RompeRock Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Blir jo aldri ferdig med å handle. Men iløpet av ei ukes tid nå, tenker jeg alt er i hus. Har noen spørsmål til dere jeg, angående en del utstyr. Håper noen gidder å svare Madrass til sprinkelseng: Hvilken type madrass bør man satse på? Noen som har grei erfaring med fibermadrass? Må kjøpe noe som ikke er så dyrt ) Tisselaken: Erfaringer? Klamt og ekkelt? Eller et must? Madrass i vugge: Har ei vugge som har vært en del i bruk i samboers familie. Oppi den ligger en skumgummi madrass, som gudene vet hvor lenge har ligget der... Har derfor tenkt å ta den ut. I vugga ligger også et tykt, nytt lamme/saueskinn. MÅ vi ha madrass i vugga, eller klarer det seg med et litt tykt (kanskje vattert) teppe under skinnet. Og så legge et lite laken oppå skinnet igjen?? Dersom vi må ha madrass til vugga, hvilken type, og hvor finne en billig en? Og til slutt: Noen som vet om kjedebutikker som Jysk, Kid, Princess o.l. har salg på babystæsj nå? Eller har de bare salg på andre ting&tang? Blir veldig glad dersom noen gidder å ta seg bryet med å svare ) Takketakk )
Denise:-) Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 vet ikke hvilken madrass som er best, har vel vært litt tilfeldig hva jeg har kjøpt, men man må ha ny madrass mellom hver unge. tisselaken kjøpt jeg da jeg ventet gutten min som nå er snart to år, og det ble brukt først nå i helgen da han hadde omganssyke. Vi fikk med andre ord ikke bruk for det da han var baby, han har jo brukt bleier, og gulpet vel ikke så mye.
RompeRock Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2007 Dytter litt jeg ) Kom da så langt ned etterhvert ) Takk for svar, nilsine )
rødhette* Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Nå er det mange ulike meninger ute og går, men det finnes iallfall mange billige madrasser ute på markedet. Vi kjøpte senga på ikea, så vi kjøpte også (fjær)madrass der. Har ikke erfaring med fibermadrass. Tisselaken har jeg heller ikke erfaring med, bortsett fra som baby selv, da jeg venter min første. Men vi har kjøpt det. Kjekt å slippe at det går gjennom til madrassen.... Nå er det delte meninger om skumgummimadrass, men vi har kjøpt spesiallaga skumgummimadrass til kurven som vårt lille gull skal bruke de første ca 3 mnd. Skumgummimadrass kan dere lett skjære til selv også, hvis det er en spesiell størrelse/form på vugga, sånn at dere ikke får tak i en ferdigprodusert. Tror nok jeg ville hatt en skumgummimadrass under istedet for bare et teppe. Ang. salg, ville jeg tatt en tur innom butikkene. Vi kjøpte gardiner til barnerommet på kid, la ikke merke til hva annet de hadde salg på.
**engel** Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 I vogga laga eg eit ganske tjukt vatert teppe som eg la nederst, så hadde eg saueskinn ungane låg på. Det har eg tenkt denne gang også. I senga har eg ei vanleg skum madrass som yngstemann brukte. Har tatt av trekket og laga nytt. så eg tenker ikkje kjøpe ny madrass denne gangen. Der var rett nok ikkje noke tiss i madrassen fra forige mann. Bruker berre eit lite tisselaken midt i senga slik at om der skulle kome lekkasje i bleia går det ikkje i senga, samtidig som det ikkje blir så klamt.
Maren Elise og mamman Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Hei. Jeg er tredjegangs og har tenkt å kjøpe ny madrass, siden det ikke anbefales å bruke madrass etter tidligere barn, men pga d kommer jeg ikke til å kjøpe en veldig dyr madrass til senga. Til vogga kommer jeg til å bruke den som er i den nå, siden ungen bare kommer til å bruke den på dagtid. På KID har jeg sett at de selger tisselaken som ser ut og føles ut som vanlige jerseylaken, altså med strikk i kantene og heldekkende. Kommer til å kjøpe de istedet for å bruke av de gamle tisselaknene jeg har, for de er veldig stive i forhold til disse nye. vennlig hilsen
RompeRock Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2007 Takker masse for svar ) Da skal vi nok finne ut hvordan vi skal gjøre det. Greit å høre andres meninger og erfaringer også, for en grønnskolling som meg ;o)
FebruarM@mma Skrevet 3. januar 2007 #8 Skrevet 3. januar 2007 Hei! Her er mine tips til deg: Jeg har kjøpt en billig fibermadrass til sengen (299,-), og en overmadrass på Jysk til 149,-. Bedre å kunnne bytte den ut etter hvert enn å kjøpe en dyr fjærmadrass når barnet er så lite og lett. Har kjøpt tisselaken på Jysk som jeg har over madrassen, og så overmadrassen over og laken. Dermed kan jeg bare vaske overmadrassen om uhellet er ute, og det blir ikke så klamt for den lille å ligge på. Jeg har også familievugge (160 år gammel faktisk!), og kjøpte ny skumgummimadrass på Jysk til 149,- som jeg skar til slik at den passet. Også her har jeg en overmadrass over (40x95 på jysk til kr. 99,-) Så at Cubus hadde halv pris på mange babyklær nå.... og Kid bruker å komme med 30-40% på alt innimellom. Bare å følge med! Lykke til!
MammaAskepott Skrevet 3. januar 2007 #9 Skrevet 3. januar 2007 Hei, Forrige gang kjøpte eg sengemadrass på Jysk, til ok pris, og som eg meiner duger meir enn nok i alle fall. Ang tisselaken er det veldig ulike meininger om det, føler eg. Eg for min del brukte det heller sjelden da guttungen var baby, men det kan vere greit å ha med i stelleveska når du skal ut på shopping eller lengre trilleturer, eller på besøk. Og det er ein slik greit-å-ha- ting, i tilfelle.... Kjøpte de som de har på KID, da de er som jente 28.januar seier, som et vanlig jerseylaken. I vogga ville eg hatt madrass ja. Gode tips over, om å skjære til sjølv! Lukka til med innkjøp =) Håper du får litt tips.
mayaya Skrevet 3. januar 2007 #10 Skrevet 3. januar 2007 Det er en del ting på salg på Barnas Hus nå, og på Barnas verden, så det kan lønne seg å ta en titt :-) Jeg aner ikke om vi er i nærheten av å ha det vi trenger, jeg, eller om vi trenger det vi har.. :-) Vanskelig, dette!
LisaColli Skrevet 3. januar 2007 #11 Skrevet 3. januar 2007 jeg har kjøpt drykid overmadrass i dag. hele madrassen kan vaskes i maskin og trekket på undersiden er vanntett, sånn at man ikke trenger tisselaken. fikk et tips om at den var veldig bra her i går! www.dry.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå