn først, så nå må jeg vekke jentungen annenhver time i kveld og på dagen i morgen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er frustrerende! Men det høres ut som du gjør en fantastisk jobb!! hvis du tror du har lite melk, så kanskje du skal prøve litt sånn ammete.. Jeg skal teste den litt nå, så får vi se :o) det skal sies at jeg har hatt en brystreduksjon som nok gjør at det er lite melk hos meg..

 

Jeg ønsker deg masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og i like måte:) Jeg kjøpte ammete på helsekosten i dag, så nå er det bare å vente og se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Har det på akuratt samme måte. Han er ikke mer enn 2 1/2 uke da, men har nesten ikke gått opp i vekt siden vi kom hjem fra sykehuset... Snakket med helsesøster igår som sa at jeg må amme han og pumpe meg annenhver time ca. Trodde også at jeg hadde nok melk, men det virker som mye har forsvunnet di siste dagene... Merker jeg blir skikkelig stressa av dette, og det hjelper jo iallefall ikke på melkeproduksjonen...

Føler med deg Hanne!!!!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det her også.. emma er 8 dgr men hun har gått ned i vekt etter å ha gått opp på sykehuset. helsesøster kommer på sjekk igjen fredag da så jeg håper det går bedre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun her er litt eldre og har jo tilsammen gått opp 450 gram siden vi dro hjem fra sykehuset, men de mener det er litt lite. Skal veie igjen i morgen, så får se hva de sier da. Krysser fingrene:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...