lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Hei igjen jenter!!! er så dårlig på å huske nickene deres, de små grå har allerede begynt på ammetåkeperioden.... he he. så at det er rimelig mange nye her inne!! fatter ikke hvorfor det er så forbasket vanskelig å skille dere men!! Er det noen av dere som i det ene øyeblikket føler dere supergravide, men så igjen lure på hvor den h*** magen blir av?? -ÅJA... jeg ER gravid ja... tanke. Føles så lenge igjen, men så går jo tiden sinnsykt fort, brått så sitter vi på føden. splittet følelser... FLERE???
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 å ja, jeg kjenner meg igjen, jeg, enda jeg har 80 dager igjen!!! Men sitter hjemme sykemeldt, har så vidt bare orket og forberede noe av middagen i hele dag, og føler meg som ei supergravid kjerring som bare sitter her.. Men så har jo ikke magen kommet før siste uka/ukene, og alt er såååå fjernt, og vi skal få en bebis i huset snart..??? Skjønn det den som kan... Oi da, dette ble rotete, det!
2_TETTE Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Hei du. Har ikke vært med på disse trådene men kommer her:) Termin 16.mars, men skal ha planlagt ks 5.mars. Magen er diger siden det ikke er så lenge siden sist, MEN føler meg liksom ikke så gravid når alle snakker om å føde og sånn, for DER er jeg ikke enda. Fortsatt en stund igjen men ikke lenge heller liksom:)
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 hahaha, var hos svigermor i går kveld, og hun snakket om alt man skulle ha klart før fødselen og sånt, og jeg tenkte jeezz, det er jo leeeenge til ennå! så begynte mannen min å snakke om at vi må få tapetsert og malt barnerommet snart. jaja, goood tid.. i dag har jeg sittet hjemme og fundert litt på alt vi skal gjøre fremover ( har nettopp flyttet inn i hus og pusser opp), og det er myye altså! 80 dager er jo liite!! *nesten stressa nå* hoho men på slimpropp-nivå, det er jeg IKKE. Det der vedkommer ikke meg, liksom :-)
Mona + kid Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Helt på nett her!! I det ene øyeblikket vralter jeg inn på kjøkkenet og når jeg 1 time senere kommer inn på soverommet kan jeg prestere å legge meg på magen for å slappe av! Jeg elsker å ligge på magen, så det har vært og er vanskelig å finne en behagelig sovestilling. Jeg tenker ikke noe på selve fødselen, men på forberedelsene og det som skjer før. Kommer vannet mitt til å gå mens jeg er i butikken? I byen på handletur? På bussen? Kommer jeg til å skjønne hva som skal skje? Når skal man ringe føden? Åssen er det der med tidtaking på og mellom rier? Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se for meg selv føde et barn. Jeg som har Norges laveste smerteterskel kommer til å få litt av et sjokk når det setter i gang som verst, hehe!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2007 Gudskjelov flere!!! sitter i sofaen, har ikke gjort en dritt fornuftig etter jul! Føler meg supergravid, tung, magen er slitsom.... For så det andre minuttet.... vente på skikkelig mage!!! symfysemålene er langt over det grønne, men alle sier: da er du jo ikke stor... når jeg sier hvor langt jeg har igjen. sitter med 84 dager igjen til terminen, og det føles som om det er et HAV av tid igjen,,,,, jeg er så langt ifra slimpropp og rier som jeg kan komme tror jeg, venter bare på det å nærme meg slutten og se flott gravid ut.......... når skal man bli fornøyd......For ikke å snakke om å koooose seg med magen.... ha ha. er det noen som har vonde kynnere forresten????? ikke vonde..vonde... men slitsomme i perioder og ubehagelige!?
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 For ikke å snakke om at minimennesket skal være med oss hjem etterpå, hvordan skal vi vite når jeg har nok klær på osv? Og amme? Jeg? Kan jeg liksom ikke se for meg... hehehe
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2007 DRITBRA!!! som om jeg nesten skulle sagt dte selv, bare det at jeg sikkert hadde glemt halvparten av poenget før jeg hadde nærmet meg slutten av forklaringen.... Kjenner meg nesten ikke igjen jeg nå,!! skremmende!! Er fantastisk glemsk, klønete, liker å utsette ting for ikke å snakke om å late meg... for igjen å lure på når ting skal begynne å skje her!! Når skal jeg kjenne at det faktisk ER en ulrik i magen... ikke en alien... Det er Barnet mitt.... JEG SKAL FØDE i løpet av mars... men det har fortsatt ikke gått opp for meg. selvom jeg har født før, og vet hva jeg går til... så føles det så fremmed. gjelder liksom ikke meg....
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 hjelpe meg.. så det blir altså ikke bedre med nestemann (om det blir noen) heller.. nei nei nei... jeg trodde det var nyrene mine som spratt rundt der inne jeg, mener du at det er en alien altså??
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2007 Nei er nok redd for det... Dette Har jeg hvertfall IKKE gjort før... bare kroppen min... ikke jeg:))) Tror jeg må skuffe deg, er nok ikke nyrene.... noen ganger en alien, andre ganger bare en fotball fyllt med bly, Eller kanskje er vi bare splittet personlighet.... helt fantastisk hvor skrullete jeg faktisk kan føle meg noen ganger.. meg og ikke meg.
SurferMamma Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 Jeg er også der, termin 14.mars. Ene øyeblikket føler jeg eg klar for fødsel og amming og planlegger babysvømming, neste øyeblikket glemmer jeg helt at jeg er gravid. Var på bar til klokka to om natta i romjula sammen med alle vennene mine. Munkholm og Appelsinjuice. he he. Har ikke kjøpt inn en eneste sokk ennå, og prøver å ta det hele med ro. Tenker jeg starter i slutten av januar med det praktiske og så får de mentale forberedelsene komme litt nå og da, sakte men sikkert. Blir mer og mer glad i denne lille ribbeins-sparkeren min som ligger og hikker inne i magen min. Det er gøy da! Nyt tiden jenter!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2007 Ja det er utvilsomt gøy, spennende og jeg er forbasket utålmodig, det overskygger desverre det at det er nå jeg skal kose meg med gravidmagen.... ikke når jeg er ferdig.. da vet jeg at jeg kommer til å savne det litt...
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 3. januar 2007 #13 Skrevet 3. januar 2007 Her hiver jeg meg på=) Termin 9 mars, nøyaktig 31 uker i dag. Jeg er definitivt ikke på slimpropp nivå. Men merker at jeg er nysgjerrig på lillemor i magen nå=) Magen syns jeg er stor en dag, og liten dagen etter. Alle rundt meg syns jeg har stor og fin mage.. Jeg er mer.. åja, har jeg det ja.. Men føler meg veldig gravid, med bekken som til tider (les natta) er fryktelig vondt. Savner sinnsykt å ligge på magen, det er ikke aktuelt lenger. Men jeg lå på magen ganske lenge.. Men lillemor begynte å sparke fryktelig, så da tok jeg hintet. Jeg som elsker å sove på magen.. Jaja, bare 9 uker igjen! Jeg har ei jente fra før. Men enda så sitter jeg å tenker på hva jeg må kjøpe. Hva MÅ jeg ha? Hva kan jeg vente med? Hva skal jeg ta på henne hjem fra føden? Hva med ammingen, klarer jeg det denne gangen? For ikke å snakke om hvordan fødselen blir.. Blir den kort og intens som forrige gang, eller lengre? Saken er at jeg vet ikke halvparten av det jeg burde. Men jeg håper og tror at jeg skal fikse det uansett.. Har jeg noe valg i grunn? NEI.. hehe.. Jeg har egentlig 1000 ting jeg skulle ha gjort. Panikken kommer og tar meg innimellom og da kjefter jeg på mannen min fordi han er sååå treig. Sannheten er at vi er litt treige sammen;-) Det skjer veldig mye. Tida går på en måte sakte, men fryktelig fort på en annen måte. Jeg har 9 uker til ul-termin. Jeg skal bli mamma om 9 uker.. iiiiiik! Er glad det er flere som meg der ute.. hihi=)
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #14 Skrevet 3. januar 2007 skal du bli mamma?? :-O Jeg vet at mannen min skal bli pappa, for han går rundt i en Snart pappa-skjorte, men jeg har vel ikke noe med det å gjøre?
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #15 Skrevet 3. januar 2007 aaaaau!!! har bekkenløsning og det blir bare værre og værre!!!!! ( måtte ta taxi fra byen som bare er 10 minutter å gå fra......
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. januar 2007 DET ER SÅ DEILIG å se at det er faktisk flere av rasen "meg og ikke meg".... om jeg kan kalle det det, he he. Som mayaya sa, mannen min skal bli pappa! hæ.. gjelder det meg,,?? Det som er rimelig ironisk er at jeg tenker, grubler, fantaserer og gleder meg til det som skal skje. Når jeg kommer så langt, ser jeg tilbake,, tenker, grubler og savner denne tiden, som jeg nå går i halvsøvne igjennom. Så kommer tiden med ammetåke, der jeg gleder meg til han begynner å pludre, feste øynene, smile, første smak på fast føde, sitte selv, osv osv. Ja da, når det endelig skjer ser jeg tilbake til lengselen og det bitte lille mennesket det engang var. Hvor ble det av tiden??? Ja jenter, vi er en gjeng med huggærne høner tror jeg, ganske komisk igrunn!!!
mayaya Skrevet 4. januar 2007 #17 Skrevet 4. januar 2007 hihi, ja, og så her sitter vi da, bruker opp denne herlige tiden til å snakke med komplett ukjente mennesker på internett... lurer på hva mødrene våre gjorde denne tiden? :-O
Faylinn Skrevet 4. januar 2007 #18 Skrevet 4. januar 2007 Mødrene våre jobbet nok på denne tiden, i hvert fall min mamma som var på jobb samme dag som hun fødte om kvelden. Tror du jeg får høre det når jeg snakker om å 20% sykmelde meg eller? :-) Sliten, hva er det liksom? Ingen sykdom. Men når stjernene danser for øynene og jeg ser andre ting som slett ikke er der så er det vel på tide å ta det litt med ro.. Dessuten krangler halebeinet og lungene om sittestilling på jobben, og i dag har jammen korsryggen slengt seg på i debatten også.. Spesielt på høsten husket jeg liksom ikke at jeg var gravid, og kjørte på i samme tempo på jobb og fritid. Nå har jeg innsett at det er noe som skjer med kroppen, den bygger visst et menneske og ikke en alien, og det krever visst litt.. Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt at "nå har det virkelig gått opp for meg at jeg er gravid" ? Betyr det at jeg stadig når et høyere nivå av bevisthet, eller bare glemmer jeg at jeg har hatt den følelsen av å skulle bli mamma før men så glemt det igjen helt til jeg hører de ordene triller ut av munnen på meg? *koko* Godt å se vi er flere som ikke alltid husker at de er gravide, det må jo bety at vi har det ganske bra? Jeg trodde jeg skulle ha langt flere plager når jeg var 28+ uker på vei! *lykkeliten* 23.3.07 - du spurte lengre opp om noen andre har vonde kynnere. Jeg har! Men det hjelper å slappe av og puste godt. Lurer på om det betyr at veene blir ekstra ille for de med vonde kynnere eller om det er hipp som happ. Jeg har sterke menssmerter (ved mens) også, og en gynekolog mente jeg derfor hadde lav smerteterskel og ville oppleve fødselen som ekstra ille. Takk for den. Går det an å føde i narkose tro?
frøy@ Skrevet 4. januar 2007 #19 Skrevet 4. januar 2007 Heisann, Hiver meg med her jeg også..godt å se at det er flere "meg og ikke meg" her..merkelig følelse dette.. Føler meg veldig, veldig gravid til tider, for så å våkne å lure på hvor magen kommer fra.. Men har egentlig sånn smått begynt å venne meg til tanken på å være gravid..men tanken på at jeg skal bli mamma snart..ja, den er temmelig fjern ja.. :-) Har UL-termin 8.mars, men tror selv at snuppa kommer i slutten av feb, har mens-termin 26.feb og snuppa er STOR i følge UL for under en måned siden, så da satser jeg heller på å føde litt tidligere enn på å føde en STOR baby.. (..som om det var mitt valg..) ;-) Når det gjelder kynnere som jeg ser både *lykkeliten*23.03.07 og Marianne75~ 27.03.2007 snakker om, så kommer de titt og ofte her i gården.. Er ikke så veldig vondt, men ubehagelig, mister litt pusten når det står på som verst.. og til deg Marianne75- dumme gynekologen-tror ikke noe på det nei..mamma hadde sterke menssmerter og hun opplevde begge fødslene som bare hakket verre enn menssmertene..(sier hun i alle fall..)-tror ikke det blir ekstra ille for deg, kanskje tvert i mot bedre..? :-)
Faylinn Skrevet 4. januar 2007 #20 Skrevet 4. januar 2007 Takk for trøsten, frøy@ :-) Jeg husker nå at en tidligere kollega sa det samme en gang. Det betyr selvsagt ikke at det er smertefritt, det er jo en grunn til at jeg har vurdert selvmord under mensen i tenårne, men jeg har lært å takle det bedre og vet liksom hva jeg går til.. Altså, "vet" i den forstand hvis det er sånn det er, for å si det komplisert. Vil gjerne slippe epidural da jeg er redd for å bli bundet til senga og få ettervirkninger. Men må jeg så må jeg!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #21 Skrevet 4. januar 2007 HEI jenter!! har sviktet dere noen timer ja..... idag har jeg vært på full overhaling..... Fikk et gavekort på aromaterapi, fotbehandling, påsveising av negler, og hårklipp m/farging... + lunsj av forloveden min i julepresang.. Så idag har det blitt 6 deilige timer i salong, der JEG har kunnet vært MEG, og ikke "ikke meg". Helt i himmelen! Men nå er jeg tilbake, og jeg må innrømme at jeg sitter å bikker på nytt over i "ikke meg" verden.... men så kan jeg ta en titt på DE fine NEGLENE som tar seg en dans over tastaturet, og da er jeg meg selv igjen..... i to sekunder hverfall! MEN jeg skal ikke klage, hverfall ikke før i morgen, he he:) hvordan er det så med dere*?
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #22 Skrevet 4. januar 2007 FORRESTEN..... lettet over å høre om flere med ubehagelige kynnere. idag har jeg søren meg hatt menssmerter også.
mayaya Skrevet 4. januar 2007 #23 Skrevet 4. januar 2007 Jeg sitter nå sykemeldt hjemme pga kynnere jeg da... Jeg, som skulle jobbe til siste dag! Som ikke så for meg et minutt borte fra jobb en gang.. HAHAHAHAHA
MissAntrop Skrevet 4. januar 2007 #24 Skrevet 4. januar 2007 Jeg synes også dette er en merkelig og blandet følelse. Det blir liksom som en ut-av-kroppen-opplevelse. Føles ikke som om det er meg det skjer med, og jeg føler meg tidvis deppa, fæl og feit. I neste øyeblikk føler jeg meg superpigg og flott. Følelsen som ikke endrer seg er forventningsgleden til å hilse på det lille nurket i magen. Jeg kan gråte av utålmodighet og glede bare ved tanken på å få holde henne i armene mine, kjenne den nydelige babylukten... åhh... *sukk*
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #25 Skrevet 5. januar 2007 sv: mayaya sykmeldt pga kynnere, usj hvor kjipt er ikke det da!!!! maks uflaks... mange, sterke? kan det sette igang tidlig fødsel eller? og magicka! vi kan gråte av utålmodighet sammen, og være fæle og "feite" sammen!.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå