Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja babyen min har rødlig hår og jeg har aldri før sett en så søt baby..

Men ALLE kommenterer det, har de ikke sett rødt hår før?Sikkert fordi ingen i familien har rødt hår, men tenger no ikke nevne det håret hver gang de ser henne...

Andre som opplever mas om hår med eller uten rødt hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjenner igjen den..sønnen min hadde rødlig hår når han var født og det var det folk kommenterte...næmen, har han fått rødt hår? han var nå søt fordet da..

synes det er fint jeg , og sønnen min er nydelig med det

Skrevet

Vet om flere foreldre som opplever at andre mennesker på død og liv skal kommentere at babyen har rødt hår. Skjønner ikke hvorfor, syns det stiller på lik linje som alle andre hårfarger jeg da:-)

Babyen din er sikkert kjempesøt:-)

Skrevet

Her kommenterer dem at han hadde luggen rett opp..

men det varte bare 6,5mndr... så måtte vi stusse litt og nå vil ikke håret være oppreist lenger..

Kan ikke skjønne det er noe å kommentere hverg ang jeg da..

Rødt svart brunt lilla lyst grønt pigg lite mye langt kort hår stiller likt..

(assa man skal ikke farge babyhåret var bare satt litt på spissen)

Skrevet

Opplever ikke noe særlig mas med håret til lillegull, annet enn at det av og til kommenteres hvor lite hår han har. Men måtte bare fortelle at for noen år siden reiste jeg jorden rundt (backpacking) med en venninne med rødt hår. Og hun fikk sinnsykt mye oppmerksomhet!!!!!!!!!!! Alle folk i alle land skulle snakke med henne!! Og det tror jeg skyldtes håret (ja hun er jo søt også selvfølgelig, men jeg tror ikke jeg er noe troll heller, hehe). Så rødt hår blir nok en suksess! :)

Skrevet

Kommentarene er vel ikke negative?

Jeg tror jeg ville syntes det var litt stas! Det betyr jo bare at sjarmtrollet ditt blir lagt merke til.

Eldstejenta mi ble født med så mye hår at hun kunne ha musefletter da hun var 6mnd. Absolutt alle som har pratet med oss/henne har kommentert håret. Jeg er stolt mamma til den hårfagre skjønnheten :o)

Skrevet

Gutten min har rødlig hår, og selvsagt verdens fineste!!:)

Opplever også at folk "åh, har han rødt hår? Jaja, men det er jo ikke sikkert det blir rødt fordi om han har det nå da. Når han mister det kommer det kanskje en annen farge tilbake". Som om det er ett nederlag å ha beibi med rødt hår? Synest ikke jeg iallefall!! Han er ikke så rød i håret nå som han var rett etter fødsel, og min søsters forlovede klarte å si her en dag: Nå er det ikke så gale som det var før... Gale?? Hørt noe så teit??!! Ble nesten litt sur da ja..

Folk er rare!

Skrevet

Min baby har også rødt hår, var svært overrasket da jeg fikk henne på magen for både jeg og faren har mørkebrunt hår. Hun har en nyyydelig farge synes jeg da, skikkelig kastanjerødt! Her har jeg bare fått positive kommentarer.

Hihi da jeg var på 6 ukers kontroll hos legen med henne sa legen: "og faren har rødt hår ser jeg".... æhh nei det må det være postmannen som har;-)

Skrevet

Her har jeg rødt hår, sambo har det men litt mindre. Og Lukas har fått en nydelig lys rødfarge. Har litt lite hår enda da, men :-) Jeg har fått mye oppmerksomhet, OG penger (tro det eller ei) under oppveksten for fargen min :-)

Skrevet

Kjempefint med rødt hår, kanskje fordi jeg har det selv? ;-) MEN jeg skal innrømme at jeg er glad for at mine barn ikke har fått rødt hår. Ikke fordi at det ikke er kjempefint, men fordi mange andre har en tendens til å slenge dritt om rødt hår.... :-(

Skrevet

Vi får også mange kommentarer på håret til gutten (6 mnd), fordi han har så MYE hår. "Alle" snakker om håret hans. Jeg tenker ikke så mye på det, men må innrømme at jeg mistenker noen for å ikke synes det er så søtt med mye hår på små babyer!

