popsie Skrevet 3. januar 2007 #1 Del Skrevet 3. januar 2007 Hei! Er det noen her som lider av angst og går til samtaler på psykiatrisk poliklinikk? Jeg utviklet panikk-angst for ett år siden med utbrendthet men fikk medisiner og ble sånn noen lunde bra.. Nå er jeg altså gravid og har måttet slutte med cipralex. Etter det har jeg slitt noe helt forferdelig.. Snakket med legen min i dag og han snakket om å henvise meg til psyk. poliklinikk for de vet mer om medisiner og svangerskap.. Men jeg er litt skeptisk til dette.. Synes det er skremmende.. Hva om de synes at jeg ikke kommer til å bli en god mor? Dette barnet er så ønsket fra både meg og samboer'n min.. Kjenner at jeg blir kanskje bedre og bedre for hver dag uten cipralex'n..Håper at det fortsetter sånn... Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7630708-angst-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #2 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei! Jeg føler med deg, jeg har slitt med angst og depresjoner i mange år og i mitt første svangerskap ble jeg bedt om å slutte på antidepressiva så fort jeg oppdaget at jeg var gravid. Hanglet meg gjennom svangerskapet og for min del fikk jeg en veldig tøff tid i etterkant. Denne gangen derimot har jeg snakket med legen min i forkant angående antidepressiva og jeg sa at jeg ønsket meg veldig barn igjen men at det ikke var et alternativ for meg å slutte med medisiner fordi jeg var redd for å bli syk igjen. Han sa det var helt greit at jeg gikk på medisiner ( sertralin/Zoloft samt Fluanxol) under svangerskapet fordi han mente det ville skade forsteret mer om jeg hadde det turbulent inni meg kontra det å ta medisiner. Med de lærde strides om dette, men for meg er det viktig å gjøre mer enn å overleve snangerskapet og tiden etterpå... Går også i samtaleterapi men ikke så ofte. Har ikke blitt møtt med skepsis vedrørende min omsorgsevne for barn når jeg er der. Tenk på alle de som sliter med angst og depresjoner, rimelig stor del av befolkningen, og få blir erklært uskikket som foreldre! Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7630708-angst-og-graviditet/#findComment-7663704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
popsie Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 5. januar 2007 Hei! Takk for svar.. Håper at alt går bra..Jeg jobber i barnehage og de er veldig fornøyd med jobben jeg gjør, så jeg kan ta vare på barn i allefall.. Heldigvis har jeg en kollega/bestyrer som er veldig forståelsesfull ang angsten.. Hun hjelper meg alltid hvis jeg har en tøff dag.. Blir spennende å se hva de sier på psyk... Snakket med en vikar på jobben i dag og hun hadde gått til samtaler hos psykolog i mange år og anbefalte det. Stoler på henne..Vet at mange har delte meninger om dette, men jeg er nødt til å prøve noe for å komme meg gjennom dagene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7630708-angst-og-graviditet/#findComment-7663872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 12. januar 2007 #4 Del Skrevet 12. januar 2007 hei. jeg må bare fortelle at jeg har slitt med sosial angst lenge. legen har slitt med meg lenge. fått masse medisiner som ikke har hjulpet. så gikk jeg og fikk akupunktur. som dere vet, er ikke leger begeistret for alternativ behandling. men etter å ha sett hvor bra jeg fungerte på det, så har hun også begynt å tro på det. jeg kan faktisk spise blandt folk nå. uten å tenke på det en gang. jeg kan gå alene på kjøpesentere uten at det snører seg i brystet. det føles som om jeg har kommet ut av et fengsel. helt fantastisk. nå går jeg bare tilbake når jeg kjenner at jeg trenger mer. og det kan gå opp til et halvt år mellom hver gang. non som vet om man kan få akupunktur når man er gravid? dette er sånne bittesmå nåler som hun setter i øret som skal falle av av seg selv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7630708-angst-og-graviditet/#findComment-7753805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå