Gå til innhold

Når bør man bestille time hos jordmor?


AnLin *j07* med januargutt.

Anbefalte innlegg

Er litt forvirret.. Har vært hos fastlegen til første kontroll og skal igjen den 17. januar. Er i 11. uke nå. Når bør jeg ha den første kontakten med jordmor?

(Fastlegen min sa jeg måtte ordne det selv.. Han var i det hele tatt ikke særlig interessert i å hjelpe meg på noen som helst måte..) Når har dere bestilt time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke bestille time hos jordmor dersom du allerede har avtalt neste legetime hos fastlegen din. Jeg er 10 uker på vei og skal til kontroll 16 januar. Det er ikke noe vits i å gå til legen alt for tidlig.

 

På barneverden.no står det detaljert forklart alle svangerskapskontroller, hva som skal gjøres og når.

 

Ta en titt. Legene kan ikke gjøre noe mer fra eller til så gå til de faste timene så lenge ikke er noe galt. Det er mitt tips hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innvilget fødeplass på ABC på Ullevål og fikk automatisk time hos jordmor der (ca i uke 13). Men det er kanskje bare fordi ABC har en sånn suveren oppfølging...

Ellers kan du vel kontakte helsestasjonen der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ringte helsestasjonen i uke 7, og fikk time hos jordmor i uke 8.. :) skal til henne igjen nå i uke 12.. :) følte at det var veldig greit å gå til henne, for hun har litt mer peiling på graviditet og tar seg bedre tid enn en lege, ofte.. :) jeg var der i over tre kvarter og snakket om graviditet, og hva jeg kunne komme til å oppleve fremover, vitaminer, litt om hva jeg burde unngå og spise, osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...