Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Progestan kapsler settes i skjeden ikke sant?

Jeg har en kollega som har tatt ut egg for en dag siden og hun har tatt kapslene og svalgt de med vann!. Jeg sa jeg trodde de skulle settes i skjeden siden jeg fikk Progestan sist forsøk. Hun sier kapslene er så små at det ikke går. Jeg har ikke sett kapslene siden jeg fikk gel sist.

Men hun må vel ha gjort feil? Jeg har prøvd å få henne til å ringe sykehuset ( Ullevål ) men hun har ikke tenkt det. Imorgen skal hun sette inn egg.

Noen som vet om det er farlig å svelge kapslene? Hun har nok så vondt i magen. Herregud alltså.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7629915-haster-progestan-kapslar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det finnes en type progestan som man skal svelge, men det heter ikke Progestan kapsler.........

Det står vel på esken med kapsler, på den hvite lappen som er klistret på...? Der navnet står....så står det vel antall kapsler man skal ta og når, og at det skal settes i skjeden.....??

Huff og huff, håper hun ikke har gjort feil. Kapslene er skikkelig progestan-bombe, MYE hormoner i den..........

Hei på dere :-) Dere kan ta det helt med ro..

Progestan kan taes begge veier - for i pakningsvedlegget står det at de skal svelges - mens legen sier putt dem i skjeden.

Det er nok fordi at det kanskje virker bedre lokalt?

Men - si hun må ringe legen og sjekke :-) Det er i allefall ikke farlig å svelge dem.

De er bitte små runde ...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...