Gå til innhold

Oktober: Hva ville dere gjort? (ang. soving på eget rom) (samme som Småtroll 0-1)


Amelia*Okt06+juni09*

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 11 uker legger seg rundt kl. 2130 og våkner to ganger pr. natt for å spise (rundt kl. 0130 og 0330) - for deretter å våkne klokka 07 og da begynner dagen. Han sover i vogge ved siden av senga vår.

 

Da vi sov borte i jula sov han plutselig sju timer i strekk og klarte seg med en nattamming. Da sov han i vogna si på samme rom som oss, men han lå 3-4meter unna vår seng. Det var i tillegg ganske kjølig i rommet.

 

For eksprimentets skyld prøvde vi nå å legge ham på eget rom i tre netter, og i to av disse nettene sov han utrolig bra og våknet bare rundt kl. 03 for å spise. I går sov han dessuten til 0745 før han "sto opp".

 

Jeg blir dratt mellom ønsket om en god natts søvn (for oss begge) og at jeg synes han er altfor liten til å sove på eget rom ennå.

 

Hva ville dere gjort? Fortsette med to nattamminger og ha ham på vårt rom eller "hive" ham på eget rom og satse på at vi alle sover bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg hatt eget rom til lillegutt hadde han ligget der nå, men det har jeg dessverre ikke før til sommeren.

Jeg har også opplevd at han har sovet bedre borte, men da har han ligget i vognbaggen sin. Etter disse bortebesøkene har jeg hatt han i vogna i steden for en indisk babyvugge som hang i taket, den sov han veldig urolig i.

Jeg ville ha prøvd å ha han på eget rom, om dere syntes det er en grei løsning, regner med at dere har babycall? da hører du han jo når han våkner etter mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uten tvil lagt han på eget rom. Her la vi lillegutt på eget rom etter ca 3 uker. Han våkner kun for et måltid på natten. Sovner ca 22-22.30 og sover til 4-5 får mat og sover videre til kl 8 - 9.

 

Vi opplevde at han begynte å sove lengre økter når vi la han på eget rom. Tror han ble forstyrret over våre sovelyder :) Dessuten har du vel babycallen på eller dørene åpne i mellom rommene slik at du hører han om han våkner? Det går nok fint.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la han på eget rom når han var ca. 8 uker. Både han og vi sov bedre da. Men må innrømme at jeg synes det var litt trist, og har hatt litt dårlig samvittighet. Det hender jeg legger meg inne hos han etter første nattamming, med det resultat at jeg våkner av hver minste lyd han lager og han våkner oftere for mat.... Så for oss, og kanskje også for dere, er det riktig å sove på hvert vårt rom. Alt blir så mye bedre når både mor og baby er uthvilte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil, legge han i eget rom! Vår lille var så grei at vi lar han inn på sprinkel sengen hans i eget rom når han fylte 2 uker gammel. Da sov han og vi mye bedre! Han fikk mat ca. 2 ganger i løpet av natten frem til han var 5 uker gammel, og plutselig begynte han å sove hele natten uten mat fra ca. 10 tiden til ca. 7 tiden om morgen. Han er nå 10 uker gammel.

 

Vi holder rommet hans på ca 18 grader, og mørkt, og der trives han veldig godt. Han bruker en sovepose og lett dyne på toppen som betyr at han holder seg varm og trygg hele natten (men ikke for varm). Eneste som blir litt kald er hendene, men det er ingen fare sier de på helsestasjonen. Vi holder døren hans og våres litt åpne, men jeg våkner uansett når han skal ha mat.

 

Vi har vært bortereist i to uker over julefeiren, og der sovet han i eget rom i egen seng hele natten uten problemer.

 

Det høres ut som din lille ville sove godt i eget rom også. Prøv dere frem, og sier fra hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...