Gå til innhold

Noen her som har baby på 6 mnd og akkurat begynt med fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte for 2 uker siden. Maisgrøt fra Nestlé blandet med morsmelk... Hun er svæææært skeptisk. I går ga jeg litt pærepure - da smattet hun godt. Blandet så pærepure med grøten og da spiste hun litt mer...

Har hørt at det er dumt å bare gi søte ting som frukt, da liker de ikke grønnsaker så godt senere. Siden morsmelk er søtt, og frukt også... Blir mye søtt i starten og derav "dårlige" vaner...

Burde jeg begynne med f.eks. potet i stedet for å gi sør grøt?

Hvor fort kan man begynne med flere enn ett måltid pr. dag? Burde man f.eks. være oppe i full grøtporsjon før man begynner med middag?

Skrevet

Jeg har også ei jente på snart 6 mnd. Hun synes pærepure er kjempegodt i grøt, vil nesten ikke spise noe uten. Jeg synes ikke det gjør noe at jeg tilsetter dette. Er jo usukret, og ikke veldig søt på smak. Jeg synes det er bedre at hun liker det og faktisk spiser litt, enn at vi kaster hele posjonen. Regner med at ting går lettere når hun blir større og blir mer vant til forskjellige smaker.

Skrevet

Jeg har prøvd å gi grønnsaker som potet, gulrot, mais, blomkål. Virket som det tok litt tid for han å venne seg til smaken av det, men det gikk ned til slutt. Nå smatter han og koser seg.

Kan jo introdusere litt potet til middag eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...