Gå til innhold

Får ikke i ungen tran...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler meg som en dårlig mor. Gutten min har aldri fått i seg mye tran, det renner ut på siden. Nå er han 6 mnd. og vil ihvertfall ikke ha.

Har prøvd med sprøyte, ingen suksess...

Prøver å gi d-dråper, men lurer også på her om han virkelig svelger dem...er så usikker på om han får i seg nok, det plager meg!

Kan jeg putte d-dråpene i mme, eller blir de ødelagt av litt varme?? Vil jo så gjerne at han skal få omega3-fettsyrene fra tranen også-

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi putta tranen i en tåtesmokk. Det funka ganske lenge, men så lærte han seg å spytte...:)

Nå putter vi d-vitdråper i mme. Det tåler varme intill 60-70 grader så ikkeno problem.

Mange sliter med dette. Du er slettes ingen dårlig mor bare fordi du må prøve deg fram:)

Skrevet

Hvis du gir mme uansett, hvorfor ikke gi tranen i en skvett av det?

Skrevet

Gir bare mme om kvelden. Blir ikke det veldig cond smak på melka da?

HI

Skrevet

Du er ingen dårlig mor! Ga opp tran selv fordi sønnen min gulper så mye. D-dråper kan du putte i alt eks grøt. Hvis barnet får fast føde og er rundt 6-7mnd kan du gi fisk og da får barnet omega 3 på den måten.

Skrevet

Ånei, tran i mme gjør at hele måltider vil smake blæh og så fort babyen skjønner tegninga vil den nekte å spise. Prøvde det også vi...Ingen suksess, altså...

Skrevet

hei. har hatt samme problem. alt kommer ut. men nå når han ble 7 mnd så blanda jeg 5 ml i banan..han elsker banan. og da går det fort unna..kunne kanskje prøvt det? først får han grøt, så tran med banan og så bare banan..går kjempefint nå altså;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...