Gå til innhold

Hvor mye kontakt/initiativ/mas;) fra besteforeldrene til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett og slett; hvor interessert er de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min side er det dessverre ikke den største interessen... Kan være det virker lite også pga at på den andre siden er det liksom ikke måååte på interesse!!! Tlf flere ganger i uka, de kjenner på den ene tanna som endelig har kommet og tar vel mer eller mindre litt styringa når de er på besøk. Jeg har blitt veldig flink til å "overstyre" nå, da.. Puh!

Skrevet

Veeeeeeeldig interessert!!!! Både min mor og svigermor!! Like ille begge to :))

Skrevet

Svigers hører vi fra via telefon ca 1 gang i uken, og ser de ca 2 gang i mnd. (De bor 15min fra oss)

Foreldrene mine hører vi (jeg) fra via tlf, somoftest sms da, stortsett hver dag og besøk 1 gang i uka minst.... (de bor ca 1 time kjøring fra oss)

Skrevet

Mine foreldre er veldig interessert. Kan bli litt mye av og til, men de skjønner det som regel selv. Svigermor er ikke så veldig interessert, hun er mest interessert i seg selv og sitt.

Skrevet

Veeeldig interesserte både mine og sambos foreldre. Mine foreldre bor 3timer unna, så det er klart at svigers ser mer til barnebarnet siden de bor i gå avstand fra her vi bor. Men begge er like interesserte. Helt oppi det vettu. 1.barnebarn på begge sider.:)

Svigers ser barnebarnet 3-4 ganger i uken, da passer de han ofte en stund nede hos seg også så jeg og sambo får litt alene tid, eller gjort ærend o.l.

Foreldrene mine er på besøk i helgene, kanskje en helg i mnd, eller jeg og snuppen reiser hjem og er der en ukes tid innimellom.:)

Skrevet

De er veldig interessert alle 4. Min mor MÅ se henne minst annenhver dag:) Men svigers ser henne vel 1-2 ganger i uka. De bor alle i gåavstand fra oss. Ikke noe problem med barnevakt hvis vi trenger det...

Skrevet

Stooor interesse fra begge kanter ;)

Svigermor spør om å passe/trille iallefall 2 ganger i uka. Nyttårsaften ville de så gjerne ha henne til å sove over hos dem, så da fikk vi barnefri.

Og mine foreldre er her like ofte de også. Nå har de vært bortreist i 10 dager. De rakk så vidt komme hjem fra turen før de stod på døra her;)

Er veldig takknemmelig for at de er så interesserte.

Skrevet

Mine foreldre er skilt men de er veldig interessert begge to. Mamma hører jeg fra enten med sms eller tlf ca annenhver dag, pappa litt sjeldnere. Selv om de bor 2 timer unna blir det ganske ofte besøk.

Svigerforeldrene mine er også skilt. Svigerfar er ikke interessert i det hele tatt, han så henne første gang i dåpen. Da så han på henne og sa "hun ligner på meg" før han gikk videre (det var alt den dagen).

Svigermor er heller ikke så veldig interessert. Hun har vært på besøk en gang siden hun ble født og tulla er nå 3,5 måned (bor en time unna men jobber i samme by som vi bor).

Skrevet

Besteforeldre på begge sider er veldig interessert.

På farssiden er det barnebarn nr 10 og 12, så de er ganske avslappet til detaljer som tenner ol. De bor langt unna og ser barna sjelden

Mine foreldre bor i nabohuset og ser barna veldig ofte. Men de vil ikke ha noe ansvar og vil ikke passe dem på kveld/natt. Det synes jeg er litt skuffende. Ikke bare fordi vi trenger litt barnefri i blant, men fordi jeg synes det er rart at de ikke ønsker det selv. De får jo en annen nærhet til barna når de har dem alene.

Skrevet

Mine foreldre er kjempeinteressert (første barnebarn)! Mine samboers foreldre er døde så hun har dessverre bare ett par besteforeldre.

Vi bor midt i byen så foreldrene mine er innom nesten daglig. Jeg personlig synes nesten det kan bli litt vel mye stress for de stikker bare innom, noen ganger har de med venner/onkler/tanter etc.... Her en dag satt jeg og luftet puppene mine (pga sopp), plutselig går pappa og en venn av han forbi vinduet der jeg sitter..... Det er selvfølgelig mest koselig at de viser så interesse for veslemor, men noen ganger synes jeg at jeg liksom ikke får slappet ordentlig av (må liksom ha det nogenlunde ryddig tilfellet). Får meg ikke til å si at det kan bli for mye heller for det er jo egentlig bare tullete av meg.

Skrevet

Min side: Pappa bor 5 min unna, ser han kanskje annenhver uke. Mamma bor ca 1,5 time unna, hun har sett gullet 3 ganger siden han ble født.. En gang på sykehuset, en gang når jeg dro til henne og i dåpen for 3 mnd siden..

Hans side: Ekstremt interessert! Altfor mye av det gode, hvis jeg hadde latt svigermor "slippe til" så hadde hun vært her annenhver dag, minst.. Hun skal ha greie på alt, føler av og til at jeg har like stor "meldepikt" til henne som til pappan - hun vil gjerne fungere som en mamma.. Men godt at Ørjan har ett sett besteforeldre som bryr seg da :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...