Gå til innhold

Så lenge varte idyllen altså...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en del kanskje fikk med seg, feiret vi i går siden det var første kveld snuppa sovnet av seg selv i egen seng. Lot henne skrike ca 20 sek mens jeg satt ved siden av henne, og så sovnet hun.

I dag har jeg fortsatt slik, lagt henne i babykurven når hun skulle ta lurene sine på dagen. Første lur skrek hun ca 3 minutter fordelt på 3-4 omganger (hun roer seg og halvsovner og så våkner igjen og begynner å skrike mer) før hun sovnet. Andre lur sovnet hun i vogna, så det telles ikke. Tredje lur hadde hun begynt å skjønne tegninga, da skrek hun i kanskje 5-6 minutter fordelt på ca 7-8 omganger, Da måtte jeg ta henne opp flere ganger og prøve på nytt før hun lyktes i å sovne. Nå er det slutt, nå vil hun ikke sove mer i kurven. Hun begynner å vræle før hun treffer madrassen og holder på i det uendelige. Orker ikke å bare la henne skrike og skrike.

Hva skjer? Hvorfor funket det i går og ikke i dag? Det er ikke noe som feiler henne. Har hun bare skjønt at det gjelder å skrike som faen lenge nok, så blir hun tatt opp? Blir litt oppgitt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS, hun er bare 4 1/2 måned, så det er uaktuelt å la henne skrike seg i søvn.

Skrevet

har du prøvd å legge lammeskinn i kurven hennes, det gjorde umderverker her, så blir ikke overgangen fra fang til gurv så kald, også blir det raskere varmt....

Skrevet

Hun sover på lammeskinn, ja.

Men si meg, leste du egentlig innlegget? Hun sovner ikke i fanget før vi legger henne. :)

Skrevet

sånn er min lille også, er 6 mnd. Jeg gidder ikke kjempe med han, noen dager går det andre ikke. Han liker best å sove i vogna så om det ikke går i senga triller vi en liten tur:)

Orker ikke skriking jeg heller:)

Skrevet

Har du nettopp byttet soveplass på dagen? Altså vogn før, kurven nå?

Skrevet

kjære dodge

har desværre ikke noen gode råd til deg men syntes det du beskriver du gjør høres bra ut. ja jeg tror hun kan ha forstått at du vil noe og hun protesterer. men jeg tror rett og slett du må fortsette slik fremmover og ja det er slitsomt. men jeg tror at når det blir en vane så går dette greit.

jeg forstår at dette er slitsomt og vil gi deg mange støtte klemmer slik at du orker å fortsette slik du allerede gjør. og nei hun skal ikke skrike seg i søvn. vær der.

Skrevet

Har ingen tips å komme med... Men jeg kan fortelle at det er akkurat det samme her. Gutten min er 5 1/2 mnd, noen dager går det, andre dager ikke. Mener som deg at han ikke skal ligge og skrike... Jeg tror vi bare får ta tiden til hjelp! Lykke til! :o)

Skrevet

jeg pakker inn jenta mi i dyna sån at hun liksom ligger inni en sån strylle... bare ansiktet syns. det faller i smak. trygt og godt for småfolk

i senga si har hun dyne i bunn av senga med høye tykke kanter, da er er det litt lunere og ikke så stort

Skrevet

Heisan

Du gjør det jo veldig riktig da, tar henne opp og legger henne osv.

Det som sikkert har skjedd er at hun kjenner seg igjen, vet at hun skal sove når du begynner å legge henne ned.

Bare ikke gi deg, fortsett, det vil sikkert føles litt håpløst de 2-3 første dagene, men du bestemmer, du vil få det til.

De har jo sin egen vilje, men vi må prøve å styre de litt:-)

Skrevet

jo altså leste, men tenkte på hvordan det var her samtidlig..... hihi, men jeg kunne ikke legge henne ned i starten uansett om hun sov eller ikke.. ikke i vognen en gang, før jeg fikk skinnet oppi vuggen--- men du har det der alt så da er det jo ikke akkurat noe godt tips uansett.....

håper det løser seg hvertfall....

Skrevet

Her bruker vi vognbagen når mini skal sove inne. Plasserer den oppå dobbelsenga, legger mini ned og rugger i kjappe bevegelser på bagen, da går selve innsovninga mye fortere (tar han ikke opp, men på denne måten sovner han i løpet av et par min). Selv om mini da ikke sovner helt på egenhånd, men med litt hjelp fra oss, var det en stooor forbedring fra og alltid måtte amme han til han var i koma eller ut å trille tur. Har prøvd samme metode som deg i senga hans, men da eser han seg bare opp av all grininga, blir stille når jeg løfter han opp, og griner i det han legges ned (før han i det hele tatt treffer madrassen...). Nå er mini 7 mnd, men var 5 mnd da vi starta med vognbag og litt rugging. Nå sovner han ofte helt av seg selv når han legges ned i den, med minimale protester. Merkelig nok har legginga om kvelden hele tiden gått greit (de siste månedene), uten rugging eller noe ekstra styr. Lykke til :)

Skrevet

Hurra! Idyllen gjentok seg i kveld likevel! Hun synes tydeligvis senga si er helt ok. Yeah, yeah, I am the baby sleep master, yeah yeah.

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...