Gå til innhold

Når får man svar om plass?

Anbefalte innlegg

Søknadsfristen for hvd opptak er 1.feb, og snuppa vår trenger plass f.o.m. 1.aug. Når får vi svar da tro? Greit å vite siden vi har søkt fulltid hvis hun kommer inn i privat bhg (p.g.a. kontantstøtte), og hvis hun ikke kommer inn der så må jeg finne en annen løsning på jobbsituasjonen min.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7628379-n%C3%A5r-f%C3%A5r-man-svar-om-plass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i kommunen er søknadsfristen 1. mars, og man får svar i begynnelsen av april. Men plasser som blir takket nei til blir jo tildelt videre, så det er ikke uvanlig at folk får tilbudsbrev også i mai/juni/juli.

(Skjønte forresten ikke helt hva du mente med privat bhg/kontantstøtte, regner med du mener at da skal dere ikke søke om kontantstøtte...?)

Det jeg mente er at vi har søkt i privat bhg og hvis hun kommer inn der søker vi om kontantstøtte. Da kan jeg jobbe mindre. Hvis hun kommer inn i kommunal bhg blir den økonomiske situasjonen litt annerledes og jeg må minst jobbe 80%. Jeg skal nemlig begynne å søke på jobber nå og utover våren, slik at jeg har ny jobb til høsten.

Man får dessverre ikke kontantstøtte når barnet går i bhg som mottar statsstøtte (det gjør så og si alle bhg), selv om bhg er privat.

Prisene for barnehageplass er også ganske like enten man velger privat eller kommunal bhg.

Det er rett og slett ikke særlig forskjell mellom private og kommunale bhg lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...