Gå til innhold

Nei, nei, nei.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, synes hele dagene går med til "nei, ikke rør, ikke lov etc" Jenta vår er 18 mnd og ganske så aktiv, synes egentlig ikke vi har så mye hun ikke kan røre, men likevel..... Nå er det tvn som skal slås av og på hele tiden, og tvbenken inneholder MANGE spennende knapper! Der har hun forbud. Ellers er det oppvaskmsk og noen leker som er storesøs sine. Hun klatrer overalt (har fallt ned fra spisebordet to ganger), det kan hun jo ikke få lov til, hun vil ha mat hele tiden - går på kjøkkenet og finner kjeks, frukt etc selv, hvis hun ikke får viljen sin RASER hun, storesøs får gjennomgå med både slag og lugging, det får hun nei på. Blir litt frustert jeg, føler meg som en ond mamma enda jeg vet så godt at disse grensene er viktige! Noen i samme situasjon som har noen trøstende ord/gode råd til meg?

Skrevet

Dette har jeg kunnet skrevet selv, er akkurat slik hos oss også, med unntak av at hun ikke har noen storesøster å styre med. Datteren min (på samme alder som din) er veldig snill og kosete, jeg har aldri sett henne slå, klore, lugge osv. Men når det kommer til det å hente seg og spørre etter godsaker (kjeks, rosiner og frukt) og rase når hun ikke får, ja jøss, en skikkelig godmatfrøken har vi også gitt! Ellers, all slags elektriske duppeditter med knapper er kult, til pappas store fortvilelse!:)

Så ja, det er mye nei, veeeldig mye nei. Men jeg prøver så godt det er mulig å avlede med noe annet slik at det ikke blir så mye negativt. Er enig i at dette er en krevende periode, den mest travle perioden hittil syns jeg. Men trøsten vår når vi føler oss som skikkelige "nei til alt"-mammaer er vel at vi hadde nok vært mye mer "onde" mammaer hvis vi ikke hadde satt disse grensene for jenteknøttene våre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...