Gå til innhold

Begynt i permisjon-- Hva bedriver dere tiden med``?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sløver foran pcn stoore deler av dagen når sambo er på jobb.. Er jo helt avhengig av BIM.hehe.. :-)

I går rydda jeg og styrte så mye at ryggen nærmest kollapset (kjentes slik ut) og sambo måtte nesten bære meg på do..

Bedre i dag,men husarbeid har jeg skjønt at jeg bare må kutte ut.. :/

Lurer på hva dere andre holder på med for å få tiden til å gå.

Og ja.. . Er det bare jeg som er drit lei av alt som går på tv om dagene eller :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt en stund nå...men her syns jeg tiden ikke strekker til..HAr jo en sønn på 18 mnd som krever sitt da.... Han er i barnehagen 3 dager dager i uka... så de dagene han er der så ryddes det og vakes i huset... også sover jeg...mmmm.. får aldri nok søvn...hehe...

Skrevet

jeg er "bare" i sykemelding ennå, men gjør så og si ikkeno... Venter på posten, konstaterer at det ikke er noe, ordner kanskje klar noe middag, bimmer... Tenk om nettet er nede en dag, hva gjør jeg da??? :-O

Skrevet

hehe.. nei tror de fleste her inne på 3.trim er ganske glad i å sove for tiden.Jeg sov fra 01 i natt til kl 13 i dag så kremt jeg er vel litt bortskjemt med den sovingen.. Blir nok annerledes med barn i hus :-) Får bare sove mens man enda har sjangsen..

Skrevet

huff ja.. uten internett blir det hvertfall kjedelig.. =o) Jeg orker ikke så mye matlaging, blir mett av å lage maten, rart nok.. mister liksom matlysten..

Skrevet

Er fullt sykmeldt,men går ut i permisjon om noen uker.

Kjeder meg virkelig altså!

Takk og lov for internett og home and away(av alle ting!)på tv en sier jeg bare.

Er jo så himmla sliten og kroppen verker jo hele tida,så husarbeid blir det minimalt med gitt. Selv om det hoper seg opp og jeg får dårlig samvittighet ovenfor den snille samboeren min som jobber hele dagen og må gjøre husarbeidet i tillegg.

Lurer på om jeg må begynne å strikke eller noe snart... Selv om jeg er fryktelig dårlig på den slags.. Eller kjøpe meg ett puslespill kanskje.. For å få tida til å gå...

Skrevet

Nei, mye er det ikke her heller.. Har lagd ferdig en halv waldorfsalat i dag.. hehe

Skrevet

Jeg har vel egentlig bare avspasert i dag, tror jeg begynner permisjon i morgen sånn etter skjema. Har vært hos JM og sullet masse hjemme, fått pakket bort julepynt og ryddet kjøkkenet (og fryserne! Stolt av meg selv!) og laget meg "skikkelig" lunsj. Det blir en vane å være hjemme, ikke sant? Jeg har følelsen av at jeg har gått rundt meg selv i dag, er så over-bevisst på å ikke prøve å gjøre "alt" men faktisk ta det med ro og samle krefter at jeg ender opp med å bare være ineffektiv... Prøvde å ta en lur, men da ringte såklart sjefen med et siste-liten-spørsmål, gjett om han fikk dårlig samvittighet???

Nei, nå skal jeg rive meg løs og dra og hente familiens håp i barnehagen, måtte bare innom en kjapp tur for å se om det var noe nytt om ka-ping og familien.

Skrevet

altså, det er jo ikke bare home&away, du har jo 7th heaven og party of five også!!!

Skrevet

Jeg har tenkt å få rydda bort julepynten i dag kanskje.. Har også tenkt på strikking,men vet ikke om jeg har tålmodighet til det.Er ikke så veldig husmor-emne for å si det sånn :-) har heldigvis flere tv-kanaler nå enn for noen uker siden,da var det helt ufattelig kjedelig.. Nå sitter jeg og irriterer meg over at de sender de samme programmene om og om igjen , på tv2 filmkanalen, animal planet og det lille det er ¨å se på..

Skrevet

her har vi tv2 og nrk 1+2.. that´s it. yiiiii

Skrevet

hufff.. det var de kanalene jeg og hadde inntil kort tid siden.. Bra du har internett i allefall :-)

Skrevet

tja som de andre her sjekker postkassa, ser på døll kjedelige sereier på tv og leser barnebøker:P får ikke gjort noe husarbeid som de andre her og lider også av konstant dårlig samvittighet overfor min sambo som jobber hele dagen og må gjøre alt det i tilegg..tasser rundt på krykker pga bekkenet i tilegg da er det enda mindre jeg får gjort!har heldigvis en hund da selskap i han:)

Skrevet

hva skulle vi gjort uten våre kjære samboere som duller med oss? =o)

Heldig du er som har en hund, skulle gjerne hatt en hund eller katt her som holdt meg med selskap :)

Postkassa er jo full av reklame nå for tiden..så får jeg lyst å gå på januar salg,men klarer jo ikke.. sukk :)

Skrevet

hihi, vi har nei til reklame-lapp på postkassa, så her kommer ikke det engang... mulig den blir tatt av dersom jeg blir sykmeldt lenge... :-)

Skrevet

Har vert hjemme siden slutten av oktober pga bekkenløsning og et fall på jobb, og går ikke ut i permisjon offisielt før 12. januar, har brukt MYE tid på BiM, til sambos store irritasjon, ikke så sktiv her inne, sitter bare å leser og fjaser:) Vert MYE på kafe, au au harde stoler :(

Ellers har jeg faktisk ikke gjort en dritt!!!!! :-D Hi hi:) Er blitt vedlig glad i å sove lenge for tiden så, og er så vidt begynt å vaske på klær og virkelig gjøre klart til den lille kommer :) Da skal jeg bare være hjemme å kose meg og gå lange turer:)

Skrevet

Tiden flyyyyyyyr. 2 dager i uker er jeg og bader (parti for damer med bekkenløsning) og 2 dager i uker er jeg på fysikalsk behandling. Ellers går jeg til jordmor eller lege eller frisør eller ordner en praktisk ting, for eksempel har jeg planer om å kjøpe litt babyutstyr i morgen. Men nå er jeg jo i elendig form også da, så når jeg har vært på behandling eller badet eller handlet så stuper jeg rett i seng før jeg vagger videre...

7 uker igjen :)

Skrevet

Mayaya e du rørosing?

Såg du svarte på ke neraste sykehuse e en annaplass 7.

Skrevet

Har ikke begynt på permisjonen enda men det nærmer seg med storm skritt.

Men jeg har vært sykmeldt en go stund slik at dagen har vært lange lenge.

Plukka fram utstyret etter førstemann nå nettopp så nå skal nok dagene gå litt fortere vil jeg tro.

Tv'n fungerer som sove medisin.

Skrevet

Nei, bor i Trondheim :-) Er opprinnelig fosning.

Skrevet

Jeg kjeder meg jeg!!!!!! Må tidlig opp fra i morgen også. Da starter skolen for ungene..... Føler det blir lange dager.....

Skrevet

hvor lenge før kan/bør man vaske klærne til småen da?

Skrevet

Jeg hadde siste jobbedag i dag. I dagene framover skal jeg først få avsluttet diverse jobbeting, håper jeg - er leder for diverse prosjekter, så må få skrevet noen notater til den som skal overta - rakk det ikke før jeg plutselig måtte rydde kontoret :) Gleder meg til det, det er fint å jobbe hjemmefra. Og å jobbe bare akkurat så mye som jeg gidder.. Er jo ingen som kommer til å savne de notatene, for jeg har ikke nevnt de til noen, men det føles godt å avslutte på en ordentlig måte. Og så skal jeg bruke formiddagene til å sove. Håper det drøyer lenge til fødselen ennå - har en drøm om å få sovet ut. Sånn er det når man venter tredje barnet på fire år (førstefødte i 2003). Jepp, alle planlagte - sånn er det å vente til over trettiårsalderen med den første. Måtte jo finne en barnefar først. Men det var permisjonstida, ja. Skal ikke se mye tv. Gjorde det første gangen og ble dritt lei av Dr.Phil for å si det sånn :) Blir nok til at jeg ser litt på et prosjekt jeg har lyst å jobbe med. Sånn etterhvert da - antakelig ikke før til høsten. Har tenkt på det prosjektet i noen år, så er fint å ha tid til litt research. Haha, hvis jeg får tid,da. Det bestemmer jo den lille sjefen der inne. Litt tid blir det vel forhåpentligvis. Iallefall hvis jeg er heldig og får til ammingen bra og babyen holder seg frisk. Håper det! Akkurat nå den nærmeste tida før fødselen skal jeg også jobbe med noen skisser til nye bilder i stua. Lokke fram hobbykunsteren i meg, se på litt fargekombinasjoner, materialer og motiver, bla litt i kunstbøker. Strikking er utelukket og rydde/vaske gidder jeg ikke utover det jeg har gjort før permisjonen begynte. Har null husmor-gener :)

Skrevet

hei. jeg har vert sykmld en stund, men har en gutt på 1,5 år hjemme så dagene går. Men husker fra forrige sv at det ble lange "vente" dager på slutten ja. Og husarbeid skal en jo helst ikke gjøre for mye av! Gå deg en tur for dagen, da blir det også lettere å sove senere på dagen eller natta. Søk på strikke oppskrifter og finn ut hva mor/svigermor evt duselv kan strikke til babyen, gjerne i litt større str. Sorter klærne til deg/sambo/ og baby. Gå å kjøp deg bringebærblad-te, som skal gjøre fødselen mindre smertefull (kjerringråd). Kjøp ukeblader, Cosmopolitan er en av mine favoritter. Les bøker. Lei noen gode filmer. Kos deg på sofaen med teppe og nyt friheten. gå på besøk til folk, viss det er noen som er hjeme på dagtid da he-he

Skrevet

jeg også kjeder meg, gruer meg til å stå opp, for det er naaada og gjøre liksom... så det blir så jeg ligger i senga så lenge jeg kan, men så må jeg stå opp for å få i meg å babyen litt næring, da er vel klokka nok for å si det sånn, og da kan jeg begynne å lage middag...å imens ser jeg favorittserien min One three Hill på Tv Norge...- så kommer sambo hjem fra jobb, så spiser vi, så haster han videre i ny leiligheten vår, som han holder på å pusse opp etter jobb... så sitter jeg alene heeele kvelden. Det er dødskjedelig, dagene/kveldene blir så lange... Å går bare å suller rundt i kosedresser...

iImorra har jeg heldigvis noe å gjøre,da skal jeg sminke meg å ha på meg skikkelige klær!!! da må jeg ha klokka på ringing, dra på legekontoret å hente ut sykemld min som ligger der, levere den til skolen så jeg går ut i permisjon nå, så skal jeg til byen på passert 3o uker kontroll, deretter på lunsj bimtreff... Senere på dagen skal vi til besteforeldrene til sambo på middag så i morra blir det vel knall...=)

Men tips til hva man skal gjøre resten av tiden? Har igjen 2 mnd av Svangerskapet og MÅÅÅ finne på noe snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...