Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gikk som det ofte går med litt skralle oldemødre... nå blir det begravelse.....

Damen fikk det som hun ønsket så selv om det trist så er det liksom livets gang, og så fikk hun sett oldebarnet sitt....

Har en liten en på litt over tre måneder, har en ide om at hun ikke har noe i begravelsen å gjøre eller tar jeg helt feil?

Det hører med til historien at det er 10 timers reise (2 mellomlandinger med fly, hvilket ikke var helt behagelig), det er min manns bestemor så jeg må nok ofre meg hvis hun ikke skal i den og at vi kom derfra for 3 dager siden. Det blir vel sannsynligvis bare en svipptur med maks 2 overnattinger. Men jeg kunne egentlig tenkt meg å vært med.

Min mann er egentlig litt knust og kunne nok trengt min støtte, men han har jo resten av familien sin også.

Er jeg på jordet om jeg tenker at vesla og jeg har det likegreit her hjemme? og at hun ikke bør være med i selv begravelsen om vi tar turen?

Skrevet

Ser problemet med at det er langt dit...

Men som du sier; mannen din trenger deg:) Og babyer i bvegravelser; vel.. Jeg synes det kan være fint jeg, babyer minner oss på at livet tross alt går videre. Hvis babyen skriker er det jo bare å gå ut. Kanskje det hjelper at dere er med begge to? Hadde jeg vært han tror jeg jeg ville vært litt ensom og lost uten...

Skrevet

Hei,

Du er ikke på jordet uansett hva du velger, jeg tenkte å dele på min erfaring med å ta med baby i begravelse. Jeg tok med snuppa i begravelse da hun var ca 6 mndr gammel, det gikk veldig bra. Satt på bakerste benk i kirken slik at det bare var å løpe ut hvis det skulle blitt hyl (hvilket det ikke ble). Det eneste som skjedde med oss var at snuppa kom med noen "lalala" under minneordene, det gikk bra.

Vi var også på etterpålaget, gikk veldig fint også det. Jeg personlig synes det er naturlig å ha med barna også i begravelser, det er jo livets gang da.

Det var også en annen bebis i begravelsen vi var i, gikk fint med den også.

Det er til syvende og sist du som må bestemme, blir reisen for lang så er jo det et argument mot. Men selve det å gå i kirken og etterpå gikk iallfall veldig bra for vår del. Det var også 2 timers biltur til stedet vi var i begravelsen, da sov snuppa og var uthvilt til selve begravelsen. Sørget for mett mage og tørr bleie også. Tok med en leke (som ikke bråker...) for avledning,

Lykke til med hva du velger, uansett så kan det ikke bli "feil" - det er mange faktorer som spiller inn.

Skrevet

Jeg hadde med min gutt i begravelse til hans oldefar da han var 3,5 mnd. Han sov på fanget mitt gjennom hele seremonien. Jeg har også reist med ham frem og tilbake tilaustralia alene to ganger og det har gått som smurt.....Så hvis du bestenner deg for å bli med, så går nok alt greit.

Skrevet

Hmm...

Vi har vel kommet frem til at jeg blir hjemme, mye pga av at den BILLIGE billetten koster 6000 pr pers og det blir litt voldsomt, samt at reisen blir ned en dag og opp dagen etter....

Tror det hadde gåt fint i selve begravelsen som dere sier, men 12000 for å reise 10 timer to dager på rad ble litt mye for vår økonomi. Men føles som jeg sniker meg unna...

Gubben mener at jeg bør bli hjemme så da så....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...