Gå til innhold

Gutten min takler ikke klumper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 8 mnd og vi har prøvd 8 mnd middagsglass men det takler han ikke. Bare brekker seg og vil ikke ha mer. Har derfor gått tilbake til 6 mnd glass, noen som har noen råd til oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er lik, hun er 10 mnd og vil bare ha 6 mnd glass.

Men brød spiser hun.

Har ingen råd enn at du må ta tiden til hjelp, det er like mye næring i 6 mnd glass som de andre, bare at det er helt malt.

Skrevet

Vi har det også hatt det litt på denne måten - tror det er kombinasjonen av gugge og klumper han ikke liker, for bare biter går fint. Skjønner han godt, melonyoghurt er jo det ekleste som finnes, på grunn av de trasige bitene... Enten går det vel over, eller så går det jo an å mose det litt mer, eller bare gi biter av grønnsaker og kjøtt.

Skrevet

Jeg er 28 år og takler fortsatt ikke klumper.. :)) Derfor spiser jeg ikke youghurt med klumper eller syltetøy med klumper. Jeg elsker jordbærsyltetøy, men forsyner meg bare av sausen og lar bærene ligge igjen :))

Skrevet

Bruk stavmikser og finmos 8mnd-glassene, hvis du ønsker å utvide smakshorisonten i forhold til 6mnd-glassene.

Skrevet

Hei!

Min gutt på 9,5 mnd har også problemer med klumper. Frem til for 2 uker siden måtte jeg mose 8 mnd glass med gaffel for å få det i ham. Nå spiser han de med god apetitt, men klarer fortsatt ikke brød...

Skrevet

Vi måtte mose 8-mndglassene fram til han var 9 mnd, plutselig gikk det helt greit :o)

Ha tålmodighet så ordner det seg til slutt :o)

Skrevet

Du kan venne han til klumpene ved å koke litt ris som du har i 6 mnd glasset evnt litt knust gullerot. Slik kan du styre selv hvor mye klumper du starter med og trappe opp etterhvert.....

Skrevet

Hei, min var akkurat likes, no er han 10 mnd, og for en halv mnd siden begynte han å ta klumpene. De gangene han får brødskive bløter jeg dem opp i mme. Og middagsglass der det er veldig med klumper, moser jeg de største. Merker han han har begynt å slafse litt og har gode tyggebevegelser når han spiser, noe han ikke gjorde før. Jeg hadde skikkelig angst for at han skulle sette i halsen. Det skjedde flere ganger at det stoppet litt opp, så at man måtte hjelpe litt til. Helt grusomt. Og det var ikke store klumper det er snakk om.. Nei ta den tiden han trenger, prøv med gjevne mellomrom så går det der seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...