mayaya Skrevet 6. januar 2007 #51 Skrevet 6. januar 2007 Gooood mooorgeeen!! Ah, våknet frisk og uthvilt i dag, og har bakt ut bolledeigen jeg satte til kaldheving i går. Fliiiink ja!!! :-) Så da gjør jeg vel ikke noe mer i dag.. hihihehehoho Jod, foreldrene mine og noen av deres venner kommer i ettiden, men da blir det jo mer sitte på sofaen-greie uansett :-) Overhørte mannen min på telefonen i stad, snakket med en kamerat; "joda, hun begynner å bli litt større nå, nå er jeg tilbøyelig til å ttro at når hun sier hun ikke har noe å ha på seg, ja så har hun ikke det"... hahahaha, jeg synes det er litt søtt altså! Vi er de første i venneflokken til å utvide familien, så det er noen nysgjerrige, kan man si :-)
Mona + kid Skrevet 6. januar 2007 #52 Skrevet 6. januar 2007 Kynnere, kynnere, kynnere!?!? Er det bare jeg som ikke merker disse kynnerne?? mayaya; Jeg syns også det var veldig søtt sagt av mannen din! Han høres veldig forståelsesfull ut.
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #53 Skrevet 6. januar 2007 HEY! goooood morgen (hehe) til dere også! jeg har faktisk sovet lenge og godt! magen er sliten, hard og rimelig rolig idag. litt støl tror jeg faktisk! men mayaya! de bollene er jeg faktisk ganske så missunnelig på! kanskje det er det jeg skal bedrive dagen med i morgen, sette igang kæll og minime! lage skikkelig masse boller, Nam nam nam. MAYAYA! mannen din har deg i tankene selv når han prater med kameratene! så nulig! hvordan er magen idag forresten????? og mona+kid 06.03.07, velkommen til marsklubben! kynnere er IKKE mye å stå etter! vær du glad for at du slipper dem. Jeg hadde ikke kynnere første gang jeg gikk gravid, men får tydeligvis dobbelt opp nå! SLITSOMT!
Mona + kid Skrevet 6. januar 2007 #54 Skrevet 6. januar 2007 Ok da, er glad for at jeg slipper kynnere siden de kan være smertefulle, men kanskje jeg hadde følt meg litt mer gravid?? Å kjenne liv i magen er herlig altså! Noen ganger er det så mye bevegelse nedi der at det nesten er litt ekkelt, hehe. Tenk at det ligger en liten baby inni der! Helt sykt ass!
frøy@ Skrevet 6. januar 2007 #55 Skrevet 6. januar 2007 Hei, Ville bare si at jeg ikke har svikta, blir nok her inne en gooood stund til.. Helt enig i at det er fantastisk å kjenne liv i magen..men i dag tidlig hikket hun så lenge at jeg ble nesten bekymret..er jo ikke noe godt å hikke så lenge stakkar lita..vi vurderte om vi skulle være helt stille før sambo plutselig skulle si "bø" til magen..men fant ut at det er bedre med litt hikke enn å bli skremt livet av... ;-)
Mona + kid Skrevet 6. januar 2007 #56 Skrevet 6. januar 2007 Jeg tror også jeg kjenner hikking, men det er så veldig langt nede i magen. Kan det stemme?
frøy@ Skrevet 6. januar 2007 #57 Skrevet 6. januar 2007 Det kan det helt sikkert. Jeg tenker at når det er helt regelmessige små dunk, så må det være hikking, tror ikke hun klarer å sparke med så korte og regelmessige mellomrom..også er de litt mykere enn sparkinga da.. :-)
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #58 Skrevet 6. januar 2007 jupp! klart det er hikking! små ristende rytmiske dunk, bedre nå enn etter fødsel. set er nå de trener seg opp. min førstefødte hikket masse i magen... etter fødsel skjedde det nesten ikke, og svært lite gulping var det! deilig.
mayaya Skrevet 7. januar 2007 #59 Skrevet 7. januar 2007 Ahaa, jaaa... Så masse hikking = lite gulp. Da er vel masse aktivitet om natten og tiiiidlig om morgenen = barn som sover leenge?? *bra konklusjon!* God morgen forresten, en herlig søndag på vei håper jeg :-) Fikk bakt både boller og brød i går, utrolig hvor enkelt det ble med kjøkkenmaskin i huset. Herlig!! Men jeg kan ikke si det _for_ høyt her hjemme da, for da blir det kanskje ikke akseptert å komme med butikkbrød igjen?? Ang min manns telefonsamtale; jeg måtte jo bare ta det opp da, og fortsettelsen var ganske vittig... Kompisen hadde spurt om jeg hadde kommet i snekkerbuksestadiet, hvorpå min mann *fornuftig* svarte at nei, og han trodde ikke jeg kom dit heller *:-)*.. Da svarte kompisen at hans dame gikk rundt hjemme med svære t-skjorter (som han åpenbart syntes like mye om som snekkerbukser). Dama hans protesterte visstnok villt i bakgrunnen.. Det festlige er at hans dame _ikke_ er gravid, mens han begynte å sammenligne med mine 30-ukers-klesvaner, liksom... Mannfolk!! Hahahehehihihoho
frøy@ Skrevet 7. januar 2007 #60 Skrevet 7. januar 2007 God morgen! :-) Moro å overhøre slike samtaler.. :-) Når det gjelder hikking og aktivitet om natten så satser jeg nå på at jeg får et gulpefritt barn som sover til ti hver morgen.. ;-) Må si jeg er litt misunnelig på den kjøkkenmaskinen..tror jeg må ønske meg en sånn en..her var det brødbakst for hånd i en periode, men den perioden ble litt kort gitt..
mayaya Skrevet 7. januar 2007 #61 Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også hatt noen sånne perioder, men jeg har foreløpig troen på at denne perioden blir lengre (inntil det motsatte er bevist!!) I går hadde jeg satt ut en liter Cultura til temperering, og så rakk jeg aldri starte på deigen før vi fikk besøk.. Og følte ikke for å sette inn melken igjen, for så å temperere i dag.. Men med kjøkkenmaskinen - ohoi - jeg gikk ut og puttet alle ingrediensene oppi, satte på, gikk tilbake etter 5 min, skrudde av, lot stå en times tid, gikk tilbake og delte i to, eltet ut og la i former, gikk på stua en times tid, puttet de i ovnen osv... Tror ikke det var noen som merket at jeg var ute en gang, gjorde det samtidig med at jeg hentet kaffe o.l. Supert!!! Myye kjappere enn når jeg stod og knadde og knadde og knadde.... Gulpefritt og sovede, lykkelig, kolikkfritt barn som kvitter seg tidlig med smukk og bleier, det er det jeg har bestilt, ja ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå