Lillegutt 17 july 06 Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Lurer litt pâ hvor mye man skal gi dem? Har begynt med grônnsaker men skal jeg gi full porsjon melk til hvert mâltid? Han fâr pupp om morgen kl 07 kl 11h30 130 gr grônnsaker og 200 ml mme kl 15h00 ett lite glass frukt og 200 ml mme kl 19h00 grôt og pupp ser dette riktig ut?
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Min jente er 5,5 mnd og får pupp til hvert måltid, men grøt kl.12 og kl.19 Har ikke begynt med middag eller lign. enda. Tar litt tid med denne gapingen.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Hos oss ser det omtrent sånn ut: 06.30 - 0700: mm ca 0900: mm ca 1100: Frukt + mm ca 1400: mm ca 1630: potet/ grønnsakmos + mm 1830: grøt (hvis vi får noe i ham) + mm Er litt usikker på antall måltider nå om dagen. Han har ofte spist godt med grøt til kvelds når han har fått bare den ene gangen. Noen ganger har han imidlertid virket veldig sulten tidligere på dagen. Hvis vi da har gitt grøt eller middag, har han gjerne spist lite grøt på kvelden. Frukt går ned uansett!
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Dette er noe jeg lurer på også...hva som er vanlig, snuppa blir 6mnd om en uke, og hun liker ingenting! Så vidt hun spiser litt grøt på kvelden, og hun vil ikke ha frukt og grønnsaker, har prøvd mye forskjellig, og det kommer bare i retur! Muig glassene fra 6mnd er bedre enn de for 4mnd...de har vi ikke prøvd enda... Så her blir det pupp for det meste! Trodde det skulle bli så lett med mat jeg he he...flaske vil hun heller ikke ha!
firemerkersmør Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Til Hi, synes det var litt få måltider jeg. Hva med litt melk eller frukt innimellom. Jeg ammer, og han har fortsatt full tilgang på puppen til alle måltider, og mellom de hvis han vil. Når han skal sove, og noen ganger når han våkner. Synes det bare er soving og spising jeg nå etter vi starta med fast føde. Tar så mye tid. De som ikke vil ha noe, bare fortsett å prøve å gi de. Til slutt vil de ha. Vet om de som har prøvd hver dag i 3 uker før ungen ville ha.
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 3 uker ja he he, vi startet med grøt for 2mnd siden og er heldig om hun spiser 5-6 skjeer...vi har og prøvd med frukt like lenge...puppen er best he he
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 Hei Min lillegutt er 5 mnd 14.januar og har nå først siste uka likt grøt. Får bare i han 5-6ts en gang om dagen og pupp ellers. Han legger på seg og smiler hele dagen. Prøvde ett middagsmåltid igår pluss masse pupp og da fikk han magevondt, så jeg skal holde meg til ett måltid så lenge det holder. Han sover mange timer på dagen ennå og da blir det ikke tid til lek om jeg skulle mata han hele tida Høres dette normalt ut?
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 hm...han er selvfølgelig 6mnd om 12 dg ; )
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 høres ut som hos oss det! sover en del om dagen ja, prøver å gi henne frukt på formiddagen, men ikke alltid vi har tid. Men hun legger fint på seg og er blid og fornøyd.
25.nov.08 og 14.07.06 Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Det er vil ikkeno å stresse med. Gidder ikke gi han 3 måltider iallefall da sprenger magan. Pupp er best ja ; ) Han sover 1-2 timer 3 ganger om dagen mellom 8 og 8 så da blir det ikke tid til all denna matingen. Håper ikke hansover mye for at han får for lite mat. Virker egentlig ikke sulten lenger heller, jeg bare gir han nå jeg føler det har gått 4 timer. Sulten kun om natta og mårran. Trodde liksom han skulle sove om natta nå jag...sov for første gang 9 hele timer i strekk inatt og puppa sprengte da jeg våkna ; ) hehe
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 ja sånn er det her også, 2-3 dupper på dagen på ca. 1 time, og 3,5 time mellom hver pupp. Så spiser hun 2-3 ganger på natten...er nok ikke så uvanglig det. gidder ikke stresse med fast føde nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå