Gå til innhold

Er det noen som har fått dilla på noe?


Mammaaaaaa

Anbefalte innlegg

Èller plutselig ikke tåler noen lukter?

 

Jeg har ikke fått dilla på noe (sist ble jeg gal etter lukten av dosåpe og spylerveske...;)), men jeg tåler ikke lukten av natusan sin softwash! Vaska meg med den sist jeg dusja og måtte dusje engang til etterpå for å få vekk lukten.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke spesielt dilla på noe, bortsett fra at jeg MÅ ha mat når jeg blir sulten. Ikke tale om å vente...

Men jeg tåler plutselig ikke lukta eller synet av grillet kylling, som faktisk har vært favorittmaten min siden jeg sluttet med morsmelk omtrent...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått skikkli dilla på tomater, spesielt cherry tomater, mmmm.

Ting som har snudd helt om er sjokolade og pepperoni, favoritter før, orker ikke lukta av det nå. Klarer heller ikke lukta av røkelse lengre, blir for stert.

Plagsomt å ha så "god" luktesans.

Syns åsså det er ekkelt å åpne kjøleskapet å kjenne all den forskjellige matlukten blanda sammen, blæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått totalt dilla på klementiner og appelsiner!!!!!!!!!! bare måååå ha det!!!!!!!

Det er forløpig bare 1 ting jeg ikke tåler lukta av,og det er juf skurekrem med sitronlukt!!!!!!!!

Høres egentlig litt komisk ut,men slik er det nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at luktesansen er mange, mange hakk forsterket. Feks lukten av litt gammel banan - helt pyton. Og ellers lukter jeg det veldig godt hvis samboeren har spist noe jeg ikke liker. Spiser ellers mye leverpostei, det er liksom det eneste jeg har lyst på. Prøvde meg på torsk i går, men det smakte for mye fisk. Og jeg er glad i fisk. Merkelig dette her, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilla på: grønne epler, appelsinjuice, isvann, mørk sjokolade!!!

Vil spy av: Nelliklukt, overmodne appelsiner, gammel banan, kjøleskaplukt, lukten av vedfyring ute.

 

Ellers så varierer det fra dag til dag, en dag må jeg f.eks ha Tikka Masala og da hjelper ingenting annet. I går var det ertersuppe med fleskepannekake. Morsomt fordi det er bare å lytte til kroppen, "hva er på menyen i dag?", liksom........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, sånn har jeg det også! Kroppen endrer lyster hver dag så det blir mye matvareshopping om dagen. I dag var det pannekaker med blåbær til frokost som måtte til! Pressa i meg litt salat og rett i koppen suppe her på jobb, men har lyst på trøndersodd til middag! Grønne epler var tingen i går - nå bare ligger de der... Merkelig. Tikka Massala har jeg alltid likt, men det smaker ikke lenger. Og kjøleskaplukt er grusomt ja! urk hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa kjøleskaplukt er ekkelt! Kom på at jeg ikke tåler lukten av pizza lenger heller. Klarer ikke se på en engang uten å bli dårlig... Liker det jo kjempegodt til vanlig... Og så får jeg og plutselig lyst på ting og må helst ha det m en gang. Derfor hadde vi vaffler til kvelds idag;) Og det er det eneste jeg har klart å trykt i meg idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er egentlig en skikkelig godtemums som spiser godteri hver dag, nå spiser jeg epler og gulrøtter i stedet.Ellers drakk jeg pepsi max hver dag og det har jeg heller ikke lyst på etter at jeg ble gravid. Akkurat som kroppen sier ifra hva som er dårlig og bra.

er ikke så ille i dette svangerskapet som sist, da tålte jeg ikke såpelukt, parfymelukt. Måtte kaste yndlingsparfymen min, og når jeg kjenner noen som har den nå blir jeg kvalm bare fordi det minner meg om da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med fettlukt. Som når man har stekt noe dagen før, og står opp på morran og lukta henger igjen på kjøkkenet... Det er helt forferdelig!

Heldigvis ble det engelsk jul på meg i år, så jeg slapp unna ribbe-lukta og fikk herlig kalkun i stedet.

Ellers er jeg helt lik som mange andre her; får jeg lyst på noe til middag så bare MÅ jeg ha det. Koste hva det koste vil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyyl..! ja, kjøleskaplukt..! :s tåler heller ikke å se inn i kjøleskapet om det er overfylt.. :s hehe..! da må¨jeg be noen å ta ut det jeg skal ha, eller rydde i det.. :P hihi... søppellukt, ånden til typen i blandt, min egen ånde i blandt, våt hund, og lukta av leiligheta vår.. :( flytta inn i går, den er pusset opp for en stund siden, og jeg lukter fremdeles maling og sagflis der inne.. :s så har vært og hentet noen duftlys nå, så dt kanskje blir bedre.. :) men tåler IKKE vaniljelukt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...