soria moria og nurket Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 Lillesnupp har såvidt begynt med grøt, har jobbet med saken i 2-3 uker. Hun får vanligvis 1/2 porsjon maisgrøt til formiddags, og 1/4 porsjon maisgrøt på ettermiddagen. Innimellom har jeg gitt henne noen teskjeer med havregrøt for å introdusere gluten forsiktig (hun er over 6 mnd). I sted ga jeg henne havregrøt med banan og aprikos (nestle 6 mnd), og det gikk virkelig ned på høykant, så hun spiste vel over 1/2 porsjon. Ble det en litt rask progresjon i glutengrøt? Siden hun likte den så godt tenkte jeg å gi denne til ettermiddagen også, men det er kanskje dumt....? Må man tilvenne nye grøttyper like forsiktig som den første gangen de får grøt? (Samme spm med middag egentlig - må man tilvenne ulike typer, eller er det bare å kjøre på hvis de først har begynt med en type middag?)
sprellemor Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 Hei Jeg er kanskje ikke den beste å spørre, men vi har i alle fall gjort akkurat som du. Bare kjørt på når det er noe hun spiser. Hun var så vanskelig å få til å spise i begynnelsen at når det først løsnet ble vi så glade at vi bare matet videre. Men vi nøyde oss med et måltid med den nye grøten, ja. Så få du se en hel dag om hun reagerer. (så slipper du kanskje å våkne i natt...). Så en dag ble tulla vår vanskelig igjen. Kjøpte da hvetegrøten med frukt. Og den spiste hun to porsjoner av første gangen hun fikk den. Ikke noe forsiktighet her. Var bare så glad for at hun spiste igjen. Og det har gått bra.
firemerkersmør Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Jeg ville bare gitte den på formidagen. hvis det går greit hadde jeg bare kjørt på med hvetegrøt i morgen
soria moria og nurket Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2007 Hihi, jeg ble nok litt revet med, ja. Hun åpner munnen bare forsiiiiktiig, og det tar år og dag å få i henne litt Når hun ble så ivrig på den grøten så ble jeg ivrig også :/ Får holde meg til den vanlige maisen i ettermiddag da, så er vi på den sikre siden. Takk for svar!
Mulle :) Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 Det gikk nok helt bra.. Her spiste han alt med en gang.. Og ikke reagert på noe.. Tarmene hennes er mer utviklet no så hun tålte nok den portionen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå