Gå til innhold

Jormor var usikker på om terminen var riktig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jormor i dag.

Etter å ha målt magen sa hun til meg at hun ikke var helt sikker på om trminen var riktig, fordi magen var så veldig stor og fordi jeg kan kjenne fostrets kropsdeler (heler, o.l). Noen som ikke var vandlig så tidlig...

Så hun ville jeg skulle komme inn til kontroller oftere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ultralydterminin som er satt i 17-18 uke skal være riktig, etter de ukene vokser barnet i forskjellig tempo, så det er vanskelig å si noe om terminen etter det.

Skrevet

Hun sa det... men hun var langt i fra sikker på om de hadde gjort helt riktig når jeg hadde vært på ul

Skrevet

jeg ville stolt mere på ul, enn en jordmor som bare kjenner utenpå kroppen. høres jo ut som hun ikke tror gynekologen kan jobben sin.

Skrevet

Synes det er litt rart at du ikke ble henvist til ny UL, det er jo viktig å vite termin i forhold til å kunne sjekke normal utvikling osv.

Du burde be om/kreve at jordmor sender ny henvisning. Lykke til:)

Skrevet

Jeg tok UL i uke 8, og en overlege på Ullevål sa nylig til meg at den UL-en er nesten sikker, pluss-minus 2 dager. Den stemmer ikke overens med ordinær UL-termin som jeg tok i uke 19, men uke 8 UL-en stemmer overens med de UL-ene jeg har tatt i uke 32, 33 og 34, samt unnfangelsestidspunktet. Håper og tror de retter seg etter UL-en i uke 8 da jeg skal igangsettes pga. komplikasjoner.

Skrevet

Ultralyd tar jeg med en STOR klype salt! Jeg fikk termin 3 uker etter min egen termin, og det stemte jo ikke overens! Han kom til min egen termin, 4390 g og 55 cm lang så klarte de å skrive født 3 uker før tiden!!!:.-)makan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...