Gå til innhold

BH-tilvenning på 4 uker - noen som har gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For hvordan legge opp en god plan?

Mini har bh-plass fra januar og jeg starter i jobb i midten av februar. Har derfor god tid til en rolig tilvenning for mini på 10 mnd.

Noen som vil dele sine erfaringer? Tenker nemlig å legge en plan sammen med pedagogisk leder, greit å ha noen tanker i hodet da :o)

Skrevet

Opp :o)

Skrevet

Det er ikke nødvendig med noen avansert plan. På 4uker har mini helt sikkert funnet seg godt til rette.

Ta korte dager og øk lengden etter hvert. Mini blir sikkert sliten i starten, og det er fint at du kan hente otidlig om han kanskje ikke har sovet noe særlig.

De ansatte har god erfaring med tilvenning. Det er bare å legge sin lit til dem, så går alt bra :o)

De første dagene er det vanlig at du er litt tilstede sammen med mini i barnehagen. Du får sannsynligvis et skriv fra barnehagen om vanlig prosedyre for tilvenning. Evnt. muntlig info fra ped. leder.

Skrevet

Hehe..... måtte bare inn å lese hvorfor du trengte BH (brystholder)-tilvenning.....

Men til spørsmålet...... Da eldstemann begynte i bhg var jeg hjemme og hadde derfor også god tid til tilvenning (han var 12 mnd da han startet). Vi gjorde det slik: dag 1 var vi der et par timer sammen slik at han kunne leke litt og bli kjent med personalet. Dag 2 var vi der fra 09 og frem til sovetid, så da spiste han lunsj der også før vi dro hjem. Dag 3 var han der alene noen timer. Dag 4 sov han luren sin der og så hentet jeg han da han våknet. Gjorde det slik noen dager, leverte ca 09 og hentet etter soving. Men etter ca 14 dager ga han selv uttrykk for at han ville spise fruktmåltidet der også (jeg måtte sitte og vente til han hadde spist ferdig før han ville være med hjem) så da begynte jeg å hente han 15. Leverte da i 9-930tida og hentet 15.

Gutten min er veldig sosial og ikke særlig mammadalt, så jeg trodde tilvenninga skulle gå som en lek, men det viste seg at det tok ca 14 dager før han hadde funnet seg helt til rette i bhg og vinket og sa hade da jeg skulle gå. Før det var det endel gråting og ville at jeg skulle være der med han, men som personalet sa, så stoppet gråtingen med en gang jeg var ute av synet.

Skrevet

Tusen takk for gode råd og at dere deler erfaringer med meg :o)

He he he! Brystholder tilvenning... Tjiiihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...