Tibra Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Mini her er 7 mnd og spiser 6 mnd glass og ellers stortsett klumpefrie ting. Hvordan merket dere at babyen deres var klar for klumper/skive. Er selv livende redd for at mini skal sette noe i vrangen - er min store skrekk! (men kan vel ikke finmose alt til han begynner på skolen heller - dukker opp i klasserommet med stavmikseren hehe)
m-mamma Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 He he... Jeg trodde også at det var "farlig" med klumper. Men det går så fint! Tror minsten var 6,5 mnd da vi startet med brød. Begynte med små smuler og økte etterhvert. Han har alltid vært flink til å "tygge" og svelge da. Et lite tips er å la pappaen eller andre prøve litt. Pappaen til minsten er mye tøffere enn meg, og ga han større biter. Da jeg så at det gikk bra, turte jeg også. Aldri hatt problemer. Vi begynte med 8mnd glass da han var ca 7,5 og det virker som han faktisk liker klumper bedre! Også tenker jeg litt sånn at produsentene ville ikke ha laget noe med større klumper enn det er normalt at barn på deres alder skal kunne tåle. Lykke til :-)
snull Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Vi begynte også da mini var 6.5 mnd......i starten bløtet jeg skiven m leverpostei på i mm, slik at den ikke skulle bli så "hard"....brekte seg noen ganger, men gaper etter mer....går så fint så. Gi litt drikke til, så glir det lettere Lykke til
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Begynte da hun var 7 mnd. Spiser 1/2 skive til frokost. Har på leverpostei eller skinkeost:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå