Gå til innhold

Min 6 uker gamle datter har RS virus..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter 4 dager på isolat.

I romjulen ble min datter syk med hoste og tett nese. Jeg dro til legen, de lyttet på henne, men siden allmenntilstanden var bra ble vi sendt hjem igjen. To dager etter var hun enda tettere i nesa og hostet mer, vi dro til legevakta. Jeg uttrykte min bekymring for RS virus, men vi ble sendt hjem igjen fordi hun spiste godt og virket i ganske grei form. Natta etter dette legebesøket ble hun verre, gråt hele natta, kastet opp slim og ville ikke spise. Herregud, så bekymret jeg var!!!!

Dro rett til legevakta igjen og vi ble sendt videre til sykehuset. Der ble RS virus påvist på slimprøve og vi ble lagt på isolat.

Så nyttårsaften ble i år feiret på sykehuset. I dag fikk vi dra hjem. Lillejenta er enda forkjølet, men utenfor fare. Takk og pris.... Fikk høre på sykehuset at ekstra mange har RS i år, ganske sikkert pga den milde vinteren..

Skrevet

Ja huffs! e en ekkel sykdom det dær. Jobba for noen år sia på barneavd. på sykehuset. og da strømma det inn unga med RS-viruset når det va mildvær. Masse inhalasjona, på og av med gulefrakka, vasking å spriting av alt. foreldran va ofte svært sliten for di små hadde skrekke så mye og va helt utmatta. dakar.. Håpe at alt e bra nu da me dåkker :) Godt nytt år =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...