Gå til innhold

Träning efter kejsarsnitt?


mamma*till*marlon

Anbefalte innlegg

Är det någon som vet när man kan börja träna igen efter ett kejsarsnitt? Eventuellt någon som har börjat? Jag blev snittad 16 dec, tog bort stygnen 10 dagar efteråt och är nu helt smärtfri. Tror jag har hört att man ska vänta ca 6 veckor, kan det stämma? kram kram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke begynt å trene ennå, har fått vondt i arret igjen :(

Men kirurgen sa til meg at jeg skulle vente i minst 6 uker med trening, og det er sikkert lurt å begynne forsiktig.

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke skulle trene de første 6 ukene, og heller ikke løfte over 5 kg... Jeg kunne gå turer da... For meg er det uansett ikke aktuelt fordi jeg har fortsatt smerter og det er 3 uker siden ks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 5 uker siden ks, og jeg kan overhodet ikke ikke tenke på å begynne å trene igjen, desverre... har fått komplikasjoner med såret... og det gjør vondt!!

 

Ikke løfte mer enn 6 kg de første 6 ukene er tommelfingerregelen på Haukeland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar... Jag fick ingen information om detta på sjukhuset.... Kan se att jag nog haft tur med mitt kejsarsnitt som redan känner mig i bra form, men nog bäst att ta det lungt ett tag till ja ..... Vill ju inte riskera något. Bara lite överivirig på att komma tillbaka till den gamla kroppen, he he =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempeklar for trening, men fikk beskjed på sykehuset og av helsesøster i dag at jeg bør vente seks uker. Da er det ennå tre uker til jeg kan begynne... Tenkte jeg skulle høre med legen på seks ukers kontrollen, men trener fotball så det spørs vel om jeg får begynne med det igjen med det første. Jeg er bare litt øm i såret, og kjenner nesten ingenting, så jeg vil gjerne få bort den slaskemagen snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også kjempeklar for trening tre uker etter inngrepet.. Var begynt å gå 2 timers turer i marka og sånn... - men så kom dette neste-brokk- opplegget kastet på meg forrige uke - 4 uker etter ks....

 

ARG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å trene enda, må vente i 6 uker, og det er bare 3 uker siden keisersnittet. Men jeg kommer til å begynne forsiktig, husker fra sist ks, at det gjorde litt vondt i såret npr jeg tok sit ups osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...