Gå til innhold

I dag var jeg hos legen..................... Noen som vet ang KS?


Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt

Anbefalte innlegg

Er 8+5 i dag da og hadde første kontroll, gr risikosvangerskap.

Fikk beskjed om at jeg skal til tidlig ul, rundt uke 12, og det blir bra siden jeg er mye mere bekymret dette svangerskapet...

I tillegg sa legen at det mest sannsynlig ble keisersnitt, siden jeg hadde det forrige gang. Syntes dette var litt rart jeg da, trodde man kunne føde vanlig selv om man hadde hatt 1 ks tidligere? Kanskje det har noe med at det kun blir 1 1/2 år mellom forrige ks og min nåværende termin? Har det no å si?

Hadde jo håpa at jeg skulle føde normalt denne gangen, men.... =0(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt at man ikke kan føde vanlig etter ks.

 

Jeg måtte også ta ks.sist.Det var haste ks.etter at pulsen på jenta mi

ble svak.

Jeg ble veldig skuffet over å ikke få føde normalt,hadde faktisk gledet meg til det.Men var jo selvfølgelig glad for at det gikk bra.

Jeg håper og regner med å føde normalt denne gangen.

Legen min har ikke sagt noe om at jeg må regne med ks.denne gang også.

Har en nabo som har hatt ks.og føda vanlig 2 ganger etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får håpe jeg også får føde normalt denne gangen. Satser på at det er fastlegen min som overdramatiserer litt =0)

Enda lenge igjen også, og skal ha oppfølging av sykehuset i tillegg, så jeg får høre med dem etterhvert..

 

Takk for svar =0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er medisinstudent i praksis på gynekologisk avdeling! Om man kan føde vaginalt etter keisersnitt, kommer ann på hvordan snittet ble lagt. Var det et hastekeisersnitt, er snitt ofte slikt at man har vurdert at å få barnet ut kjapt, er viktigere enn å legge snittet slik at man senere kan føde vanlig. Er keisersnittet planlagt/elektivt, kan man derimot legge snittet slit at livmoren ikke vil ha noen problemer med å presse ut et barn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonym.

 

Beklager kom til å trykke på knappen før jeg var ferdig.

Nå ble jeg litt usikker på om jeg kan føde normalt når du skriver det sånn.men jeg har sett snittene til flere som har tatt planlagt ks.og de ser like ut som mitt.Tror du det da er mulighet for normal fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...