Gå til innhold

ingen god nyhet nei:( fortsatt håp? noen med samme opplevelse?

idapia84

Anbefalte innlegg

jeg er 6 uker på vei og var på min første innvendig ultralyd idag.

for det første, var det en ekkel, hensynsløs lege jeg kom til og jeg var passe nervøs ifra før av, men han forklarte meg ikke om noe av det han skulle gjøre med meg, så jeg følte meg ekkel når han var ferdig.

da vi så på skjermen, kunne vi se plommesekken..men han kunne ikke se noe liv der. jeg hadde en bitteliten blødning som alle jeg har snakket med sier er normalt..(etter det du bruker og gjøre for å lage barn, eller for å kose seg med kjæresten sin)...så da slappet jeg helt av.

jeg forklarte legen om den lille blødningen med friskt blod..og da kunne han konstantere at jeg hadde hatt en MA????

bør jeg ikke ha blødd mere da??

burde ikke kroppen ha støtt fra seg resten ettersom den blødningen var for 3 dager siden??

ikke noe smerte??

trenger han å IKKE ha sett noe fordi fosteret bare er 4 uker idag??

burde plommesekken fortsatt ha vært der da??

jeg nektet å gå med på dette jeg..så jeg dro til fastlegen min å fikk tatt en blodprøve..så skal jeg ta en ny en på fredag..ihåp om at det har steget..som tyder på aktivitet der inne:)

jeg så en liten "ting" inne i plommesekken på bildet..men såvidt jeg husker, viste ikke legen interesse av å studere bildet en gang...

det er så forbaska trist å sitte med denne uvissheten at jeg blir gal...jeg skal tilbake om 6 dager..og håper jo at det vil vises liv der da:)

jeg måtte bare skrive det ned..få det ut..er egentlig mest sint...for jeg har opplevd SA før..og ja..jeg mener dette er urettferdig..samtidig som jeg vet det finnes de som har det verre enn meg..og gode tanker til alle som prøver og som er gravide, om at alt går bra:)

Fortsetter under...

hadde ikke tatt det for god fisk jeg heller. grunnen til at han ikke så noe kan jo være at du er kortere på vei enn du tror. og dessuten trenger man ikke å se noe i uke 6 heller. jeg fikk henvisning av legen til innvendig ul i uke 6, men da jeg kom dit sa de at det ikke var noen vits så tidlig.. ikke ta sorgen på forskudd du! håper du får positive resultater på fredag!! :)

takk for støtten:)

tro meg...det skal ikke gå stille for seg om dette går bra nei:) hehe

jeg får meg ikke til å tro noe annet enn at det ikke kan stemme...men prøver å tenke at det ikke er noe der..så får jeg heller bli postivt overrasket:)

Jeg hadde en SA i sommer, da var jeg 6 uker på vei, og jeg blødde kraftig, det rett og slett strømmet ut blod, og gynekologen kunne ikke finne et spor etter noe foster, ikke plommesekk eller noen rester, så jeg fikk konstantert completed abortion og jeg hadde kraftige smerter..

Jeg håper at den lille spiren sitter enda, og denne legen du var hos virket jo bare helt snål! Jeg krysser fingrene for deg, og håper HcG har steget til neste blodprøve...

Om du aborterte for 3 dager siden, så burde du merket det i form av magesmerter tenker jeg iallefall...

Klem fra meg

men blødde du mye selv om du ikke kjente smerte?

jeg har blødd veldig lite..for ikke å bli for detaljert her da...så var jeg på vanlig tissetrengtbesøk..og that`s it når jeg tørket...jeg mener jeg burde blødde mere og lengre??

jeg vet det er så individuelt..men greit å høre at det kan gå godt også:)

Annonse

Hei! Vet du hva ikke bli negativ enda. Jeg har opplevd det du beskriver der. Var til ul trodde jeg var 8uker på vei,men så ingenting,bare et hulrom i livmoren! ikk beskjed om å komme tilbake 3uker etter da hun trodde jeg var kortere på vei(da 5uker) når jeg kom tilbake etter tre uker slo hjerte som bare det,så det var liv. så det bør ikke være noe galt,kanskje bare at du er kortere på vei.

så godt å høre at det fortsatt er håp:)

forstår bare ikke hvordan gynekologen på UL kunne så å si konstantere at det mest sannsynlig var en MA...men at han fortsatt vil ha meg inn på tisdag igjen..

han var rar..og jeg ringer sykehuset i morgen og får byttet lege...

fosteret er jo bare stakkars ca 4 uker..og pga dere ser jeg fortsatt håp:)

tusen takk:)

Vet du hva de er negative noen ganger. Men du stå på ditt,om de ikke ser noe neste gang så ikke la det knekke deg,jeg måtte vente i tre uker før de så noe!!! jeg var 8uker på vei når de så noe. så det kan være at spiren din ikke er fult så stor enda:)

mest sannsynlig er det ikke så stort enda ja...har snakket med mange nå..ringte til og med jordmor siri på BIM..og hun mente også det hørtes litt rart ut..

jeg mener også, at siden jeg blødde for 3 dager siden..så har jo kroppen måtta begynt å signalisere til meg at det er igang med å støte det ifra seg på noe vis..om ikke annet hadde jeg jo måtte kjent det på et vis..i form av smerter og mere blod??

er så sta også da vettu:)

men kan jeg nekte dem å ta utskrpning om jeg ikke kjenner noe?

for det kan jo hende som du sier at det er så lite enda bare...

hørtes ikke ut som rare blødningen du hadde da, så det er nok ingenting galt:) da jeg mistet begge gangene var det mer blod enn ved vanlig mens, og det var mørkt og klumpete.. (sorry detaljer :P)

ikke la dem skrape ut noe, før det er helt sikkert!! mora til venninna mi fikk beskjed om at fosteret var dødt og at hun måtte utskrapes. helt tilfeldig tok de en ekstra ultralyd først, og der var det et bankende hjerte! i dag er hun 21 år :) skummelt å tenke på at de kan ta feil..

Annonse

så arti da:)

dette blir forhåpentligvis den første ja..har hatt en SA tidligere da...jeg skal nok oppdatere ja, uansett hvordan det går.

jeg og samboeren vet vi hvertfall er i stand til å lage mirakler...og vi vet det er folk der ute som har det tyngre enn oss...

men fytti katta hvor hærlig det hadde vært om jeg har kunna motbevist det legen sa..og bare si til han at det er utrolig hva kvinnens intuisjon kan fortelle:)

jaaaa...kryss fingrer..takker takker:)

fortell hvordan det har gått med deg da!

Uke 6 var jeg også på innvendig UL og de så ingenting. Ti dager senere så vi et minihjerte som banket, og termin ble flyttet fra 30 juni til 3juli.

Så det er jo godt mulig at den lille bare er for liten til å sees enda!

Er jo snakk om bare noen millimeter:)

Håper du får gode nyheter, krysser alt jeg har for deg!

Hei:)

Jeg har vært igjennom akkurat det samme som deg!! Jeg blødde noe rødt blod og brunt når jeg var i 6uke jeg ble sendt på UL og de sa det mest sannsynelig var MA men jeg fikk tatt noen blodprøver! De var stigene og en uke etterpå så vi hjerte slo!! Legen sa til meg at det kanskje var en polypp som blødde:) I dag er jeg 4mnd på vei og babyen har det bra=)Håper det samme skjer med deg oxo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...