Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Lillegutt på 11 uker legger seg rundt kl. 2130 og våkner to ganger pr. natt for å spise (rundt kl. 0130 og 0330) - for deretter å våkne klokka 07 og da begynner dagen. Han sover i vogge ved siden av senga vår. Da vi sov borte i jula sov han plutselig sju timer i strekk og klarte seg med en nattamming. Da sov han i vogna si på samme rom som oss, men han lå 3-4meter unna vår seng. Det var i tillegg ganske kjølig i rommet. For eksprimentets skyld prøvde vi nå å legge ham på eget rom i tre netter, og i to av disse nettene sov han utrolig bra og våknet bare rundt kl. 03 for å spise. I går sov han dessuten til 0745 før han "sto opp". Jeg blir dratt mellom ønsket om en god natts søvn (for oss begge) og at jeg synes han er altfor liten til å sove på eget rom ennå. Hva ville dere gjort? Fortsette med to nattamminger og ha ham på vårt rom eller "hive" ham på eget rom og satse på at vi alle sover bedre?
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Vi flyttet jenten på eget rom når hun var 3 mnd, da sov vi alle mye bedre. Våkner nok ofte fordi de kjenner lukten av melken..
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Driver å eksprimenterer med det samme for tiden. Jenta vår (Amelia :-)), sover for tiden i vuggen ved siden av min side i sengen. Hun har egentlig eget rom med sprinkelseng. I dette rommet har jeg den siste tiden kjørt inn vogna slik at hun venner seg til dette rommet. Og hun sover så godt når hun er der inne. Før lå hun i stuen/gangen og våknet lett. Skal fortsette med dette på dagtid en uke eller to til, og så skal jeg gå over til legge henne i sprinkelsengen på lammeskinnet sitt på dagtid. Og når hun forhåpentligvis synes det er greit, blir det slik på natten også. Har som mål at hun skal sove der f.o.m. ca 6 mnd.
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Hvis både dere og guttungen sover bedre med han på eget rom ville jeg gjort det. Ikke bra for ham heller når han våkner så mye mer og sikkert sover mye dårligere på rommet deres.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Svarte vel kanskje ikke helt? Men, jeg ville kanskje prioritert en god natts søvn for begge når du ser at det går greit å sove på eget rom. Da har man jo greid en overgang som jeg innbiller meg bare blir verre jo større barnet blir.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2007 Takk for gode svar. Blir bare så bekymret ang, dette med krybbedød, det anbefales jo at de sover på samme rom som foreldrene i forb. med dette. Lot ham sove inne hos oss igjen i natt, da var det tilbake til gammel rutine med engang...men beroligende for mamman å høre ham puste hele natta da Vurderer vel å flytta ham tilbake på barnerommet igjen ja og prøve litt til...kan jo ha vært bare et tilfeldighet at han sov så bra! Uff ikke lett dette
krksk Skrevet 3. januar 2007 #7 Skrevet 3. januar 2007 he he.. jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i det HI forteller.. mannen min mener gutten kan sove på eget rom men det er noe med å høre han puste.. hmm. hønemor sikkert, men tenker også på dette med krybbedød.. i natt sov han halve natten alene (vi la han på eget rom og sov der til kl 0300) da våkna han og skrek pga tissa på seg og ville ha pupp. ammet han i egen seng og der ble han til neste morgen gitt.. vanskelig å gi avkall på å ha han på samme soverom kjenner jeg.. han er snart 3 mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå