Gå til innhold

Vil så gjerne fortsette, men han nekter (15 mndr)

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Ja, ja. Så var det slutt på ammingen, også akkurat nå som han er syk og skal begynne i barnehagen snart!!

Ørebetennelse + amming er tydeligvis fryyyktelig vondt, så han hylte som besatt og vrei seg bort fra puppen. Har prøvd å "lure ham" igang igjen etter at ørene er bedre.. Alt fra å spørre om han vil ha (og han svarer alltid JA og blir helt ellevill helt til han ligger foran pupp, da rister han på hodet "nei-nei" og reiser seg opp) - til å lirke ham forsiktig opp om natten.. Det siste fungerte en liten stund, men nå vil han ikke det heller.

Er kjempefornøyd med å ha klart å amme så lenge (etter plunder i starten), og han har jo fått mm i den viktigste perioden, men det var bare ikke sånn jeg hadde tenkt å slutte. - Også hadde det jo vært godt med litt ekstra immunforsvar nå som han begynner i barnehagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si at jeg synes du har vært kjempeflink som har ammet så lenge. Før jeg fikk tulla trodde jeg amming var noe som gikk seg til helt av seg selv og som skulle være problemfritt, men nå har jeg jo skjønt at det ikke er alle forunt å amme sine små så lenge de selv ønsker det...., så du har vært kjempeflink synes jeg da ;)

Skrevet

du har vært flink som har holdt på så leneg da! men vil de ikke så vil de ikke. Men se på ammehjelpen.no om forskjellige ammestillinger. Kamskje det er vondt å ligge å suge - kanskje han kan sitte å amme eller stå forann deg??

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Takk for oppmuntring og tips. Vet godt at amming kan være et slit (har vært mye trøbbel i starten med begge mine to, så det var hard jobbing å få det til!), men så er det så utrolig koselig når det først funker.

Har prøvd sitte/ligge/halvligge osv. Nå er ørebetennelsen over også, men jeg tror det sitter sånn i at det var vondt å suge at han ikke vil.

Her om dagen lå han og så på meg, pekte "puph" og jeg spurte "vil du ha pupp?". Han ble glad med hele seg, satt seg opp og erklærte "jahh", men da jeg la ham til foran brystet ristet han på hodet og sa "neinei" og vrei seg vekk...

Må nok bare avfinne meg med at det er slutt - siste barn og siste amming - og finne det positive i det... Blir jo litt godt å få tilbake kroppen sin igjen også,da.. Sliter med å få i ham kumelk, men får jobbe videre med saken ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...