Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #1 Skrevet 3. januar 2007 kan noen hjelpe meg!!??!?!? han er 12 mnd! noen andre som har fått nattmat så lenge? må jo snart slutte hrmhrm... så får han ikke mer før kebab blir det store om natta!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #2 Skrevet 3. januar 2007 -men da ikke avhengig av meg, lenger.... . (snufs!)
Guttemamma x 3 Skrevet 3. januar 2007 #3 Skrevet 3. januar 2007 Ja, lillemann fikk nattmat så og si fast fram til han var 12. mnd. Da trappet han ned selv. Da han var 1 år begynte vi å gi ei flaske vanlig melk på kvelden før han la seg. Det er mulig det var den som gjorde susen. Selv om det hendte at han fikk natt (tidlig morgen) pupp etter det så var det ikke så ofte lenger.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #4 Skrevet 3. januar 2007 Her blir det nattservering så lenge jeg ammer (hun er 1,5 år) Skal avvennes fra pupp siste helgen i Januar.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2007 #5 Skrevet 3. januar 2007 trenger råd.. vet ikke hvordan jeg skal klaaaare det... han kommer jo til å protestere vilt! det blir vel meg som må gjøre det.... og det er jo verst.... det kommer til å bli så mye grining... og jeg tar han vel nok opp.... hjelp hjelp
Dalli Skrevet 3. januar 2007 #6 Skrevet 3. januar 2007 Høres egentlig ikke ut som om du er så motivert.... du må jo ikke slutte å nattamme.... jeg gjør det ennå, og S er snart 17 mnd. Synes ikke det er noe styr, og han sovner greit etterpå... Jeg tror avenningen bør tas gradvis, og det er ingen krise dersom du "sprekker " innomellom. Hvis du gjør det litt gradvis vil ikke kanskje ikke protestene bli så ville, gi lunkent vann, byss og kos masse... bestem deg for at du kun skal amme en gang pr natt, så kun etter klokken4, 5, så kun etter kl 6. Tror det er lurt mammaen avenner, det er jo ekstra ille hvis både mamma og puppen forsvinner på en gang. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #7 Skrevet 4. januar 2007 motivert ja... vanskelig å bli motivert til en sånn natt, men jo... i løpet av denne uken har jeg blitt mer motivert til å gjøre dette nå... - han er over året - begynner i barnehage - jeg begynner å jobbe - han skal flytte inn på eget rom - eller dele med storebror - faren sover dårlig - vi trenger vel alla å få mer søvn på natten... det er jo greit det med at han sovner greit etterpå han her også, men noen ganger henger han i puppen - leeenge... vi kan jo sovne der begge to...og så blir jeg jo så stiv og vond i nakken ... og så vil han kanskje ikke i senga etter deet igjen og så.. så er det jo faren som også får natta si forstyrret... sover dårlig nok som det er og trenger litt søvn! Har pleid å gi ham mat ca 23 - eller rundt når vi legger oss - han våkner selv. Ved første nattavvenningsdag - skal jeg kutte ut denne? og neste... og neste... så kan han få i morgentimene.... 6??? det blir mye skrik altså.... (jeg gruer meg - men vet innerst inne som jeg ikke vil innrømme- at det går bedre enn jeg forestiller meg,og at nettene bliiiir bedre....) men bare hjelp meg her for det!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #8 Skrevet 4. januar 2007 Jeg fant mange gode tips til avvenning på www.ringblomst.no Vi trapper ned, det vil si kutter ut en og en om gangen. Nå i første omgang kutter vi først ut på ettermiddagen. (hun får tre ganger i døgnet). Morgenammingen er allerede kuttet ut. Når hun har sluttet greit med ettermiddagspupp en stund fortsetter vi med kveldsammingen, det er den hun liker best. Etter den er kuttet (regner med det blir mye skriking her og litt problemer med å få sove) får hun ikke om hun våkner på natta. Og da regner jeg med vi har sluttet å amme i løpet av noen dager. Kommer til å ta dette over noen uker. Jeg synes det ble lettere å kutte hele ammingen, enn å bare avvenne på natten. Hun klarte ikke helt å skjønne at det var greit på dagen, men ikke på natten. Min jente er 19 måneder, så hun forstår jo litt mer enn en 1 åring. Så jeg sier at puppen sover eller liknende og dette aksepterer hun en stund. I går var hun så sint at hun slo etter meg, og da er det greit at pappaen tar kveldsstellet. Hun roer seg fint med han. Han kommer også til å måtte ta sin del på natten når hun gråter. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #9 Skrevet 4. januar 2007 Er det så vanlig å nattamme til langt ut i 2. leveår altså? Er imponert over at dere orker så lenge. Jeg hadde blitt gal uten sammenhengende nattesøvn over så lang tid. Tviler på at barn har behov for mat om natten til de er godt over året. Er nok bare vanen da.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #10 Skrevet 4. januar 2007 Vel, mitt barn har hatt behov for det. Og jeg tviler på at du er den rette til å bestemme hva andres barn trenger eller ikke trenger! Blir så oppgitt over mennesker som absolutt må kommentere alt i en bedrevitende tone.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #11 Skrevet 4. januar 2007 Regna med at noen ble provosert av den. Er min mening det, og jeg kunne ikke amme i det hele tatt så jeg har ingen erfaring med akkurat det, men vi slutta med flaske om natten da hun var 4 mnd. og det gikk helt greit.(Og det var delvis etter råd fra helsestasjonen faktisk.)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #12 Skrevet 4. januar 2007 Ja, da vet du jo faktisk ikke hva jeg snakker om heller.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #13 Skrevet 4. januar 2007 Jeg mente faktisk at jeg var imponert! Det var ikke et forsøk på å være spydig eller ironisk. Det var heller ikke ment for å provosere, men jeg tenkte at det kanskje kunne provosere noen. Beklager hvis du ble støtt. Ellers så kan jeg ikke skjønne at forskjellene skal være så store om man ammer eller gir flaske. Flaskebarn er ikke annerledes enn barn som blir ammet, så det er vel egentlig bare de individuelle forskjellene mellom barn generellt som spiller noen rolle. Noen har behov for mat om natten lenger enn andre.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2007 #14 Skrevet 4. januar 2007 det er ikke langt ut i 2 leveår enda :-D grunnen til at jeg har ammet så lenge, er at han ikke har hatt noe matlyst på dagen heller... av fast føde... så jeg har jo villet være sikker på at han har noe å gå på - over natten! og så litt latskap - eller ond sirkel - som går på at hele familien skal få sove litt, men den leksa gidder jeg ikke nå... men det vil jo bli bedre - forhåpentligvis, når han ikke våkner for mat- etterhvert.. og dette var Hovedinnlegger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå