Gå til innhold

September: Mamman til Eline


Jente89 ♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det stemmer:) Kl 2153! Og Ina Emilie?

 

Klemmer tilbake fra Eline og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig forresten at du stakk innom her. Som du ser har det ikke vært så mye liv her:) Sov Ina Emilie gjennom hele natten på nyttårsaften? Det gjorde Eline:) Men var nervøs hele tiden da, at hun skulle våkne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei Ina er våken 1 eller 2 ganger i løpet av natten.. det er litt slitsomt ja ..

når hadde du termin? jeg hadde termin 9 september.

 

ina kom 22.42 den 8 september - på St.Olavs hospital :)

 

oi dette var gøy.. hvor lang er jenta di da? hv var hun sist dere var hos kontroll? å hvor mye veier hun? hva var vekt osv ved fødsel?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover hele natten:) Har gjort det i to mnd nå, men så er hun jo flaskebaby;)

 

Hadde termin den 9. jeg og! Fødte på Buskerud sykehus i Drammen.

Fødsel: 51, 35, 3700

3 mnds kontroll som vi hadde litt sent (19. des.) 63,5, 41, 6280.

 

Og Ina Emilie da? Moro med samme termin og:)

 

gøy å høre hvor stor hun er og var!

 

Men nå er det natta for oss:)

 

Sov godt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

vi var på kontroll 11 desember - det er den nermeste til den 19desember.

da var hun 61,5 cm 39,6 rundt hodet og akkurat 6 kg

 

Fødsel - 49cm, hodeomkrets 33 og 3180 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var å veide henne på 3 mnd dagen hennes og:) Da var hun 6005 gram, 62,5 og 40,5:)

 

Er ikke noen stor baby din heller da?

 

Hun er blandt de letteste babyene på barselgruppa mi, men ikke så kort.. Er midt på kurven i forhold til vekt - men litt over på lengde.

 

Har Ina Emilie begynt å snu seg fra ryggen til mage??

Eline er nesten rundt, men mangler å få vekk armen som ligger igjen under henne...

 

Det er så moro å se like gamle babyer, for de kan stort sett de samme tingenen og har de samme faktene:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja Hun snudde seg rundt for noen uker siden.. så nå vil hun helst ikke ligge på rygg :) Hun liker også å stå å hoppe, men det er ganske tundt å holde henne oppe (det blir litt tungt i lengden) Tror også hun prøver på å krype, men hun krysser bena å sparker fra å da kommer hun ikke sæli langt!

 

har dere begynt med tran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høretes bra ut! Skjer masse i denne alderen! Gleder meg til tiden fremover nå, nå er julestresser over og vi kan kose oss litt!

 

Åler seg litt rundt(ikke fremover ennå) og ligger på trers i senga hvis hun ikke sovner med en gang.

 

Vi gir ikke tran, hun begynte å gulpe så masse da, jeg klarte ikke å gi henne det for jeg syntes det lukter så utrolig fælt!!! Men det med gulpingen har hun fortsatt med. Gleder meg til den dagen lukkemuskelen henes er ferdig utviklet! Hun får mme og der er det de vitaminene og oljene hun trenger. Smaker jo nesten litt tran av den. Vi fikk en eske som smakte tran og etter det synes jeg at alt smaker tran.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi gir Ina også mme :)

 

raporterte til nestle om at det var noe feil med den pakken vi fikk :)

så vi fikk tilsendt en ny pakke pluss noen andre greier fra nestle, og en smekke med nestlebamsen på :) Hun fra nestle ringte meg faktisk i dag å sa di hadde hørt fra flere som hadde fått noe feil med melka si !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det var oss:) Vi fikk tilsendt to nye pakker og to sånne ferdigblandede. De er flinke sånn. Har du sendt inn den gamle? Vi skulle det, og så ble det ikke noe av. Så vi kastet den faktisk...

Så bra de følger opp:) Kan hende de hadde gjort det hvis vi hadde sendt den inn. Har ikke fått flere med feil da.

 

Begynte dere med mme med en gang?

Vi gjorde det, var ikke noe melk hos meg. Var nedtur med en gang, men nå er jeg kjempefornøyd med hvordan det er. Pappan kan sjøre like mye, og jeg kan reise av gårde når jeg vil! Og så er det jo lettere med barnevakt. Vi skal ha henne hos bestemor og bestefat på overnatting første helgen i feb. Vi skal ut. Første gangen vi har henne der, håper det går bra! Har dere hattt barnevakt evnt med overnatting? Vi har hatt barnevakt til henne et par ganger tidligere:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk en Nan2 mme og to pakker med nan1 færdigblanding og to pakker nan2 ferdiblanding + en smekke med nestlebamsen på :)

 

Da vi var på sykehuset så fikk jeg så mye press til å amme, å jeg ble så lei, pga Ina ville ikke ha pupp - så jeg håndpumpa å ga henne på sprøyte. siste dagene på sykehuset fikk jeg prøve elektrisk pumpe, å det var så lettvingt så vi kjøpte ei sånn da vi kom hjem. Men så fikk jeg brystbetennelse så da mista jeg gradvis melka, å det endte i at vi bare ga opp med pumping og gikk helt over til mme. å det syns jeg egentli er ganske greit. for da slipper jeg å opp å pumpe midt på natten osv. pga det kom jo melk uansett om ikke hun var sulten, å jeg måtte gå med store kluter i bhèn for ikke å lekke gjennom.. ble så sinnsykt lei :)

 

Da ina var noen uker hadde mormor henne en hel natt, pga vi skulle i 60års dag til far til samboern, det gikk helt fint.

På nyttårsaften hadde farmor ina, vi følte det ikke var så mye glede i å ha hanne sammen med oss når hun alikavell sov. så vi dro til noen venner av oss å spiste middag og koste oss.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Eline på nyttårsaften, vi da. Visste ikke hvordan hun skulle reagere, men det var visst ikke noe problem:) Jeg fikk så lite info på sykehuset, jeg. Og kunne ingen ting om amming fra før. Mamma og mormor lot være å nevne at mamma ikke fikk det til. Mormor sa faktisk til meg at mamma hadde masse melk! Så da tenkte jeg at det kom til å gå av seg selv. Men hadde jo kjempeproblemer, for jenta fikk jo ikke mat i det hele tatt! Stakkers lille jenta. Veide henne før og etter og hun gikk ikke opp et gram en gang!

 

Gleder meg masse til svigers skal ha henne, er kjempeklar for å gå ut! Skal gå ut sammen med noen av de andre mammane fra Drammen jeg har møtt her. (Har lagt merke til at det ville bli litt langt for deg å bli med...)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. ja vi bor nokk ikke i Drammen :)

Det blir sikkert godt for deg å komme deg ut.

Husker den første gangen etter fødsel da jeg og samboern skulle på visning å derme ikke ville ha henne med, da var jeg litt redd for om farmor ikke skulle greie å passe henne noen timer :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å komme meg ut, ja:)

Det går helt sikkert kjempebra! Det er lenge siden jeg har vært ute, ble ikke så mye av det da jeg var gravid! Vi har hatt barnevakt før, men ikke over natten og borte for henne. Er det kanskje en fordel å sove borte med henne først?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

jeg har vert en del ho mamma på besøk og overnatta, mamma har kjøpt seng som Ina kan bruke når vi er der. det fungerer veldig fint.

i morra er ina og Eline 4 mnd! tia har gått fort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...