Gå til innhold

sprikk-betennelse, noen tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

den ene puppen har siden fødsel, 11 uker sprukket opp ved hver amming, fikk diagnosen "sprikk-betennelse" og terra-corta antibiotika(salve) hjelpte ikke etter 2 ukers behandling, fikk ny krem: dactacort. blitt bedre men IKKE bra. brukt nesten i 2 uker nå. har i tillegg sopp og brystvorten blir avogtil hvit etter amming, skitvondt. sprikker opp igjen etter hver amming, prøver å bløyte vorta med mm før amming, men begrensa hvor lenge baby vil vente med å få mat... TIPS???

har forresten brukt mycostatin i 7 uker nå, men ikke blitt frisk, noe annet eg kan prøve???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang sopp - kanskje du bør få en kur med diflucan (innabords behandling) Du kan fått sopp pga antibiotika behandling. Drikk Biola og.

Hør med elgen om å få komme til hudlege - de har mer greie på dette enn vanlige leger - ellers bør legen din kontakte Nasjonalt kompetansesenter for amming på Rikshospitalet!'

Det at brystvorta de blir hvit etter amming er nok vasosapamer - les om det på ammehjelpen.no Reynauds fenomen - og se på albumsidene under F - fjummsi - bilde av et anfall der. Det bedres som regel etter at sår/sopp er vekke og ellers bedres og det utover i ammeperioden.

Du kan å bløyte opp brystvorta med sterilt saltvann. Husk god hygene når en har sopp - les om det og på ammehjelpen.no

Skrevet

Har du vært hos lege og tatt bact for å finne ut hva du har i sprekkene? Da vil du få riktig behandling. Jeg fikk fucidin salve å smøre på, det hjalp mot infeksjonen etter et par dager. Samtidig håndmelket jeg til sprekkene var grodd. Tok ca en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...