Gå til innhold

Har en sønn på fire år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke før i det siste året at jeg har blitt litt bekymret. Han var veldig rolig som baby og har alltid sovet godt. Han sover fremdeles godt og er stort sett fornøyd, men han blir veldig urolig i visse situasjoner. Jeg tok med han til en naturmedisiner pga at han hadde problemer med fordøyelsen og han mente at han etterhvert ville få AD/HD. Er dette noe som kan plutselig komme, eller kan det ligge i "dvale"? Jeg fikk noen koordineringsøvelser som vi skal ta hver dag, som han mente hjalp flere som han har behandlet. Jeg har veldig tro på alternativ medisin for jeg har fått hjelp selv for andre plager. Har dere noe erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

vet ikke så mye om alternativ medisin, men jeg kan myyye om adhd etter hvert.:o) har 7 stk i familien med adhd og add diagnoser i familien, og adhd er ikke noe man plutselig får. Adhd er noe man blir født med, og ikke noe som plutselig dukker opp, så hvordan han kunne si dette til deg kan jeg ikke skjønne.

Skrevet

Hei,

Føler jeg nå har god forståelse for adhd, har det selv, og mange rundt meg også.

Adhd er noe man blir født med og er arvelig.

det er ikke noe små barn kan utvikle.

Skjønner ikke hvordan han kunne ta den oppfattelsen hvis han sjekket fordøyelsen, det er ganske omfattende psykiske og fysiske tester som skal til for å påvise adhd.

Enkelte kan utvikle adhd med årene, men dette kommer etter langvarig narkotikamisbruk. ellers er det noe vi blir født med.

er litt usikker på om det kan ligge i "dvale" som du sier, men vet at hos mange blir det ikke merkbart før i tenårene, pga store hormonforandringer.

;)

håper dette hjalp deg litt..

• 3 uker senere...
Skrevet

En av tingene vi spør etter ved mistanke om ADHD er vansker med søvnregulering - ADHD-barn er som regel veldig urolige som babyer. En annen ting er om vanskene har vært vedvarende. Jeg er helt enig med de andre tre - hvis jeg fikk henvist et barn på fire år som var veldig rolig som baby og alltid har sovet godt, men som er litt urolig "i visse situasjoner" i løpet av det siste året, ville jeg heller ha prøvd å finne ut av hva det er i disse situasjonene som plager ham, enn å tenke at han skulle utredes for ADHD...

Hilsen PP-rådgiver, igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...