Gå til innhold

Tenkt å slutte å amme poden på 7 1/2 mnd...hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg aner ikke hvor mye mme han trenger i løpet av døgnet, og hvor ofte gir dere??

Og gir dere rene flaskemåltider eller til annen mat?

Skrevet

Ikke for å være teit altså men hvorfor vil du slutte? Det er jo mye mer jobb med å drive å vaske på flasker og blande mme og være bekymra for at babyen ikke får nok mat i løpet av dagen.

Skrevet

Er jeg nødt til å avgi forklaring for hvorfor jeg vil slutte for å få svar på det jeg spurte om? *Grr*

HI

Skrevet

Beklager, men det synes jeg var litt teit altså.... Jeg bekymrer meg mer for om guttungen får nok mat når jeg ammer, enn hvis han drikker mme.

Det er grunnen til at jeg har tenkt å slutte å amme. (Ikke HI her altså)

Det er som regel sammensatte grunner til at man slutter.

Skrevet

Jada bli sint du. Da frister det sååå mye å hjelpe deg.

Skrevet

Jeg bare lurte ok??? Det var ikke for å kritisere!

Skrevet

Hei HI

Jeg har også tenkt å slutte Amme nå. Fordi jeg trenger en kraftig vektreduksjon og fordi jeg skal begynne å jobbe om 4 uker.

Derfor trapper jeg ned, for å se hvor mye melk jeg har igjen til slutt.

I tillegg ser det ut til å gå litt av seg selv, fordi han er ikke interessert i pupp på dagtid lengre og biter hver gang melken ikke kommer fort nok.

Derfor får jeg SÅ vondt og vi kommer inn i en ond spiral.

Han biter, jeg får vondt og spenner meg, melken kommer ikke fort nok og iallefall ikke med skuldrene hevet, og derfor blir hvert måltid en kamp.

På kvelden derimot har han tid til å vente de 3 minuttene det kan ta før den kommer, så da får han da i seg litt.

Jeg gjør det sånn: Grøt + 150 ml MME morgen. Grøt + 150 ml MME formiddag, Middag + vann og Grøt + pupp kveldstid.

Væskemengden i Grøt er gjerne også en dl. Så det vil si: 600 ml MME, ca 100 ml vann og pupp på kveldstid + natta. Er nok oppe i en 800 - 1000 ml væske.

Min er også 7,5 mnd.

Jeg begynte med at jeg blandet litt ekstra, også regulerer det seg av seg selv.

Det er forskjellig hvordan man gjør det. Jeg liker å kombinere det til måltidene slik at det ikke blir mat hele tiden. Mens andre liker å gi vann til grøt og MME til sovingen etterpå.

Du må nesten finne din egen rytme på det.

Og ang flaske. Vask dem i maskinen på 60 grader om du har maskin, og kok suttene. Kjøp inn godt med sutter, så blir det ikke så mye styr.

Jeg personlig syntes det var verre å sitte med puppen rett ut i lufta på danskebåten og se teit ut mens han prøvde å få med seg alt som skjedde, enn å ha litt flasker å vaske. Dessuten er livet litt mer forutsigbart nå når han har så og si faste måltider.

Lykke til.

Skrevet

Dette lurte jeg også veldig på, så tusen takk for svar Sansara....måtte flire litt, for jeg kjente med veldig godt igjen i beskrivelsen av puppeluftingen.......et MARERITT når man ikke er hjemme!!

Skrevet

Hi hi.... Ja mildt sagt! Så alt snakket om at det er så mye enklere er forsåvidt sant, men du så pinlig og for en tålmodighetsprøve... :o)

Skrevet

Jepp...., når vi er utenfor vårt mørke "ammerom";) , er det bare å glemme puppen;)

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke poenget med å bli sur fordi om noen spør deg hvorfor du vil slutte. Selvsagt er det opp til deg selv å svare på det, men bli sur? Da må jeg også si at det ikke frister å hjelpe til. Kanskje anonym over her bare lurte fordi hun er i en lignende situasjon selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...