Gå til innhold

nycomed gravid tabletter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på apoteket,og ble anbefalt å kjøpe disse,men hun sa jeg ikke trengte å ta noe omega 3 ved siden av..er dette riktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, jeg tar de samme og jeg ble anbefalt å ta omega 3 ved siden av... de inneholder jo ikke omega 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en teit dame jeg har snakket med da... okey,da skal jeg gå til innkjøp av det idag..er 4+2,så det er ikke for seint enda:) Syntes det virket litt rart ja...Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du skal IKKE ta omega 3 i tillegg til Nycomed Gravid, fordi begge deler inneholder vit A og D. Dette er fettløselige vitaminer som det ikke er bra å få for mye av. Derfor skal en ikke ta to tilskudd som inneholder disse vitaminene samtidig. Nycomed Gavid skal dekke det du har behov for. Spis heller fisk til middag innimellom, eller makrell i tomat på skiva, så får du dekka behovet for fettsyrene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.........just for the record! Vi jenter må ikke overdrive vitamininntaket når vi er gravide......det resulterer ofte i digre babyer og kompliserte fødsler......Husk at vitaminindustrien også drives av penger!! Ellers, lykkkkke til!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på baksiden på esken at de anbefaler at du tar et omega-3 tilskudd ved siden av tablettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar også kosttilskuddet Gravid fra Nycomed, og der står det klart at man anbefales å ta omega-3 ved siden av. Så jeg kjøpte omega-3 fra nycoplus som kun inneholder omega-3.

Men hvis man kjøper møllers dobbel, så inneholder den også vitamin A+D+E. Så den bør man unngå å bruke hvis man tar Gravid-kosttilskuddet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å skille mellom Tran og Omega-3 tilskudd. Tran inneholder A og D vitamin og bör da ikke kombineres med et multi vitamin eks Nycomed Gravid. Ren Omega-3 (inneholder ikke vitaminer- men se på de enkelte preparatene) kan kombineres med et multi vitamin preparat. Det er kanskje ikke så rart om de på enkelte apotek ikke rekomenderer Omega-3 ettersom det ikke er en felles anbefalning til tross for at det rekomenderes på mange internet sider. Ikke alle leger anbefaler det heller. Men jeg pleier å si til mine kunder på apoteket at det er gunstig for utvikling av hjerte/kar og hjernen så får kunden selv ta et valg.... ,o) Jeg tar selv Nyocmed Gravid + Omega-3 fra Nycoplus.

 

Leste også i Diabetes bladet at det er gjort en studie i Danmark på Tran gitt til mödrer og barn i det förste leveår og man hadde redusert risikoen for diabetes type I med 26% (!) og man så også en reduksjon av andre kroniske sykdomer feks Chrons sykdom. Det syns jeg var meget spennende og ser frem emot fler slike studier...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...