Jeg tror at grunnen til at mange kommenterer babyenes hår, er at de ikke ses på som så individuelle enda. En kan jo ikke prate med en baby, og bli kjent med h*n på den måten. Da må en trekke fram andre ting som kjennetegner akkurat denne babyen; hva skiller denne babyen fra andre babyer? Da er det lett at folk trekker fram håret, særlig hvis babyen ikke er veldig spesiell på noen annen måte. Et annet kjennetegn mane snakker om, er jo størrelsen: Om babyen er stor eller liten, kort eller lang, tynn eller tykk.

Skrevet

Ja, det kan være grusomt irriterende å få kommentarer hele tiden.

Jeg får høre hele tiden hvor stor/tjukk/rund/blubben babyen min er, og det er jo ikke så hyggelig når det er så mye annet å kommentere på en positiv måte?!

Veslejenta har også en feiende flott hanekam, akkurat som sin eldste bror på 18:-)

Skrevet

Ingenting er galt med rødt hår! Jeg har rødlig hår selv og har alltid vært glad for det, litt mer spesielt enn kommunefarget.

Men, det er "dessverre" mange som kommenterer det og det er nettopp fordi det er litt uvanlig. Tror også det er grunnen til eventuell mobbing pga rødt hår (jeg opplevde aldri det altså). Viktig å gi barnet trygghet så tror jeg ikke hårfargen spiller noen rolle sånn sett.

Kort sagt, rødhårete får rett og slett mye oppmerksomhet, og jeg har opplevd det mest positivt i mitt liv!

Skrevet

Tror det var mer vanlig selv.

Ble selv mobbet pga hårfargen da jeg var ung. Nå er jeg stolt av den :o)

Har ikke opplevd at ungene mine har blitt ertet for det. Har ei i 3 og ei i 1 klasse..

Skrevet

elsker rødt hår! har alltid vært svak for gutter med rødt hår, min første forelskele hadde rødt hår og hehe

Skrevet

Det er ikke det at det er noe galt med rødt hår. Men folk med rødt hår, inkludert barn, har en lei tendens til å være mindre attraktive enn andre mennesker. Personlig synes jeg dette er pga deres lyse øyevipper og bryn, ser liksom litt "ville ut i blikket".. For ikke snakke om alle fregnene! Jeg vet dette høres heeeelt forferdelig ut, men dette er min mening og jeg vet andre deler den. Men, heldigvis er det slik at man elsker sitt barn og synes det er nydelig uansett. :) Og det er jo bra at vi alle er forskjellige!

Skrevet

Min gutt har rødt hår, og i starten bemerket alle det, men ikke nå lenger. Positive bemerkninger. Han er jo helt nydelig så klart:) Datteren min hadde også rødt hår de første mnd men ble lysere og lysere, helt blond til slutt. Jeg synes rødt hår er kjempe fint! Var en som sa til meg at det var fler med rødt hår før i tiden, stemmer det???

Skrevet

Det er nok ikke det røde håret i seg selv, men heller det at folk med rødt hår ofte har lite pigmenter i huden, og dermed er litt bleke... Det er ikke alle som synes det er så fint... Og så eksisterer det jo en del myter om de med rødt hår, som går på temperament o.l

Personlig synes jeg rødt hår (og fregner :-)) er veldig fint...

Skrevet

Jeg er fæææl til å kommentere rødhårete små barn :) men det er fordi jeg synes det er så utrolig skjønt! Å det sier jeg bestandig også da, så det kan ikek tolkes på den måten at jeg synes det er stygt!

Skrevet

Er selv født med rødt hår.. og min mor ble beskyldt for å farge det da jeg var liten. Har en veldig mørk rød farge egentlig... når folk kommenterte det under oppveksten sa alltid mamma: "Hun har ikke rødt hår, det er kastanjebrunt"

Hos oss er alle så overrasket over at snuppa ikke har rødt hår.. (var en liten antydning når hun var liten) Hun blir nok ganske så lys i håret, akkurat som pappaen sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...